Jump to content
Juoksufoorumi.fi


renska

Jäsenet
  • Posts

    1 846
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by renska

  1. Raasto on kyllä perseestä. Suosittelen joko painon alennusta tai kunnon parannusta, ehkä jopa niin että tehotreenit eivät ole raastoa edes lopussa. Tuollaisella pääsin tilanteeseen missä 10x 1000m @ 4:00 0-aste 1min palautuksilla matolla meni ilman raastoja. Harmikseni en ehtinyt testata kisakymppiä tuon jälkeen kun tuli lähes vuoden pakkotauko.
  2. Mahtaako kisassa olla jäniksiä? En ainakaan löytänyt sivuilta mitään mainintoja.
  3. Sain peruutuslipun kaverilta joten tulen lenkkeilemään myöskin. Juoksut ovat viimeaikoina jääneet niin vähiin jotta ennätyksiä ei tarvitse odottaa mutta yritetään alle 2h nyt kuitenkin.
  4. Sainkin peruutettua sen lääkärintodistuksella. Eli siellä on hotellilla nyt yksi vapaa huone, joskin olettaisin että jonossa saattoi olla porukkaa.
  5. Myydään Sokos Hotel Koli 2hh 6-8.10. 354e Lähetä yv jos kiinnostunut. Prkl flunssa iski.
  6. renska

    UTMB 2017

    PTL on näemmä startannut http://utmbmontblanc.com/en/live/ptl Ei näy NorthernJ:iä mutta Electrofit niminen joukkue Suomesta kuitenkin. Onko lyhyemmille matkoille menossa ketä tuttuja?
  7. Peltsi on tainnut Vaarojen Maratonilla käydä pariin otteeseen käydä normi matkan testaamassa joten jotain kokemusta on, mutta onhan tuo 130km (varsinkin jos on tiukka deadline) aivan eri juttu.
  8. Monet foorumilla aikoinaan kehuivat DS Trainereita, joten ostin sellaiset (DS19 T405N) jokunen vuosi sitten. Ne jäivät varastoon varmaan kolmeksi vuodeksi sillä ostin läjän muitakin kenkiä mitä olen käyttänyt tässä välissä (Skyspeed sekä Hyperspeed, molemmat aivan loistavat meikäläiselle). Tänä kesänä olen yrittänyt varmaan 3-4 lenkkiä vetää noilla DS19:sta ja ne ovat sellaiset ponttoonit ettei juoksusta tunnu tulevan mitään. Rullaavuudesta ei todallakaan voi puhua sillä pelkkä pohjallinen tuntuu vaimentavan koko askeleen niin että joutuu loikkaamaan joka askeleella erikseen maasta ylös. Mikäli mielikuvani Nimbuksista on todenmukainen niin tuntuu että DS Trainerit vaimentavat jopa enemmän kun ne, jotenkin vähän "eri tavalla". Ostin myös DS Racer 10 (T407N), ne tuntuvat vielä huonommilta kun DS Trainerit, niillä en voi juosta ollenkaan. Asics on näppärästi lopettanut kokonaan Skyspeed sekä Hyperspeed mallit, ja tilalle on tullut varmaan 50 uutta mallia, mutta mikähän mahtaisi olla jatkumoa noille?
  9. Aika kondiksessa olet jos itseksesi tuollaiseen pystyt, ja vielä nostamaan vauhtia lopussa!
  10. 2013: 40min ; 1900km/v 2014: 40min ; 1200km/v 2015: ei kympin kisoja ; 800km/v 2016: 43min ; 1800km/v (todellisuudessa olin paremmassa kunnossa mutta munasin tankkauksen ainoaan kisaan, joten se meni hölkkäilyksi) 2017: reipas 10km on kulkenut jo 4:10 vauhtia useampaan otteeseen
  11. Pitkis siinä alla näköjään aiheuttaa jotain kun pidemmän vedon max on sama kun loppupuristuksen loppu ;) Tombe taitaa olla ainoita sielunveljiä jotka täällä ovat jumitelleet about yhtä kauan. Muut janner2:t, jodlaajat, ruiskarhut ja kuivalaiset ovat paukutelleet tästä ohi jo aikoja sitten. Tänä vuonna!
  12. Ei tämä nyt ihan mene yhteen. Teit vain muutamia 4:00/km vetoja, muuten PK:ta ja sitten juoksit 10km < 4:00/min ?) Juoksen nyt PK:t 5:00-6:00, reippaat 4:05-4:20, 1-2km vedot 3:40-4:00, mutta ero on siinä etten koskaan mene epämukavuusalueelle, syke ei lähes koskaan mene yli 175 (mikä on about 90% maksimista) jos ei nyt kesken vetoa satu jyrkkä ylämäki. Yläkynnykseni oli viime mittauksella 173. Ennenvanhaan vähintään puolet vedoista oli reippaasti tuon kynnyksen yli.
  13. Nätti progressio sulla! Itse olen yrittänyt tätä jo viisi vuotta erinäisten loukkaantumisten ja muiden ongelmien säestämänä. Jäin jummaamaan tuohon 40min paikkeille omilla harjoitusmetodeillani. Harjoittelin liian kovaa, enkä riittävän järjestelmällisesti (vaikka se ehkä numeroiden valossa siltä olisi voinut näyttääkin). Nyt on järjestelmällinen ja rauhallisempi meininki, ja pääsen samoin tuloksiin kun aiemmin 10-20 pienemmillä sykkeillä. Eli tänä vuonna menee alle 40min, mielellään reippaasti.
  14. Ei ole tuollainen paino mikään ongelma, alkuun vain vaimennetut kengät (esim Asics Nimbukset) saattaa olla miellyttävämmät, mutta jahka paino laskee ja juoksuaskel paranee ei niille enää ole tarvetta. Onko sulla ikää kuinka paljon kun nivelet jännittävät? Onko niissä ihan kipuja kovan alusta juoksusta vai haluatko vain olla varovainen? Talvisin Suomessa ei ole hirveästi vaihtoehtoja ulkona kun vaihtoehdot ovat: asfaltti, hanki tai jäinen hiekka. Kesäisin on kuitenkin helpompi löytää reittejä joista vain osa on asfalttia ja loput pehmeämpää.
  15. No eipä tuolta tuloslistasta voinut hakea suomalaisilla niin en tiennyt ketä fanittaa mutta jonkun Pekan ja Pasin sieltä nyt ainakin bongasin! Ok keli, joskin vähän ilkeästi tuntui tuulevan.
  16. Yritän heräillä hurrailemaan, katsotaan bongaanko tuttuja sieltä! Reitti menee näppärästi ihan kämpän ohi taas. Kävelin tänään jo lähtö/maali-alueen ohi, näytti olevan aika hienot järjestelmät siellä jo!
  17. Tuntuu kummalliselta joo, mutta Barcelonassa on varsin kummalliset kelit talvella. Aurinko paistaa, on 10-15C lämmintä, tuulelta suojassa ja auringossa tulee oikeesti kuuma ja voi olla t-paidassa, mutta rannalla taasen tuulee usein kovaakin. Kokeilin aluksi pitää urheilupaitaa alla mutta siinä tulee liian kuuma. Tuollainen tuulelta suojaava takki, mistä hihat käärittynä ulos on juuri optimaalinen siihen keliin + buffy kaulalla. Miinuspuolena sykemittari ei tällä combolla mittaa sykettä vaan jotain muuta, jos paita on välissä niin sykemittari toimii ok.
  18. Pari vuotta vanha takkini (Stadiumin oma merkki) repesi rintataskusta, mikä näemmä oli jonkinlaisella liimalla kiinni. Takki on kuitenkin muuten hyvässä kunnossa, ja toimii hyvin tuulisessa aurinkoisessa 10C kelissä sellaisenaan (ilman paitaa) joten en haluaisi heittää sitä roskiin vaan yrittää korjata jollain tapaa? Uusi liimaus (miten, jotta se kestää pesua)? Vai ompelu? Tuo materiaali on jotain ihmeellistä joten en tiedä kuinka hyvä sitä on ommella, tai saisiko sen pintaa edes rikkoa?
  19. renska

    Garmin Connect

    No nyt en käytä enää tuota PC-softaa koska pöytäkone on Suomessa. Ulkomailta olen käyttänyt kännykkä-bluetooth synkkaa, mutta nyt sekin on bugaillut ja sanonut vaan että ei toimi, enkä tiedä miksi. Vaihdoin Suunnosta PC-ajuriongelmien takia, harkitsen vahvasti Garminista vaihtoa synkkaongelmien takia. Onko mitään valmistajaa minkä laitteet vain TOIMII?
  20. renska

    Garmin Connect

    Käytin varmaan 3 vuotta FR610:stä sitten se laakesi ja nyt käyttänyt Fenix2:sta sen jälkeen. Kummassakin tuntuu käyvän usein niin että jostain syystä joku harjoitus jumittuu tai tallentuu osittain rikkinäisenä, jolloin sen synkkaus Connectiin onnistu, ja se taasen estää myös sen jälkeen olleiden harjoituksien lähettämisen. Mikäli käyttää PC:tä niin asian voi korjata käymällä dellimässä harjoituksen tietokoneella hakemistosta (en nyt muista tarkkaa sijaintia ulkoa), jos oikeaa tiedostoa ei tarkalleen tiedä niin voi lukea logi-tiedostoja ja katsoa siellä mistä tiedostosta kusema johtuu. Näin tuntuu käyvän mulle 2-4x vuodessa, eikä softaversioiden päivittämiset ole auttaneet. Imo todella laiskaa suorittamista Garminilta ettei tälläiset perustapaukset toimi luotettavasti, en todellakaan haluaisi mennä avaruuteen Garminin raketilla tai olla heidän valmistamassa respiraattorissa.
  21. Kuinka moni näistä tyypeistä mättää muutakin kun juoksua? Uinti, pyöräily, vesijuoksu mikälie? Uiskentelin tuossa vielä 2v sitten mutta olkapään uudelleensijoittelun jälkeen se jäi, mutta nyt kun olen Gymnastic Strength Treenannut olkapään vaas toimintaan saattaisin harkita uintia uudestaan. Elän fiiliksessä että muut lajit palauttavat juoksussa käytettyjä lihaksia välipäivinä mutta saat silti PK-harjoituksen "vyölle". (olettaen että olet kyseistä lajia jo harrastanut jokusen kerran, eka kerta esim fillarointia varmasti jumittaa reidet ja perseen)
  22. Lontoo vaihtuikin Barcelonaksi. Kelit on paremmat, mutta juoksumaastot ehkä vähän huonommat, ainakin löytyneiden reittien osalta. Rantaviivaa on mitattu jo pitkästymiseen saakka ja sen ympäriltä on hankala saada kasaan mielenkiintoista reittiä missä ei mentaisi samaa reittiä edestakaisin.
  23. Eipä se joo mikään optimaalinen ennätyksenteko reittiä tai keli ollut, mutta todella mukava ja hyvin järjestetty tapahtuma muuten. SUL voisi ottaa aika paljon opikseen. Ratkaisu pitää sadetakkia päällä minuuttia ennen lähtöön saakka, sitten solmia se vyötärölle juoksun ajaksi, ja taas kisan jälkeen päälle, osoittautui oikeaksi. Ei tullut kylmä, eikä tarvinnut jonotella vaatesäilytyksissä. Olisin toki voinut heittää sen tutulle katsojalle mutta sellaisia ei osunut näköpiiriin. (Pieni miinus etten työntänyt takin hihoja housuihini vaan jouduin niitä punomaan kiinni useampaan otteeseen kisan aikana) Särvimet kisan jälkeen piti taasen latoa paperipussiin (annoin tästä jo palautetta viime sade-kelin MR:stä jotta paperipussi ei toimi sateella), nyt heitin sen suosiolla roskiin ja kannoin eväät käsissä jotta niitä ei olisi tarvinnut keräillä maasta niinkuin viimeksi. Vesi oli hyvää ja raikasta, mantelivesi sen sijaan maistui vehkeelle ja päätyi roskikseen.
  24. renska

    Vatsakipu

    Löysimpä searchilla aika vanhan keskustelun mutta täällä tuntuu olevan samanlaista asiaa. Eli mua on nyt vuoden päivät vaivannut vatsakivut etenkin kovissa treeneissä ja vedoissa, ei juuri koskaan PK:ssa. Kipu ei ole pistosta vaan tylppää turpoamisen/vääntämisen tunnetta mikä tuntuu voimistuvan mitä kovempaa menee, ja toisaalta lievenee ja poistuu jos hidastaa vauhtia. Se ei tunnu mitenkään liittyvän vessassa käyntiin, niinkuin monella muulla tässä ketjussa, sillä se tuntuu olevan suhteellisen säännöllistä eikä tarvitse kesken lenkkien mennä. En usko sen olevan mitään hengitys/asento juttuja sillä olen nyt juossut ja aika monta vuotta eikä tälläistä ole ennen ollut. Epäilen sen liittyvän ruokavaliooni tai johonkin vatsan bakteerikantaan. Mikä on mielenkiintoista sillä olen nyt myöskin vuoden ajan syönyt "terveellisesti", välttänyt viljatuotteita ja maitoa menee ainoastaan kahvin kanssa. Kananmunia (keltuaisineen) toisaalta syön päivittäin (aamuin ja illoin), eli voisiko niissä olla syyllistä? Ne ovat myöskin nykyruokavalioni kulmakivi, eli jos niille pitää löytää korvike niin se voikin olla hankalampaa. Toisinaan vatsa on kipeä päiväkausia, yritän nykiä maitohappobakteereja ja ne tuntuvat kyllä jotain tekevän sillä vatsa alkaa pulputtamaan aika reilusti sellaisen syönnin jälkeen ja olo kyllä helpottuu, muttei kipu silti totaalisesti poistu.
  25. Keli ei ollut yhtään niin paha kun olisi voinut kuvitella, mutta eipä hirveästi jäänyt kotiin kerrottavaa tuolta reissulta. Toisesta kilsasta eteenpäin mahaa koski niin etten missään vaiheessa päässyt edes vauhtia sinne missä sen olisi pitänyt olla. Sama ongelma on vaivannut useissa tiukemmissa treeneissä enkä oikein tiedä mistä helvetisti se on kiinni. Ehkä ensi vuonna sitten.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy