Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Mensonge

Jäsenet
  • Content Count

    8 062
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Mensonge

  • Syntymäpäivä 11.08.1973

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. En oo kirjotellu, mutta nyt voi tänne vähän raapustaa. Tämä on ollut hyvä ketju rajan tavoittelijoille. Itse rikoin rajan lopulta tänään Rotterdamissa. Oma kello 2.39.38, bruttokin alle Juoksu sisälsi monia heikkoja hetkiä, ensimmäiset jo ennen puolta väliä. Juoksu olikin taistelua kilometri kerrallaan kohti maalia. Monta kertaa kaivoin ja syvältä. Lopussa sain iskettyä vielä uutta vaihdetta sisään ja rajan rikki. Muistakaa, älkää koskaan luovuttako kun haette rajojanne.
  2. Lasten nähden ei mennä päin punaisia, vaikka muuten sitä teenkin. Tämä on mielestäni aika selviö. Harmittaa, kun jotkut menee punaisia päin, kun omien lasten kanssa valoissa seison.
  3. Tai sitten tekee noston tarpeeksi lyhyenä. Semmonen 3-5km riittää ihan hyvin. Itse joskus noita teen maran lähetyessä. Se on sitten aivan eri asia tehdä 10-15km nostoja. Ymmärrän tuon itseluottamusnäkökulmankin hyvin tässä yhteydessä. Mullakin painoi tänään jaloissa ihan normi vauhdissakin pitkän lopussa. Se kuuluu asiaan, eikä sinällään kerro siitä, etteikö kunto maratonilla riittäisi. Treenivaiheessa ei koskaan olla kisatikissä ja palautuneisuuden tilassa, siksi lenkeillä ei pidä liikaa miettiä sitä, miten itse maralla jaksaa, jos nyt tuntuu tältä. Usko omaan tekemiseen ja sen mukaan meneminen, se on kaiken a ja o.
  4. Kävin tänään(kin) pitkiksellä juomassa kupin kuumaa. Myös Vuosaaren huipulla ihastelin maisemia pariin otteeseen ja pidin pari muutakin juomataukoa. Ei tää niin vakavaa ole ;) Aina oon näin tehny ja jankinlaiseen kuntoonkin päässyt.
  5. Tässä kiteytyy aika paljon asiaa. Itse olen täälläkin monesti todennut parhaaseen mahdolliseen kisatulokseen tähtäävän harjoittelun olevan aika tylsää. Etenkin kun treenataan pitkille matkoille, eli puolikkaalle ja maratonille, ultrajuoksutreeniin en ota kantaa, kun en sitä tunne. SannaK on antanut hyvän esimerkin tuloksia tuottavasta harjoittelusta. Nuo periaatteet pätevät niin kilpajuoksijoille, kuin kuntoilijoillekin. Yleisin virhe on juosta PK:t liian kovina. Muukkosen kaltaisia näkökantoja toki löytää ja niistä on helppo ottaa oppia, kun hakee tukea kovemmille peruslenkkien vauhdeille. Muukkonen on kuitenkin huippujuoksija ja omaa aivan eri pohjat, kuin valtaosa kuntoilijoista. Vastakkaisena huippujuoksijan näkökantana, josta ei paljon keskustelua käydä, on Holmenin maininta pitkästä kiihtyvästä lenkistä. Hän sanoi kokeneensa itsensä valmiiksi kyseiseen treeniin vasta vuosien kovan harjoittelun jälkeen ja kyseessä on sentään maratonin Euroopna mestari. Väitän, ettei tämän palstan kirjoittajista valtaosalla ole riittävää pohjaa kehittävälle pitkälle kiihtyvälle, mutta niin niitä vain paljon juostaan. Se kun on trendikästä ja tavallaan loogisen "helppo" tie parempiin tuloksiin. Helpolla tiellä tarkoitan ajattelua enemmän ja kovempaa = paremmat kisatulokset. Omille näkökannoilleen löytää aina tukea jostain. Fiksut erottautuvat siinä, kun pystyvät muokkaamaan näkemyksiään saadessaan uutta tietoa harjoittelusta. Kovemmat PK-vauhdit ovat mukavia juostavia, aika luontevia suurelle osalle juoksun harrastajista. Siksi niiden puolesta moni haluaa puhua ja etsiä tukea näkemyksilleen. Kunto taas kehittyy paremmin, kun PK-lenkeillä malttaa ja satsaa koviin treeneihin.
  6. Mensonge

    Viikin Viitonen

    Mukava oli käydä, vaikka itse juoksu onkin juuri nyt aiva surkeassa jamassa. Vie aavistuksen juoksemisen nautinnosta. VV:n ansiosta sain edes jonkin verran kiusattua itseäni. Ei tarvinnu yksin juosta.
  7. Mensonge

    Perniön yömara 2014

    Olen juossut uton yömaran pariinkin kertaan. Ajankohdalla ei ollut itselleni mitään merkitystä. En huomannut mitään erityisiä vaikeuksia lähtöajankohdan takia. Juokseminen kesäyössä on kyllä hieno kokemus. Onko lähtö sitten kymmeneltä vai yhdeltätoista? Kai se nyt on aivan sama, tuleeko keskivertomaratoonari maaliin kahdelta vai kolmelta yöllä? Jos ajankohtaa muuttamalla haluaisi asiaa oikeasti muuttaa pitäisi lähdön olla jo kahdeksan ja yhdeksän välillä. Kello 23 on oikein hyvä ja varmasti siinä osaltaan haetaan satasen kärjellekin kirittäjiä viimeisille tunneille, hehän siellä kuitenkin ovat pääosassa. Viimeksi otin muuten huikan olutta viimeisellä kierroksella paikallisen nuorison tarjoamana, ainutkertainen kokemus sekin.
  8. Täältä käsin katottuna tuo kaikki oli aika etänä ;) Nyt on kyllä todella tyhjä pusakka..
  9. Töissä. Voi jäädän tehot kevyen palauttavan.. kävelyn tasolle. Laskin toisesta finaalista alkaneen reissaamisen lopputulemaksi n. 4500km. Ei siinä hirveästi juoksenneltu välissä, jos toki pulssia nosteltiin muilla keinoin. Tämä oli hieno ja ikimuistoinen matka tuon joukkueen mukana. Eikä usko horjunu missään vaiheessa, mitä nyt lauantain jatkoerässä en uskaltanut Tapparan hyökkäyksiä enää katsoa.. Lopulta parempi voitti ja Poika on kotona. Juoksu tarjoaa omia elämyksiä ja lätkä omiaan. Molemmat hienoja, lauantaina tuli yksi sellainen hetki Aaltosen maalin jälkeen, ettei niitä montaa elämän varrelle satu. Mestaruuspaita päällä on mukava istuksia tässä koneen äärellä, vaikka olo noin muuten onkin lievästi sanottuna nuutunut.
  10. GAME 7. Oomma Oulusa. Tukka Jukka takkutukala meinas vähäsen itku päästä eilisen jäläkeen. Kärpät sai vaan kaksi kertaa enemmän jäähyjä ja väärinhän se oli. Tänään antijääkiekko saa turpiinsa ja Poikaa nostellaan illalla. TÄÄ JENGIMME!!
  11. Huomenna jatketaan taas. Kairataan voitto ja viedään homma Raksilaan vielä kerran. Paikanpäällä luonnollisesti, kuinkas muuten. Kotona käydään näinä päivinä lähinnä kääntymässä, töissä sama homma.
  12. Tai sitten minä pääsin sinun ihosi alle..
  13. Tänään Raksilaan. Tapparan eväät on syöty. Lauantaina nostellaan Poikaa Raksilassa, eikä sitä nostele Tukka-Jukan joukot. Ja sekös Jukkaa itkettää. Tai no Jukkaahan itkettää muutenkin koko ajan.
  14. Aivan. Rytminvaihdos aiheutti myös ratkaisevan jäähyn, jonka aikana peli lopulta ratkesi. Rynnäshän joutui päästämänsä maalin lisäksi torjumaan kolmannessa erässä neljä kertaa. Montako noista torjunnoista tuli Kärppien ajassa 53.05 tapahtuneen tasoituksen jälkeen, jolloin rytminvaihdos siis tapahtui? Jokatapuksessa hirvittävää rumputultahan se oli kohti Kärppien maalia loppuerän aikana.
  15. Näitä finaaleja on odotettu. Tampere on sopivassa paikassa noin reissaamisen kannalta. Tunnelmaltaan Rauma olisi ollut parempi, mutta haasteena Tappara on kiehtovampi. Runkosarjan kaksi selkeästi parasta finaaleissa ja tiistaina alotellaa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy