Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Cooper tuloksen ennustaminen pitemmästä matkasta?


Samppa89

Recommended Posts

Hei. Treenaan tällä hetkellä puolimaratoniin ja coopperiin yhtäaikaa. Suurin osa harjoituksistani on jossain näiden matkojen harjoitteiden välillä. Mulla on ollut viime aikoina vaikeuksia loukkaantumisten kanssa ja nopea juoksu on ollut pois laskusta. Vika parin viikon takainen suhteellisen täysillä tehty harjoite oli 5 km juoksu, joka päättyi aikaan 26:50. Onko olemassa jotain näkemystä tai laskuria josta saisi edes pientä arvausta missä tuon perusteella mennään coopperissa. Neuvot otetaan vastaan myös harjoittelun suhteen miten sekä puolikkaalle, että coopperia varten treenaavan kannattaisi treenata.

Kiitos kaunis.

Link to comment
Share on other sites

Magen Cooper 2.8.siellä selviää.

Juu ja itekin treenaan tällä hetkellä puolimaralle joka on 14.9.Viimeksi oli jo aika kova rutistus 3x5min@4:00min/km vauhdilla(AdidasMicoach-ohjelma käytössä puoli-mara alle 1:45).

Ehkäpä 3000m ylittyy, ainakin yritetään vaikka taju lähtisi.

Niin ja lataa tuo juoksuohjelma Adidaksen sivuilta tuntuu aika monipuoliselta ja vauhtijuoksuakin on mukavasti.

Sieltä pitää valita sitten oikea taso puolimaralle mulla on nro 7.Eli järkevä tavoiteohjelma.

edit.Niin mitkäs ne tavoitteet oli?

Link to comment
Share on other sites

Käytännössä on tullut vastaan se että 1.40 alitus vaaditaan puolikkaalla jos mielessä on juosta Cooperissa 3000 tai yli. Toki on lukuisia esimerkkejä huonommasta puolikkaasta vaikka Cooperissa menikin 3000. Viitosella kyllä vaaditaan selkeä 21min tai alle jos mielii riuhtoa 3000 Cooperissa. Josko näistä olisi apua?

Link to comment
Share on other sites

Mulla meni hiljan vitonen 21.19. Toukokuussa yksin juostu cooper 3050. Kuntotestautin itseni kesäkuun lopulla ja testaajan arviossa arvio cooperin 3300 - 3350 (vaikea kyllä uskoa tähän arvioon). Samaisen testin perusteella puolikkaan arvio 1.35 - 1.40. Et hyvin yksilöllisiähän nää arviot on. Riippuu reeneistä. Parhaana arvion saa kun menee radalle ja juoksee 12 min niin kovaa kun kykenee...

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Share on other sites

Mulla meni hiljan vitonen 21.19. Toukokuussa yksin juostu cooper 3050. Kuntotestautin itseni kesäkuun lopulla ja testaajan arviossa arvio cooperin 3300 - 3350 (vaikea kyllä uskoa tähän arvioon). Samaisen testin perusteella puolikkaan arvio 1.35 - 1.40. Et hyvin yksilöllisiähän nää arviot on. Riippuu reeneistä. Parhaana arvion saa kun menee radalle ja juoksee 12 min niin kovaa kun kykenee...

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

McMillan ennustaa sinulle vitosen ajan perusteella Cooperin tulokseksi n. 3000 m. Ja puolikkaan ajaksi n. 1:39. Tuo testaajan Cooper-arvio on jostain sieltä, mistä erään salaseuran jäsenet kuulemma ovat kotoisin.

Link to comment
Share on other sites

McMillan ennustaa sinulle vitosen ajan perusteella Cooperin tulokseksi n. 3000 m. Ja puolikkaan ajaksi n. 1:39. Tuo testaajan Cooper-arvio on jostain sieltä, mistä erään salaseuran jäsenet kuulemma ovat kotoisin.

Olipas eksynyt minuutti liikaa, eli 20:19 oli vitosen aika... Uskoisin, että all out vedolla, keventelyllä ja vetoavulla voisi olla 3200 - 3250 lähellä... ehkä? No tämänkin voisi tietysti käydä kokeilemassa eikä arvuutella :)

Link to comment
Share on other sites

Olipas eksynyt minuutti liikaa, eli 20:19 oli vitosen aika... Uskoisin, että all out vedolla, keventelyllä ja vetoavulla voisi olla 3200 - 3250 lähellä... ehkä? No tämänkin voisi tietysti käydä kokeilemassa eikä arvuutella :)

200 metriä lisää Cooperissa on PALJON pelkällä vetoavun lisäyksellä. Toki tuo 3050 tulos verrattuna vitosen aikaan on vähän alikantissa, mutta 3200 vastaavasti edellyttäisi 20 minuutin alitusta vitosella. Näin mun mutuna. Kokeile vaikka 2.8 Laaksolahdessa, jos asut lähiseudulla. Mun arvaus on 3150 m.

Link to comment
Share on other sites

200 metriä lisää Cooperissa on PALJON pelkällä vetoavun lisäyksellä. Toki tuo 3050 tulos verrattuna vitosen aikaan on vähän alikantissa, mutta 3200 vastaavasti edellyttäisi 20 minuutin alitusta vitosella. Näin mun mutuna. Kokeile vaikka 2.8 Laaksolahdessa, jos asut lähiseudulla. Mun arvaus on 3150 m.

Saatanpa tulla ja kokeilla. En nyt ihan kulmilla asu mut ei täältä Vantaalta ihan tekemätön paikka ole paikalle eksyä...

Ehkäpä isoin kysymysmerkki on se että mulla on meidän kolmesta murkulasta vetovastuu tuolla viikolla. Pitäs keksii mesta niille juoksun ajaks. Vanhin 4 v ja nuorin alle 1v et ihan ei tuu toimeen vielä omillaan. Mutta jos tuon puzzlen ratkasen niin tuolla viikolla tulee ne keventelyt jo itsekseen...

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy