Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juomapullovyöt/reput/purtilot


Madder

Recommended Posts

Osaiskos joku sanoa, missä Etelä-Suomessa pääsis hypistelemään jompaa kumpaa näistä repuista? Tarkoitus olis löytyy hiukan isommalla tilavuudella olevaa juomareppua 3 litran juomasäiliöllä.

http://www.camelbak.com/Sports-Recreation/Packs/2011-Octane-18x.aspx

Tai

http://www.camelbak.com/Sports-Recreation/Packs/2011-Octane-Scudo-Intl-Only.aspx

Ja nimen omaan reppu olis liikkeessä, eikä vain nettikaupassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Myydäänkö suomessa sellasia pienempiä kädessä pidettäviä juomapulloja. Muitakin hyviä vaihtoehtoja varmaan on mutta siis esim. Nathan sprint

nathan_flask.gif

tai Amphipod handheld näyttävät varsin päteviltä...

hydraform-handheld-pocket-by-amphipod-bl

Ei näy ainakaan nettikaupoissa muita handhelddejä kuin camelbakin 0,6 litrasia, mulla sellanen on ja pikkusen pienempi ois just hyvä. Nuo ylläolevat ovat siis noin 3 desin kokoisia. Yleensä ottaen se mun camelbakki kulkee aika vaivattomasti mukana, mutta onhan se tarpeettoman iso, eli pienempi kulkisi vielä huomaamattomammin mukana ja neste riittäisi ihan yhtä hyvin.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Onkos kenelläkään kokemusta Camelbak Fairfax -juomarepusta? Cameli itse tarjoaa sitä juoksuun, mutta lantiovyötä ei ole. Pysyykö paikallaan?

Mulla on tollanen, mutta en ole sen kanssa juossut vasta kuin yhden lenkin. Ei ole ollut riittävän kuuma eikä tarpeeksi pitkiä lenkkejä, että tuota olisi oikeasti tarvinnnut. Hyvin se sillä ekalla testilenkilä paikallaan pysyi rauhallisesssa menossa, eikä mitään vaikeuksia ollut.

Ensi perjantaina tuo sitten pääseekin ensimmäistä kertaa tositoimiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulla on 2 erilaista 4 pienen pullon vyötä, sekä pidempiä kuumia reissuja varten Osprey Raptor 6: http://www.amazon.com/Osprey-034906-520-Raptor-6-Daypack/dp/B002N4PAL0

Tuo reppu on ehkä vähän isompi ja jämäkämpi kun muut linkatut camelbackit mutta siihen saa jotain pientä tavaraa myös mukaan, kuten sadetakin, geelipussuikoita ja vaikka lompakon. Lisäksi pidike on pyöräilykypärälle mutta sellaista mulla ei edes ole.

Jos jonkaiseen reppuun päätyy niin niitä kannattaa jossain liikkeessä missä myynnissä useampia malleja (esim Partio-Aitta) käydä kokeilemassa, hölkkäilee ympäri liikettä ja yrittää säätää remmit niin ettei se heilu.

Link to comment
Share on other sites

Onkos kenelläkään kokemusta Camelbak Fairfax -juomarepusta? Cameli itse tarjoaa sitä juoksuun, mutta lantiovyötä ei ole. Pysyykö paikallaan?

Hankin Fairfaxin ja ensikokeilujen jälkeen tuomio: Juoma itsessään ei hölsky, tai sitä ei ainakaan tunne kun ilman imee pussista pois. Reppuosa ei ole ole täydellinen. Sen kyllä saa tiukasti selkään kun rintaremmin kiristää, mutta silloin alkaa olemaan jo ongelmia rintakehän laajenemisen kanssa. Ihan ok istuvuus ja pysyvyys kuitenkin, jotta viitsii käyttää. Matkkalla joutuu muutamia kertoja säätämään repun kireyttä kun juoma vähenee.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tässäpä on muuten kohtuullisen pätevän näköinen juoma/juoksureppu.

http://www.ultraspire.net/products/kinetic

Ei nuo juomarakot oikein ole mua vakuuttaneet.. Ja toisaalta aina on hyvä olla taskuja käden ulottuvilla, tuossa siis takataskukin on sellasella korkeudella että on helposti käden ulottuvilla.

Mulla on tuo Kinetic (kuten myös reppumalli Fastpak samalla kantosysteemillä). Malli on tosiaan hyvä, repun säätömahdollisuudet ovat hyvät, repun saa jämäkästi kiinni ja se mukailee hienosti vartalon liikkeitä. Pullot saa riittävän helposti käteen ja takasin.

Suurin ongelma itselläni on ollut lantio- ja rintavöiden löystyminen kisan aikana. Molempia pitää kiristellä hieman turhan usein. Kiristäminen on sinänsä helppoa ja nopeaa, mutta kun nyt en jaksanut tehdä sitä Vaarojen maratonilla tarpeeksi usein, niin reppu hiersi lantiolle ja selkään kohtalaiset naarmut. Pitänee viritellä ainakin lantiovyöhön joku luistonesto tarranauhasta tms.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Päädyin kuitenkin ultraspiren spryhyn, sellasen pikkujutun hokasin tässä testatessa että kun tuossa on edessä kaks taskua, joihin laitoin toiseen pienen juomapullon ja toiseen kännykän plus energiapatukan, ja takin alle ettei jäädy / muutenkin pysyy takki irti kropasta, niin sehän näyttää nyt vähän niinkuin olis sellasta luonnollista rintavarustusta.. Öh.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No enpä innostunut tuosta sprystä, vähän liikaa pääsi liikkuun tavarat etutaskuissa ja pienestä koostaan huolimatta kuitenkin hiosti.

Mutta sellasta tulin tähän ketjuun ihmettelemään, että miksei tällaisia ole juurikaan saatavilla sporttipuolen juomapullovöihin:

9766c.jpg

Kuva on siis varustelekasta, valjaat taisteluvyölle, ja kuvasta on nähtävillä että vyöllä on samantyylistä tavaraa mitä vois olla juostessakin, pari taskua ja iso juomapullo. Mulla ainakaan juomapullovyö ei pysy viittä minuuttia paikoillaan, etupuoli luistaa ylöspäin navan yläpuolelle, vaikka laittaisi epämukavan tiukalle. Pitkällä lenkillä muutenkin välttäisi mielellään kiristystä vyötäröllä.. Jos sen laittaa siihen solar plexuksen korkeudelle, mihin se mielellään näyttää luistavan, niin kiristäminen haittaa enemmän ja löysällä pidettynä se sitten lähtee kiertyyn niin että juomapullo tulee etupuolelle, eikä se siinä hyvä ole...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pistin tilauksen vetämään Camelbak Hydrobakista puolentoista litran tilavuudella. Aiemmin pidin juomareppuja lähinnä huvittavina kapistuksina, mutta nyt päätin kuitenkin kokeilla kevätkauden pitkiä ajatellen. 37e postikuluineen Amazon.comista. Laitan palautetta jahka olen päässyt käyttämään. Toimitukseen menee ilmeisesti kolmisen viikkoa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy