Jump to content
Juoksufoorumi.fi

flunssa> sen jälkeen harjoituksen aloitus


nöhveli
 Share

Recommended Posts

Eli tässä perjantaina iski taas tämä melkein jokavuotinen talviflunssa. Kuumetta oli pe-su. Nyt ei ole mitään mutta räkä lentää ja yskittää. Eli..

Milloinka uskaltaisin lähteä lenkille? Porukat sanoivat että pitäisi ihan rauhassa aloittaa, mutta en tiedä millonka se rauhassa alottaminen tapahtuu. Mikä olisi teidän mielestä terveellistä, parin päivän päästä ?Tai olisiko jo nyt jotain mitä voisi tehdä , olen kyllästynyt sohvalla makaamiseen.. Ulkona olen tänäänkin ollut.

Mitenkähän paljon elimistöön vaikuttaa flunssa? Meinaan että mitenköhän kunto on taas huonontunut? Jännittää kyllä nähdä se.

Onko muuten normaalia jos ei tee kahteen päivään mitään- tai siis ei pysty tekemään vaan makaa vain sohvalla niin sit polvet tuntuu kauheen löysiltä ja kipeiltä. Ei niissä ennen ole ollut mitään särkyjä. Mutta kai ne on sit tottunu siihen jokapäiväseen liikuntaan.

Lenkkarit odottaa eteisessä, jalat kaipaa juoksemista, aivot janoaa sitä, mutta räkä vain lentää. Tuntuu kuin en olis vuoteen juossu- vaikka viime torstaina- edel. päivänä kävin lenkillä ennen kun tulin kipeeks.

Link to comment
Share on other sites

Tämän vuoden ensimmäisessä Juoksijassa oli juuri tästä juttu:

Jos kuumetta on ollut 3-4 päivää, viikon totaalinen lepo ja erittäin rauhallinen aloittaminen oireiden loputtua eivät ole liioiteltuja. --

Kevyen harjoittelun voi aloittaa muutaman toipilaspäivän jälkeen, jos selviä flunssanoireita ei ole. Joskus ohjeeksi on annettu, että tehokkaita harjoituksia ja kilpailemista pitäisi välttää viikon sairastelun jälkeen jopa kaksi viikkoa, jotta sydänlihastulehduksen riskit minimoidaan. Monen urheilulääkärin mielestä kaksi viikkoa on pitkä toipilasaika kuumeettoman flunssan jälkeen myös tehoharjoittelun tai kilpailemisen osalta, jos henkilön flunssanoireet ovat loppuneet eikä sydänlihastulehdukseen liittyviä oireita -- esiinny.

-- Jos taas viikon sairasteluun on kuulunut myös kova kuume, tehoharjoittelua voi olla viisasta välttää kaksikin viikkoa ja keskittyä rauhalliseen aerobiseen harjoitteluun.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy