Jump to content
Juoksufoorumi.fi

New Balance


Mauritsio

Recommended Posts

Seuraavaa maratoniani koskevat kenkäseikkailut tulivat päätökseen, kun ostin paikallisesta City Sportista (Oulu) New Balancen 890v3 kengät kirkuvan vihreinä hintaan 119 €. Istuu jalkaan kuin sukka, käsittääkseni on hyvin vaimennettu, mutta kevyt ja mukavan matalan oloinen kanta sopii askellukseeni. Myös lesti on minulle tarpeeksi leveä, eikä jalkaterä tursua ylitse mistään kohdasta. Sisäpuolelle jalkaholvini kaipaisi ehkä hieman korkeamman tuen ensilenkkien perusteella, toivottavasti ei aiheuta ongelmaa. Näillä mennään maratonille kuitenkin. Päällinen on heikon tuntoista materiaalia, eli ei sovellu mihinkään risukkoon.

Millaisia kokemuksia muilla on New Balancen kengistä? En löytänyt hakemallakaan merkkiä koskevaa yleisketjua, kertyisiköhän tähän hyviä vinkkejä seuraavia hankintoja varten..

Link to comment
Share on other sites

Menneinä vuosina käytin luottokenkinä peruslenkeillä 106x-sarjan NB-tossuja. Sen jälkeen oli yksi 758-pari, joka ei sopinut ihan yhtä hyvin jalkaani, ja päätyi roskikseen 800 km:n jälkeen. Tänä keväänä kokeilin paikallisessa urheiluvermekaupassa fantsun värisiä 1080-tossuja, mutta normaalilestinen malli oli minulle liian ahdas. Leveitä ei ko. kaupassa ollut tarjolla. Harmillisesti ovat vaihtaneet ne hassunhauskat ja todella hyvin toimivat "pompulanauhat" tavanomaisempiin.

Kovasti tekisi mieli taas ostaa NB:t, jos vaan löytyisi koko ja malli sopuhintaan. Sitä odotellessa juoksen muita neutraaleja tossuja finaaliin, jotta saan kenkähyllyyn tilaa :-)

Link to comment
Share on other sites

Seuraavaa maratoniani koskevat kenkäseikkailut tulivat päätökseen, kun ostin paikallisesta City Sportista (Oulu) New Balancen 890v3 kengät kirkuvan vihreinä hintaan 119 €. Istuu jalkaan kuin sukka, käsittääkseni on hyvin vaimennettu, mutta kevyt ja mukavan matalan oloinen kanta sopii askellukseeni. Myös lesti on minulle tarpeeksi leveä, eikä jalkaterä tursua ylitse mistään kohdasta. Sisäpuolelle jalkaholvini kaipaisi ehkä hieman korkeamman tuen ensilenkkien perusteella, toivottavasti ei aiheuta ongelmaa. Näillä mennään maratonille kuitenkin. Päällinen on heikon tuntoista materiaalia, eli ei sovellu mihinkään risukkoon.

Hankin samat tossut samoilla ajatuksilla eli tarkoitus olisi koulia noista kengät seuraavalle maratonille. Ehdin juosta pari reippaampaa pitkistä, yhdet vetotreenit ja hieman pk:ta noilla ennen meneillään olevaa tautiputkia ja olin kyllä todella tyytyväinen. Tosiaan painoa ei ole hirvittävän paljon, mutta vaimennusta löytyy kuitenkin kivasti. Tuntuivat olevan sellaiset ns. yleiskengät eli eivät ole ehkä aivan optimit mihinkään harjoitukseen, mutta toimivat hyvin monissa vauhdeissa. Itse totuttelen vielä vähän kevyempiin kenkiin, niin nämä tuntuivat aika hyvältä kompromissilta maratonille.

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut aikalailla Asics-uskovainen tähän asti, pari viikkoa sitten satuin Jumbossa pienestä urheiluliikkeestä bongaamaan nuo NB1080, 125€ hintaan irtosivat. Nyt useampi lenkki takana, pari yli kakskymppistäkin ja ihan mukavalta on tossut tuntuneet. Vielä pähkäilen juoksenko Tukholmassa noilla vai DS Racereilla.

Link to comment
Share on other sites

Täällä kanssa yksi entinen asics uskovainen, joka hommasi jostain sattuman oikusta NB 890:set. Sen jälkeen en ole nibuksiin ja sky speedihin koskenut. Aivan loistavat kengät, takana jokunen pitkis ja puolimara. Juoksutuntuma on ihan mahottomasti parempi kuin ennen, nyt tunnen että jaoissa on myös päkiä ja varpaatkin. Jotenkin asicsien jäykkyys varmaan passivoi jalkaterän. Tästä innostuneena aion ostaa toisen parin vielä kevyempiä kenkiä, ehkä NB 1400. Enkä muuten ole kovinkaan kevytrakenteinen silti ei vaimennuksen kanssa pulmaa.

Link to comment
Share on other sites

Täällä kanssa yksi entinen asics uskovainen, joka hommasi jostain sattuman oikusta NB 890:set. Sen jälkeen en ole nibuksiin ja sky speedihin koskenut. Aivan loistavat kengät, takana jokunen pitkis ja puolimara. Juoksutuntuma on ihan mahottomasti parempi kuin ennen, nyt tunnen että jaoissa on myös päkiä ja varpaatkin. Jotenkin asicsien jäykkyys varmaan passivoi jalkaterän. Tästä innostuneena aion ostaa toisen parin vielä kevyempiä kenkiä, ehkä NB 1400. Enkä muuten ole kovinkaan kevytrakenteinen silti ei vaimennuksen kanssa pulmaa.

Minulla on Nimbus-tossut mallia 11, ja koska ovat käyttöikänsä päässä olen harkinnut uusia Nimbuseja. Minä olen ollut tyytyväinen niihin mutta nyt NB:t alkoivat kiinnostaa, erityisesti jos ovat Asicseja edullisemmat. Mitä mallia suosittelette (neutraali ja hyvin vaimennettu)?

Muokattu
Lisäys tekstiin
Link to comment
Share on other sites

Minulla on Nimbus-tossut mallia 11, ja koska ovat käyttöikänsä päässä olen harkinnut uusia Nimbuseja. Minä olen ollut tyytyväinen niihin mutta nyt NB:t alkoivat kiinnostaa, erityisesti jos ovat Asicseja edullisemmat. Mitä mallia suosittelette (neutraali ja hyvin vaimennettu)?

Minulla oli nuo samat vaatimukset ja 890v3 täytti toiveeni :) Painan nyt 87 kg ja vaimennus tuntuu riittävän, tosin ei ole vielä maratonilla testattu..

Link to comment
Share on other sites

Allekirjoittanutkin on pitkään halunnu NB:t. Nyt kun niitä olisi mukavasti saatavilla eri kaupoista niin mallit ei kuitenkaan natsaa tällaiselle leveälestiselle ja neutraalille jalalle. Monia malleja olen testannut, mutta ei vaan valitettavasti istu. Asicsella mentävä.

Yllättävää, koska oma lestini on myös leveä ja asicsen malleista vain nimbus on tuntunut sopivalta. Tosin on täytynyt valita hieman iso koko, jotta jalkaterä mahtuu pohjan päälle. 890v3 ei taasen tursuile yli. Kokeilin jotain toistakin NB:n neutraalia ja vaimennettua mallia ja se painoi jalkapohjaa jalkaholvin takaosan ja myös päkiän kohdalta.

Link to comment
Share on other sites

Sama juttu täällä. Ostin tänä keväänä 890:set ja positiiviset on kokemukset. Ajattelin ostaa myöhemmin kesällä vielä kevyemmät 1400:set kisakengiksi, niitä kun on myös kovasti kehuttu. Asicsia käytän nykyisin enää puutarhakenkinä :)

Mä ostin keväällä 1400:t kisakengiksi ja olen nyt Länsiväyläjuoksun ja HCR:n vetänyt niillä. Täytyy sanoa, että on älyttömän hyvät kengät. Kevyet ja nopeat, mutta kuitenkin sen verran vaimennusta ettei kummassakaan juoksussa ole ollut mitään jalkaongelmia. Tällä hetkellä selkeä ykkösehdokas myös maratonin kisakengiksi.

Link to comment
Share on other sites

Minulla oli nuo samat vaatimukset ja 890v3 täytti toiveeni :) Painan nyt 87 kg ja vaimennus tuntuu riittävän, tosin ei ole vielä maratonilla testattu..

Kas, NB890V3:sten hankinta alkaa näyttää todennäköiseltä. Kaupassa nopeasti jo niitä käpistelin mutten ehtinyt jalkaani laittaa, muilla asioilla kun liikuin. Kohta alkaa se edullisimman parin metsästys, eBayssa (UK) näkyi olevan 70 puntaa postikuluineen.

Link to comment
Share on other sites

Kas, NB890V3:sten hankinta alkaa näyttää todennäköiseltä. Kaupassa nopeasti jo niitä käpistelin mutten ehtinyt jalkaani laittaa, muilla asioilla kun liikuin. Kohta alkaa se edullisimman parin metsästys, eBayssa (UK) näkyi olevan 70 puntaa postikuluineen.

Ja kuuleppa vielä: juoksin ~21 km kisan sunnuntaina tahtiin 4:15/km eivätkä pohkeet lasahtaneet, vaikka alla ei sulan pinnan kilometrejä tälle keväälle paljoa olekaan. Ei myöskään mitään rakkoja tms. vaikka alle 100 km matkattu noilla kengillä. Toisen parin osto on jo mielessä :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy