Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Baltsu

Ban
  • Content Count

    11 476
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Baltsu last won the day on July 5 2019

Baltsu had the most liked content!

Community Reputation

858 Excellent

About Baltsu

  • Syntymäpäivä 13.09.1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://baltsu.wordpress.com

Converted

  • Puolimaraton
    1.23.22 (2014)
  • Maraton
    3.03.48 (2013)
  • Tavoite
    1.20 / 2.50

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Baltsu

    Hoka One One

    Hyvä, hyvä. Mulla on kyllä vähän paremmat fiilikset Carbon X:stä, mutten ole voinut kokeilla niitä juoksussa, kun ovat liian pienet. Meni kaikki energia sen selvittämiseen, miksi ne ovat pienet ja kun ei ollut matkapuhelinnumeroa mukana, niin en voinut lähettää niitä takaisinkaan ja sitten kun eivät olleet HM:ssä, minne mun piti viedä ne, niin sekin epäonnistui. On ollut sen verran paljon kiirettä teorian tekemisen plus sen aiheuttaman stressin takia ja harmitusta polviongelman sekä sen jälkeisen sairastelun jälkeen, että asia on siis ollut vaiheessa, mutta mulla on sellainen käsitys ja tuntum
  2. Mielenkiintoisia nuo Mostin sarvet, jotka tehdään jokaiselle urheilijalle mittojen mukaan ja 3D tulostetaan.
  3. Löysin videonkin siitä Pinarellosta.
  4. Baltsu

    Skechers juoksukengät ?

    jenkeissä voi saada tarjouksesta viidelläkympillä.
  5. olen ehdottanut sitä, että sm-maraton olisi 2 viikkoa Ruotsi-ottelun jälkeen. Silloin sitä voisi ratajuoksijat kokeilla. En usko, että Raitanen tarvitsisi kympin kokemusta, kun on suunnistuksessa juossut pitkiä matkoja. Suurempi ongelma lienee se, että Raitasella on taipumus saada jalkavaivoja.
  6. Baltsu

    New Balance

    Impulse tuntuu jalassa ihan hyvältä, jos on tarpeeksi pieni koko, että sen saa kireälle, kun se päällinen on vähän lötkö, mutta se FuelCell ei ole koko matkalla. Se on se ongelma. Voisin oman kokemuksen mukaan vähän arvioida noita eri malleja: Fresh Foam: Zante Pursuit: Zante oli varmaan Suomen myydyin NB-malli, mutta tätä uusinta en ole nähnyt ihmisillä niin paljon kuin edellisiä. Hyvännäköinen tossu, jota toiset pitävät todella hyvänä. Minusta se on vähän epäbalanssissa siinä mielessä, että siinä on jäykkä pohja ja löysä päällinen. Kevyt ja nopea, mutta ei oikein
  7. Forrest Guuri -tiimi! Googlen mukaan Imatralta Lappeenrantaan on linnuntietä 34km ja tietä pitkin 36km. Vähän sama kuin täältä Keravalle, joten siinä olisi tiimille hyvä perjantain viettotapa. Rapoa sitten tänne.
  8. Yksi tapa katsoa pyöriä, on tsekata, millä huiput ajavat. Jos he käyttävät jotain merkkiä, se ei voi olla soveltumaton lajiin. Tuossa 2017 vuodelta tarkat speksit, millä pyörillä ajoivat Havaijilla: https://www.slowtwitch.com/Products/Bike_details_of_the_Top_15_Kona_male_Pros_6639.html Kysymys on pitkälti siitäkin, kuinka paljon mikäkin merkki satsaa triathlon-markkinointiin. AnttiSn oli tuossa yllä sitä mieltä, että nuo 4 merkkiä ovat kyseisiä merkkejä ja muut halpiksia, mutta jos otetaan esimerkkinä listalla viimeisenä olevan Cameron Wurfin pyörä, niin se on Pinarello,
  9. se ei ole juurikaan noin, vaan normaaliruokavalio on lautasmalli, jossa on kaikkea. Tankatessa puolestaan ei ole tarkoitus saada proteiineja ja rasvoja niin paljon. Tutkimusten mukaan alle 3 tunnin maratoonareilla hiilareiden osuus kisakulutuksessa on joku 80%. Hitaassa hölkässä se on eri tilanne, mutta heillä se aika kasvaa eli kun menee enemmän tunteja, niin hiilareita myöskin kuluu. Ei ole tarkoitus syödä varsinaisesti enempää, vaan hiilaripainotteisesti ja tuo yhdessä vähentyneen kulutuksen kanssa täyttää ne varastot. Jos elää kuten huippu-urheilijat ja ruokavalio koostuu aina pääosin hiil
  10. Tottakai sillä on merkitystä, että se 90 minuuttia kisan alusta käytettävissä oleva varasto kropassa on täynnä. Se kisan aikana otettava energia vaikuttaa sitten erityisesti siihen jälkimmäiselle puolikkaalle. Eli kisan aikanakin kannattaa hiilareita nauttia, mitä ei vuosikymmeniä sitten osattu tehdä, kun ei ollut geelejä, eikä tietämystäkään. https://www.theglobeandmail.com/life/health-and-fitness/fitness/carbo-loading-is-it-key-the-day-before-a-marathon/article1359197/ Tuon jutun mukaan Lontoon maratonille osallistuneista he, jotka tankkasivat kunnolla hiilareita, juo
  11. Dexal Heavy. Asiantuntijapiireissä jo 20 vuotta sitten hyväksihavaittua moskaa. Yhdestä pullosta tulee 390 grammaa sokeria eli 130 grammaa per päivä, kun sen jakaa kuuteen kahdesti päivässä otettavaan annokseen. Niitä voi ottaa reissuunkin mukaan. Eivät ne hajoa ruumaan laitettavassa matkalaukussakaan, kun pakkaa hyvin tuollaisiin kaupan kertakäyttöisiin vesipulloihin. Jos su on kisa, niin vikat tankkaukset vedetään perjantaina eli 2 pulloa mukaan, jos matkustaa paikan päälle pari päivää ennen tapahtumaa. Niitä on tullut juotua hassuissa paikoissa kuten junassa ja kerran tempaisin yhden pullol
  12. Olennaista ennen kisaa on se, että kun ei harjoitella, vaan valmistaudutaan kisaan, niin kaloreiden tarve on alhaisempi. Ei siis tarvitse syödä entistä enemmän, vaan se kaloreiden koostumus tulisi olla suurimmaksi osaksi hiilareita. 90 minuuttia käytetään niitä hiilareita, mitkä ovat jo varastoituneina kropassa. Jos lähtee niin, ettei hiilarivarastot ole täynnä, kohtaa kisassa vaikeuksia. Pitää myös muistaa, että kroppaan varastoituu vettäkin, mikä on hyödyksi maratonilla. Jokaista varastoitunutta hiilarigrammaa kohti kroppaan varastoituu 3 grammaa vettä. Sen takia startissa paino voi olla par
  13. Baltsu

    New Balance

    niin aika monissa Inter Sporteissa sitä on. Hyvä päkiävaimennus minusta. Selvästi paremman tuntuinen kuin viime vuotinen FuelCell Impulse.
  14. Tuo riippuu juoksijan tasosta ja siitä, miten se aerobinen pohja on luotu. Canova, joka valmentaa Sondre Moenia on sitä mieltä, että se volyymi vedetään sinne 200-220 viikkokilsaan, sitten kun sitä on tehty muutama vuosi, se ei kehitä enää, jolloin kovempia treenejä lisätään ja samaten palauttavien lenkkien määrää ja ne keskivauhdit vähenevät tai jäävät lähes pois harjoittelusta. Alkuvaiheessa ei pysty treenata niin paljon lähellä maratonvauhtia, jolloin silloin se kehittää juosta kovempia pk-lenkkejä pl. palauttavien päivät. Sitten kun urheilija kykenee jo juoksemaan paljon, niin hänen elimis
  15. poluilla huomasin sellaisen asian, että suunnistajat menivät aivan älytöntä vauhtia. Siellä oli kaksi tosi vaikeata asiaa itselleni. Yksi oli sellaisessa avohakkuurinteessä menevä polku, mikä oli niin kapea, ettei siihen oikein mahtunut kaksi jalkaa rinnakkain. Syvä, kapea ura, vaikea juosta vauhdikkaasti, kun ei tasapaino riitä. Toinen ongelma oli ne paikat, missä oli puolisääreen vettä/mutaa. Toiset menivät siellä hurjaa vauhtia, kun itse yritin etsiä kuivempia paikkoja - onnistumatta. Ei oikein tajua, miten voi juosta kovaa sellaisessa, kun ei yhtään näe, mitä siellä vedessä on.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy