Jump to content
Juoksufoorumi.fi



renska

Jäsenet
  • Content Count

    1 846
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

36 Excellent

Converted

  • Coopperi
    3100
  • Puolimaraton
    1:39

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Raasto on kyllä perseestä. Suosittelen joko painon alennusta tai kunnon parannusta, ehkä jopa niin että tehotreenit eivät ole raastoa edes lopussa. Tuollaisella pääsin tilanteeseen missä 10x 1000m @ 4:00 0-aste 1min palautuksilla matolla meni ilman raastoja. Harmikseni en ehtinyt testata kisakymppiä tuon jälkeen kun tuli lähes vuoden pakkotauko.
  2. Mahtaako kisassa olla jäniksiä? En ainakaan löytänyt sivuilta mitään mainintoja.
  3. Sain peruutuslipun kaverilta joten tulen lenkkeilemään myöskin. Juoksut ovat viimeaikoina jääneet niin vähiin jotta ennätyksiä ei tarvitse odottaa mutta yritetään alle 2h nyt kuitenkin.
  4. Sainkin peruutettua sen lääkärintodistuksella. Eli siellä on hotellilla nyt yksi vapaa huone, joskin olettaisin että jonossa saattoi olla porukkaa.
  5. Myydään Sokos Hotel Koli 2hh 6-8.10. 354e Lähetä yv jos kiinnostunut. Prkl flunssa iski.
  6. renska

    UTMB 2017

    PTL on näemmä startannut http://utmbmontblanc.com/en/live/ptl Ei näy NorthernJ:iä mutta Electrofit niminen joukkue Suomesta kuitenkin. Onko lyhyemmille matkoille menossa ketä tuttuja?
  7. Peltsi on tainnut Vaarojen Maratonilla käydä pariin otteeseen käydä normi matkan testaamassa joten jotain kokemusta on, mutta onhan tuo 130km (varsinkin jos on tiukka deadline) aivan eri juttu.
  8. Monet foorumilla aikoinaan kehuivat DS Trainereita, joten ostin sellaiset (DS19 T405N) jokunen vuosi sitten. Ne jäivät varastoon varmaan kolmeksi vuodeksi sillä ostin läjän muitakin kenkiä mitä olen käyttänyt tässä välissä (Skyspeed sekä Hyperspeed, molemmat aivan loistavat meikäläiselle). Tänä kesänä olen yrittänyt varmaan 3-4 lenkkiä vetää noilla DS19:sta ja ne ovat sellaiset ponttoonit ettei juoksusta tunnu tulevan mitään. Rullaavuudesta ei todallakaan voi puhua sillä pelkkä pohjallinen tuntuu vaimentavan koko askeleen niin että joutuu loikkaamaan joka askeleella erikseen maasta ylös. Mikäli mielikuvani Nimbuksista on todenmukainen niin tuntuu että DS Trainerit vaimentavat jopa enemmän kun ne, jotenkin vähän "eri tavalla". Ostin myös DS Racer 10 (T407N), ne tuntuvat vielä huonommilta kun DS Trainerit, niillä en voi juosta ollenkaan. Asics on näppärästi lopettanut kokonaan Skyspeed sekä Hyperspeed mallit, ja tilalle on tullut varmaan 50 uutta mallia, mutta mikähän mahtaisi olla jatkumoa noille?
  9. Aika kondiksessa olet jos itseksesi tuollaiseen pystyt, ja vielä nostamaan vauhtia lopussa!
  10. 2013: 40min ; 1900km/v 2014: 40min ; 1200km/v 2015: ei kympin kisoja ; 800km/v 2016: 43min ; 1800km/v (todellisuudessa olin paremmassa kunnossa mutta munasin tankkauksen ainoaan kisaan, joten se meni hölkkäilyksi) 2017: reipas 10km on kulkenut jo 4:10 vauhtia useampaan otteeseen
  11. Pitkis siinä alla näköjään aiheuttaa jotain kun pidemmän vedon max on sama kun loppupuristuksen loppu ;) Tombe taitaa olla ainoita sielunveljiä jotka täällä ovat jumitelleet about yhtä kauan. Muut janner2:t, jodlaajat, ruiskarhut ja kuivalaiset ovat paukutelleet tästä ohi jo aikoja sitten. Tänä vuonna!
  12. Ei tämä nyt ihan mene yhteen. Teit vain muutamia 4:00/km vetoja, muuten PK:ta ja sitten juoksit 10km < 4:00/min ?) Juoksen nyt PK:t 5:00-6:00, reippaat 4:05-4:20, 1-2km vedot 3:40-4:00, mutta ero on siinä etten koskaan mene epämukavuusalueelle, syke ei lähes koskaan mene yli 175 (mikä on about 90% maksimista) jos ei nyt kesken vetoa satu jyrkkä ylämäki. Yläkynnykseni oli viime mittauksella 173. Ennenvanhaan vähintään puolet vedoista oli reippaasti tuon kynnyksen yli.
  13. Nätti progressio sulla! Itse olen yrittänyt tätä jo viisi vuotta erinäisten loukkaantumisten ja muiden ongelmien säestämänä. Jäin jummaamaan tuohon 40min paikkeille omilla harjoitusmetodeillani. Harjoittelin liian kovaa, enkä riittävän järjestelmällisesti (vaikka se ehkä numeroiden valossa siltä olisi voinut näyttääkin). Nyt on järjestelmällinen ja rauhallisempi meininki, ja pääsen samoin tuloksiin kun aiemmin 10-20 pienemmillä sykkeillä. Eli tänä vuonna menee alle 40min, mielellään reippaasti.
  14. Ei ole tuollainen paino mikään ongelma, alkuun vain vaimennetut kengät (esim Asics Nimbukset) saattaa olla miellyttävämmät, mutta jahka paino laskee ja juoksuaskel paranee ei niille enää ole tarvetta. Onko sulla ikää kuinka paljon kun nivelet jännittävät? Onko niissä ihan kipuja kovan alusta juoksusta vai haluatko vain olla varovainen? Talvisin Suomessa ei ole hirveästi vaihtoehtoja ulkona kun vaihtoehdot ovat: asfaltti, hanki tai jäinen hiekka. Kesäisin on kuitenkin helpompi löytää reittejä joista vain osa on asfalttia ja loput pehmeämpää.
  15. No eipä tuolta tuloslistasta voinut hakea suomalaisilla niin en tiennyt ketä fanittaa mutta jonkun Pekan ja Pasin sieltä nyt ainakin bongasin! Ok keli, joskin vähän ilkeästi tuntui tuulevan.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy