Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 7


-James-
 Share

Recommended Posts

Homma oli treenien kannalta ohi jo eilen. Viikonloppu tulee vietettyä paheellisissa merkeissä.

Ma: PK 20,0Km

Ti: PK 20,0Km

Ke: VK+vr 15,2Km

To: PK 20,0Km + säbää tunti

Pe-Su : :rock::icon_pidu:

Yhteensä 75,2Km. Vähän jää tavoitteesta mutta ensi viikolla taas reilummin. Liukkaiden kelien vuoksi salin juoksumatto tuli hyvinkin tutuksi. ulkona tuli hölkättyä vain 1,5Km. Laajalla skaalalla testailin vauhteja ja nousukulmia.

Link to comment
Share on other sites

Täällä on nyt näköjään kaksi "viikko 7" -ketjua.

Tällä viikolla harjoittelin harjoittelemista. Lonkkavaivan kanssa meni jotain 7 viikkoa ja E24 taitaa vielä painaa kropassa jonkin verran, joten meno on mitä on. Itse asiassa juokseminen on mukavan tuntuista ja suhteellisen helponkin tuntuista (paitsi pitkään kunnon sykkeellä juokseminen), mutta sykkeet huitelee jossain about 15 pykälää normaalia korkeammalla.

Ma 7km pk

Ti 8,5km pk

Ke 10km pk

To 10km pk

Pe 9,3km pk

La 8,5km vl

Su 16,2km pk

Yht. 69,5km

Ma-ke hölkkäilin ultrakevyesti kun lonkka liiallisen lepäilyn E24:n jälkeen meni taas hieman huonommaksi. Torstain lenkillä kuitenkin hermostuin himmailemaan ja vetäisin viimeiset 4km kunnollista vauhtia (5:00-5:20/km haarukassa - kevyttä siis edelleen, muttei enää naurettavan kevyttä 6:00-6:30/km kuten edelliset 7,5 viikkoa), kävi miten kävi. Aiemminhan lonkka ei tykännyt pienestäkään vauhtihurjastelusta, mutta nyt kävi toisin. Tykkäsi kovasti ja oli seuraavana päivänä selvästi parempi. Joten perjantaina juoksin koko lenkin tuota reippaampaa vauhtia. Siitä innostuneena päätin lauantaina pienellä riskillä kokeilla jo hieman reippaampaa juoksua vauhtileikittelyn merkeissä ja tein 6x2min matolla, vauhtien ollessa kuitenkin vain vk-alueella noissa vedoissa, eli 4:30-4:00/km (no ehkä tuo 4min/km on juuri nyt vähän yli anakynnyksen, sillä vauhdilla taisin juosta noin 30sek viimeisen vedon lopussa). Hyvältä tuntui sekin ja lonkka tykkäsi oikein kovasti jälleen. Sunnuntaina sitten viikon pisin lenkki mahtavassa aurinkoisessa kelissä. Hyvä viikko! :026:

Link to comment
Share on other sites

reilu 11 h monipuolista treeniä;

juoksentelua jäisillä teillä, sisäradalla, marjanpoimijantreeni matolla (10km +5 ... + 7-nousukulmalla), lihaskuntoharjoittelua, uintia, sprinttihiihtoa täysillä 2 x 1km (firman viestihiihdot), pk-hiihtelyä,...

Kyllä tänään oli upeaa hiihdellä lähes kolme tuntia - parasta mitä voi tehdä housut jalassa... Liukkaat kelit, liukkaat kelit..

Link to comment
Share on other sites

Back in business:

  • Ma Juoksu: 7,8km PK. GPP-treeni: Kolme kierrosta: 20x yleisliike + 10x35kg pystypunnerrus + 500m soutu. Aika: 21.31. (loppuun 2000m soutua ja vatsa- & kylkipitoja).
  • Ti GPP-treeni: toistot / liike / kierros: 50-35-20. Liikkeet: heilautus 32kg kahvakuulalla, boksihyppy ja istumaannousu. Aika: 16.40.
  • Ke Juoksu: 7,8km PK. Illalla 1h seinäkiipeilyä.
  • To GPP-treeni: takakyykky: 5x40kg, 5x50kg, 3x55kg, 3x60kg, 3x65kg, 3x70kg, 3x75kg.
  • Pe Juoksu: 7,8km PK.
  • La Juoksu: 10,8km PK. GPP-treeni: 20 min ajan settiä: 5x leuanveto + 10x bulgarialainen askelkyykky (2x16kg kahvakuulien kera) + 15x etunojapunnerrus. Meni 5 kierrosta + 5 leukaa.
  • Su Juoksu: 24km PK.

Juoksua sentään n. 58km, neljä GPP-treeniä ja käynti kiipeilyseinällä (yht. n. 11,5h treeniä). Edelleen juoksu jäi hieman aiottua vähäisemmäksi, mutta eiköhän tämä tästä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy