Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Puolimarathon 1.50


Samppa89
 Share

Recommended Posts

Eli tuo tavoite olisi tarkoitus saavuttaa joko 30.6 tai sitten syyskuussa.

Eli tekniset tiedot. Viime kesänä juostu marathon 5. 30. Puolimarathonin ennätys on 1.59. Syksy on menny lusmuillessa. Kestävyyskuntoa on vielä mutta vauhtiharjoittelu on kärsiny rankasti ja cooperissa menee enää 2500m. Painoa on 100kg. Ikää pojalla on 19v. Eli miten harjoittelemaan. Tällä hetkellä ongelmana on lähinnä se että olen ollut kolmisen viikkoa oudon flunssa/influenssa/silmätulehdus/poskiontelontulehdus yhdistelmän kourissa mutta välittömästi kun lääkäri löytää jonkun kuningaslääkkeen tappamaan pöpön, on tarkoitus lähteä harjoittelemaan.

Kysyisin myös että kunpaan päivämäärään on realistista tähdätä?

Link to comment
Share on other sites

Painonhallinta kannattaa ottaa ykkösasiaksi ihan aluksi, koska sitä kautta juoksu helpottuu paljon. 100kg = > 90 kg. Ja riippuen jalkojesi kestävyydestä alhaisilla teholla kävely, sauvakävely, pk-juoksua. Jos jalat alkaa tilttaamaan, niin suosiolla altaaseen (vesijuoksu, uinti). Painonhallinnassa ruokavalio kannattaa mahdollisesti myös tarkistaa. Säännöllisyys tuottaa tuloksia treenatessa.

Matalilla tehoilla (alle aerobisen sykkeen mielellään) alussa tietysti kehoa kuunnellen. Lähempänä kisaa voisit ottaa jonkun ohjelman tukemaan tavoiteaikaasi puolikkaalla (tällöin tulee myös vauhtiominaisuuksia lisääviä treenejä mukaan). Itse ehkä testaisin kuntoa jo kesällä, mutta ottaisin päätavotteeksi syksyn puolikkaan, jolloin ehdit hioa kuntoasi huomattavasti parempaan iskuun. Tsemiä treeneihin.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jos oot joskus jo juossut puolikkaan 1.59, ja kun oot noinkin nuori ts. palaudut kovasta treenistä nopeasti, laita tavoitteeksi 1.50 reilu alitus ja tähtäin syksyyn, aluksi juoksua väh. 3 krt/vko. Paino pudota ropsahtelee kuin itsestään, kun lisäät treeniin totutteluvaiheen jälkeen kovia vauhtikestävyyslenkkejä. Vähän oudoksun ton maratonajan ja puolikkaan ajan välistä suhdetta. Oletko aloittanut kokopitkällä ja sitten vetänyt puolikkaan? Jos toisinpäin, niin kokopitkä pitäis mennä alle 4,5 h.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy