Jump to content
Juoksufoorumi.fi



kilppis

Jäsenet
  • Content Count

    526
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    2

kilppis last won the day on January 10 2016

kilppis had the most liked content!

Community Reputation

307 Excellent

About kilppis

  • Syntymäpäivä 30.03.1983

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Leppävaara
  • Interests
    Polkujuoksu, ultrajuoksu

Converted

  • Tavoite
    100km ultra

Recent Profile Visitors

766 profile views
  1. kilppis

    Garmin Connect

    Ne kerrat, ku oma Garmin on temppuillut, niin yleensä on jokin uusi päivitys ollut asentamatta joko kelloon tai sitten Garmin Connectiin. Toi kannattaa vielä vilkasta, jos et jo kattonut. Sit on tietty factory reset, mutta sillä menettää ne harjoitukset jotka ovat siirtämättä.
  2. Eilen tehtyä possupataa pippurikastikkeessa ja siinä muhineita juureksia, kyytipojaksi viipale jälkiuuniruisleipää juustolla.
  3. En tiedä onko kilpailuviettiä vai introvertteilua, mutta peesata en kehtaa, joko pitää mennä ohi tai muuttaa reittiä. Ylämäissä kasvaa kyllä sitten pirunsarvet, vastustajaksi kelpaavat hyvin myös polkupyörät.
  4. kilppis

    Syöminen ultran aikana

    Itsellä ei niin hirveästi vielä ole ultrakokemusta, yksi 12h ja kourallinen 6h pikku-ultria, mutta omat mieltymykset näyttäisi menevät melko yhteen edellämainittujen kanssa. Geelejä ja urkkajuomaa alusta saakka tasaiseen ja tiheään tahtiin. Geeleistä ja urkkajuomasta tehdään ns. "pohja", jota täydennetään sitten hiilaripitoisella kiinteämmällä safkalla, joka myös syödään mahdollisimman pienissä erissä ja tasaisesti koko suorituksen aikana. Itse vedin HUR12h tapahtumassa geelin noin joka 45min ja join jokaisella kierroksella. Loppumatkasta siirryin lämpimään lihaliemeen urkkajuoman sijasta. Kolmen tunnin välein söin yhden rasvaisen lihapiirakan. Tuon lisäksi napostelin melko tasaisesti huoltopöydästä milloin mitäkin. Suolaa taisin ottaa kaksi tablettia. Ainakin tuolla HUR12h tapahtumassa oli niin mahtava huolto, että olisin pärjännyt ihan hyvin geeleillä ja huoltopöydän antimilla. Oma nyrkkisääntö on ollut - "Ei liikaa kerralla, eikä liian pitkiä taukoja ilman".
  5. Tämä alkoi kiinnostaa oikein urakalla! Onko kisasta jossain infoa/ilmoittaumiset auki? Tuolta ajankohdalta löysin kyllä Sipoonkorpi Trailin, mutta pisin matka oli 30km.
  6. Haluaisin pysyä terveenä ja juosta polku-ultran. Tuo polku-utra on ollu tavoitteena nyt jo useamman vuoden, mutta aina se on jäänyt saavuttamatta. Meikäläisen kynnys lähteä kauemmas kisojen perässä on selvästi liian korkea. Tarttis saada jonkun pitämään kädesti kiinni. Muita tavoitteita en taida asettaa. Vanhojen PRrien rikkominen ei nyt juuri tunnu kiinnostavan ja lenkit menee melko vahvasti fiilispohjalta. Pääasia, kuitenkin että pääsee nauttimaan ulkoilmasta ja juoksemisesta!
  7. Sanoisin, että sellaiset 4-6h. Tuo riippuu niin siitä, mitä muuta tulee juoksin ohella tehtyä. Sellainen "unelmaviikko" olisi kaksi lyhyttä lenkkiä viikolla yht 1-2h ja sitten tuplapitkis viikonloppuna yht 3-4h. Tuohon sitten vielä salit, koti-coret ja mahdolliset kiipeilyt ja mitälie päälle...
  8. Lounaaksi salaatti falafel-pyöryköillä ja sriracha-pastalla. Päivälliseksi varmaankin nyhtiswrappeja.
  9. 100km ei mennyt rikki, mutta 93km ekasta pidemmästä ultrasta. Pakko olla tyytyväinen, niin oli kaikkensa-antanut fiilsi torven lopulta soidessa. Paljon tuli opittua, ja tästä viisaampana kohti seuraavia haasteita. Laajemmalti jaarittelu lötyypi facen seinältä...
  10. Kamppeita ja gadgetteja tulee ja menee, aina se uusin tuntuu jotenkin parhaalta. Myös tavoitteita tulee ja menee, kisoja on toki kiva muistella, mutta eivät ne ehkä sitten kuitenkaan ole minulle "se juttu". Viikonlopun pitkiksien lisäksi todella aikaisin aamulla tai myöhään yöllä hetken mielijohteesta juostut lenkit ovat kuitenkin sellaisia asioita, jotka laittavat jalan vippasemaan ja motivoivat juoksemaan.
  11. kilppis

    Varautuminen huonoon keliin

    Jos startissa on tiedossa odottelua, niin kertakäyttösadeviitatat tai iso jätesäkki on hyvä kikka pitää paikat lämpimänä. Sadeviitan voi sitten dumpata ekalla huoltopisteellä eikä näin kesällä sateen juuri pitäisi sen enempää haitata.
  12. Kotona jääkaapissa odottaa ainekset salamipastaa varten
  13. Lounaaksi ravintolapäiviltä Tacos Vege, oli todella raikkaanmakuinen setti. Päivälliseksi varmaan jotain raskaampaa, niin jaksaa pitkistellä huomennakin. Joko kanaa ja perunoita tai makkarapastaa, riippuu ihan kumpaa jaksan laittaa.
  14. Minkälaisilla tavoitteita muut foorumilaiset ovat suunnitelleet tälle koettelemukselle? Ite olen juoksin tammikuussa kevyin mielin 61km @ 6h24min ja 51km @ 5h23min jonka jälkeen parantelin PFfää pari kuukautta. Loppukesästä 100km olisi kiva pyöreä luku. Eri asia josko tuo 12h ja kunto sitten riittää siihen.
  15. Jauhelihalinssikeittoa. Tarttis vaan hakea ainekset.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy