Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuinka kauan?


Guest JL

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2,5 vuotta minäkin ja aivan kuten -TE-, minäkin röyhyyttelin ankarasti tupakkia aikaisemmin. Viinanjuonti jäi jo joku vuosi aikaisemmin. Nyt kun sais ton lampaisiin sekaantumisen vielä vähemmäks niin a vot.

Keväällä 2003 aloittelin hölkkäämään ja sitten kesällä eka puolikas 1:41. Forssassa 2004 ensimmäinen maraton 3:19 ja nyt enkat maralla 3:02 ja puolikkaalla 1:27.

Ens vuonna mä meen lujempaa ja.

Link to comment
Share on other sites

Aloitin vuonna -94. Seuraavana vuonna olin kovemmassa kunnossa kuin koskaan sen jälkeen. Opiskelu ja samanaikainen osa-aikatyö söivät vapaa-ajan, joten juoksentelu väheni muttei loppunut ihan täysin.

Sitten tapasin tulevan vaimoni, valmistuin ja sain työpaikan, jonne on piiitkä matka. Juoksu loppui. Paino nousi.

Vuoden -02 alussa päätin laihduttaa ja olla muutenkin paremmassa kunnossa. Siitä asti on menty enkä lopeta enää. Kaksi maratonia ja muutamia lyhyempiä kisoja on takana ja paljon edessä.

Link to comment
Share on other sites

Kevällä aloin juoksennella omaksi ilokseni hiihtokauden päätyttyä.

Tein muutaman 7km lenkin viikossa.

Sitten heinäkuun lopulla kiinnostuin enemmän, perehdyin termeihin ja harjoitusohjelmiin ym.

Seitsemän viikkoa ehdin harjoitella Vantaan puolikkaalle joka meni ihan hyvin.

Nyt jatketaan tällä tiellä... ja tietähän riittää! Ensi vuonna olisi tavoitteena pari täyttä matkaa.

Link to comment
Share on other sites

Ensimmäiset harjoituspäiväkirjamerkinnät ovat syksyltä 1980, joten neljännesvuosisata tuli äskettäin täyteen.

Juostujen kilometrien määrää en valitettavasti tiedä, kun en ole aikoihin tehnyt mitään yhteenvetoja, mutta luulisin että sadantonnin raja on ylitetty jokunen vuosi sitten. :hmm Tuo pitääkin joskus laskea ja selvittää...

Link to comment
Share on other sites

Tällä erää olen juossut knaftin 2 vuotta. Tarkalleen ottaen aloitin 19.1.2004. Mistähän toi päivä on jäänyt mieleen?

Pentuna tuli juostua paljonkin 60 -luvulla ja 70 -luvulla. Sit tuli toi perheen perustaminen ja juoksut jäi lähinnä pojan perässä juoksemiseen.

Mut nyt sit taas ja toivottavsti selvitetään se kokonainen ens elokuussa :musiikki

Link to comment
Share on other sites

Jotain liikuntaa olen kai harrastanut koko ikäni; ala-asteikäisenä isä raahasi Hippohiihtoihin... Yläasteella ja lukiossa lenkkeilin jonkin verran kun maalla ei muutakaan ollut tarjolla. Opiskeluaikana sitten aukesi urheilumahdollisuuksien rajaton maailma ja sitähän sitten tulikin treenattua kuin pieni orava :innostunut ; karatea, aerobickiä, punttisalia, uintia jne 12 h viikossa. Siihen vaiheeseen ajoittuu myös edellinen aktiivinen "juoksu-ura" joka tosin katkesi puolen vuoden jälkeen penikkatautiin ja kyllästymiseen.

Sen juoksukokemuksen jälkeen olen viimeiset 12 vuotta käynyt joka kevät yhdellä juoksulenkillä ja todennut että on tää kamalaa, ei ole minun lajini... :seinä Kunnes viime kesänä naapuri sai houkuteltua lenkille ja sille tielle jäin. Hoksasin että hiljaakin voi alussa juosta - ei siis verenmaku suussa heti alkuun, ja että juoksu on elämäntilanteeseeni (kiireinen työ ja pieni lapsi kotona) helpoin ja tehokkain tapa kohottaa kuntoa.

Nyt olen niin paljon ääneen toitottanut juoksevani ensi keväänä 1/2 maratonin (HCR tavoitteena) että pakko kai se on... :ruoska Ja 3-vuotias poikanikin halusi eilen "juoksulenkille äidin kanssa", eli pojasta polvi paranee.

Link to comment
Share on other sites

Eka lenkki 1.11.2001. -Hei tässähän oli 4-vuotispäivä! :peukku -Nyt on takana n. 6500km. Säännöllinen salitreeni alkoi samoihin aikoihin.

Tosin täytyy tunnustaa että joskus lukioaikana 1980-luvun lopulla tuli juoksenneltua kahtena talvena jonkin verran, siinä meikäläisen juoksutausta.

Link to comment
Share on other sites

Helmikuussa 2004 syntyi ajatus yrittää puolikasta toukokuussa HCR2004. Kun puolikkaasta selvittiin niin tavoitteeksi tuli eka maraton HCM2004. Onkos se tällä hetkellä siis n. 19 kk ja n. 3700 km.

Yhtä 6 km lenkkiä viikossa oli pidetty useamman vuoden kalenterissa yhden kaverin kanssa. Homma, joka teki oikean juoksuharrastuksen mahdolliseksi oli painon pudotus, joka alkoi 23.9.2003 lukemista 119,1 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy