Jump to content
Juoksufoorumi.fi


terhir_o

Jäsenet
  • Posts

    273
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by terhir_o

  1. Vauvaöljy liukastaa raajat niin että märkäpuku lähtee liukkaammin päältä, päähine ja aurinkolasit voi juoksussa olla kova sana, vedenkestävä 50 suojakerroin aurinkorasva jo aamulla herätessä iholle, käsivarrenlämmittimet pyöräilyyn saa esim lapsen sukkahousuista leikkamalla tai lentosukista sukkaosan poistamalla, numerolappuvyö oikeankokoiseksi säädettynä voi olla kuminauhaa mukavampi, pyöräilyyn ajohanskat, varakumi, pumppu em lisäksi.
  2. Aika paha olin kun viime ironman kisassa riisuin chipin T1:ssä sukkienlaiton ajaksi ja unohdin vaihtopaikalle. Huomasin 15 km vuoristoon nousun jälkeen. Onneksi vieressä meni "kärkimotskari" ja kuski lähti selvittämään asiaa. Oli saanut kisan jurylta luvan toimittaa minulle, kun olin todistetusti ajanut hänen valvonnassaan reitin huijaamatta. Niin motskarimies ajoi yli 100 km toimittaen chippini jonka sain juuri ennen kääntöpaikan ajanottomattoa jalkaani. ÄLÄ IKINÄ RIISU CHIPPIÄ KISAN AIKANA.
  3. Juontaja oli aivan mahtava...Katariina ei toistanut itseään vaan tsemppasi, informoi ja oli kaikin puolin mainio PR-nainen lajille
  4. Suosittelen Nathanin malleja, monta erilaista ja toimivat takuuvarmasti. Paras malli hoikalle naiselle on ollut yhden pullon malli. Muissa tahtovat sivuilla olevat pullot tulla käsien tielle.
  5. Verkkokauppa.com: sta ostamani hajosi liimauksista ekalla lenkillä. Italian Decathlon-urheilukaupasta löysin mallin joka on toiminut loistavasti ja oli edullinen.
  6. Haltilla oli jokunen vuosi sitten mallistossa teknisestä kankaasta tehty piraattimallinen huivilakki. Ostin muutaman ja on tullut pidettyä. Saa solmittua päähän kuin päähän sopivaksi, on kevyt ja kuivuu nopeasti. Näkyy olevan päässäni tuossa avatar-kuvassanikin En ole enää nähnyt mallistossa...
  7. :bike:Siis tyyliin maratonille treenava juoksee vähintään 4-6 h viikossa, ironmanmatkan triathlonisti treenaa 12-15 h viikossa. Kympin kisan läpivetämiseen riittänee tunti juoksua viikossa. Tulostavoitteiselle kisaajalle määrä ei toki riitä tulosparannuksiin.
  8. Tavoitteena hyvä tuo 12h alitus. Saa nähdä onnistuuko itseltäni tänä kesänä. Treenaan 12-14h viikossa josta Uintia 3-4 krt n.7km, juoksua 3-4 krt n 45km ja pyöräilyä väh 6 h viikossa (talvella spinningiä kesällä fillarilla) + väh yksi punttitreeni Hyvä muistisääntö kestävyysmatkojen harjoitteluun= treeniä vähintään yhtäpaljon viikossa kuin lajisuoritus kestää kisoissa.
  9. terhir_o

    Ironman Hawaii 2012

    Tänä vuonna arvalla mukaan pääsi sata osallistujaa. Jokaisen arvalla osallistumisoikeuden saaneen on tuloksen selvitettyä on esitettävä tulos kyseiseltä vuodelta joko ironmanmatkalta tai vähintään puolimatkan kisasta. Eli mitään ihan rapakuntoisia tekeleitä siellä ei voi olla. Nimimerkki kolmatta kertaa arvalla mukaan yrittänyt
  10. Olen omppukoneella, enkä keksi kuinka kaapata kuva niin että näkyy oikein.. Yritän toiste PC:llä
  11. Mulla syketasot vaihtelevat lajeittain. Linkitän sykekäyrän tammikuun ironman kisasta. Pyöräily oli tosi vuoristoisella reitillä, eli isot sykkeenvaihtelut. Olin nuhassa kisan aikana, joten pidin syketasoni normaalia kisasuoritusta alempana. Värikoodit kertovat syketasoista selvimmin. https://www.polarpersonaltrainer.com/shared/exercise.ftl?shareTag=6ce4da9c3f6d59534f95945fb599bf52
  12. terhir_o

    Ironman Hawaii 2012

    Sunnuntaina muuten ratkeaa Hawaijin arvontapaikat...on se vähän lottovoittoa isompi mahdollisuus sentään
  13. Pohjantähdella ainakin on urheilijavakuutus ja esim matkavakuutuksen (pyörän arvo) korvaussumman korotus onnistunut edullisesti. Joskaan en ole vielä joutunut tappelemaan saatavien maksamisen suhteen onneksi.
  14. Tai sitten hankit sykemittarin jolla voit seurata harjoituskuormitustasi. Esim Polarin RCX5:ssa polarpersonaltrainer.com sivustoilla toimiva on hyvä.. Liitän kuvana taulukon talvikauden treeneistä. Vihreällä alueella tapahtunut harjoittelu on ollut kestoltaan ja tehoiltaan helpompaa ja näen milloin kehoni on palautunut seuraavaa treeniä varten. Oranssilla alueella tulee välttää rasittavaa harjoittelua ja punaisella alueella treeneistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Taulukossa näkyy tammikuun lopun ironman kisani rasitus: hyppää ulos käyriltä. Ohjelma laskee autiomaattisesti moisen jälkeen reilun viikon "punaisen" ajan jolloin vain huilataan. https://www.polarpersonaltraining.com/user/progress/trainingload.ftl
  15. Osallistuin muutama vuosi sitten Palermon supermaratonille Italian Sisiliassa. Kisa on lokakuun puolivälissä ja sieltä löytyy siis lyhyemmistä matkoista 50km saakka kisattavaa. Informaatio netissä oli etukäteen niukanlaista mutta tapahtuma oli ihan ok:sti organisoitu paikan päällä. Baldinin kaipaamia osallistujamääriä kisa ei ihan täytä, mutta missään muualla en ole saanut juosta kaupungin pääkatua niin että jokaisella poikkikadulla kiihkeät italianot seisovat autojensa äänitorvet pohjassa, huitoen koko ajan, kun tie on poikki ainakin tunnin verran juoksijoiden takia . Valehtelematta mieletön tunnelma. Ja ai niin ...siis mikä expo? Lensimme paikanpäälle kotoisasti Ryanairin halppislennoilla Lontoon kautta. Kisalennot maksoivat muistaakseni kahdelta jotain satasen verran. Sää oli silloin mukavan lämmin olematta kuuma. Suuren urheilujuhlan tuntua toi kisaan lyhyemmät matkat, joskin väki väheni loppua kohden. Itse vedin silloin "vain" maratonin, mutta kävi mielessä että olisihan se 50 km mennyt siinä samalla. Silloin kisa oli 50 km:n maailmankiertueen päätöskisa, joten kovia menijöitä oli mukana.
  16. Olis niin kiva kun joku valmistaja kehittelis suolaisen energiageelin. Makeus alkaa pitkillä matkoilla ällöttämään ja ei tarvitsisi erikseen heitellä natriumtabletteja huiviin...Tosin mulla pisimmät triathlonkisat kestää vaan 12 tunnin huiteilla...aaltoja 24h kisaajille:vrolijk_26:
  17. Kysyin asiaa liitosta, koska kisaan ulkomailla jo tammikuussa. Kv-lisenssi on 20 € vuonna 2012, eli kerrankin joku asia "halpenee" (viime vuonna taisi olla 50€)
  18. Kisasin kesän pari ekaa kisaa vanhalla alumiinoi Bianchillani, josta kyllä olin viritellyt matalampaa aerotangolla yms. Totesin porukan lappavan ohitseni pyöräosuudella, niin että melkein itketti. Koska harjoittelen tosissani päätin sijoittaa kunnon hiilariin ja ostin Cervelon P3:n. Tein 42 km testilenkit samalla reitillä, peräkkäisinä päivinä, samoilla sykkeillä ja samoissa olosuhteissa molemmilla pyörillä. (Ensin vanhalla fillarilla) Uudella pyörällä kellotin melkein 15 minuuttia nopeamman ajan. Reitti oli mäkinen, joten kevyen pyörän antama etu ylämäissä tuli hyvin esille. Se tekee Ironman matkalla jo tunnin...Suosittelen vakavasti kisaavalle harrastelijalle kunnon pyörän verran välineurheilua
  19. Mulle tulee triathlon plus ja IPhonella saa luettavaksi pikkurahalla noita nettilehtiä: Triatlon 220 ja Triathlon Europe. Tykkään Triathlon plussasta: monipuoliset treeniohjelmat irrotettavana korttina, kiinnostavia vertailuita, treenivinkkejä yms.
  20. terhir_o

    Israman Eilat 2012

    Niinpä...olen noita yotube-videoita katsellut. Täytyy toivoa hyvää keliä ja tyyntä säätä.
  21. terhir_o

    Israman Eilat 2012

    Kisapuvussa sopivasti rasti (risti) selässä...
  22. terhir_o

    Pyöräilykengät?

    Itse asiassa, en kyllä jaksa triathlonkisassa kuunnella mitään...maratonilla vielä toisinaan kuuntelen jotain äänikirjaa. mutta podissa oli siis matkanmittaus päällä ilman kuulokkeita...kuulen väliaikatiedot vauhdista yms. napin painalluksella. On ihan hyvä että on hereillä ympäristön ja liikenteen suhteen. Pitkässä kisassa kaikki ympärillä heiluva (lue kuulokkeiden johdot) painaa ja ärsyttää, joten ilman niitä mukavempaa. Seurakaverit kyllä toisinaan kuittailee edelleenkin mun hitaista vaihdoista
  23. terhir_o

    Israman Eilat 2012

    Olen ilmoittautunut perjantaina tammikuun 20 päivä Eilatissa pidettävään Israman ironman kisaan. Onko kukaan foorumilainen osallistunut kisaan aiempina vuosina. Kokemuksia, vinkkejä? Onko muita Suomesta tulossa samoihin karkeloihin tänä vuonna?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy