Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Toh

Wiha 2009

Recommended Posts

Olipas hyvän mielen tapahtuma. Viime vuoden tuloksissa olisin ollut toiseksi viimeinen viidelläkympillä ja silti hymyilyttää. Maalissa hehkutin vielä varvaskenkävalintaa ja rakotonta kisaa. Tosin joudun perumaan rakottomuuden. Luottokalsarit onnistuivat tekemään ainakin monen millin rakon selkärangan kohdalle vyötäisille. Edes kengät eivät auttaneet.

Ja sinne meni ensimmäinen ultramatka.

Kiitokset onnisteluista! Oma juoksuni meni hyvin ja MasUn aika parani 40 minuutilla.

Etukäteen pelkäsin, että tällä kertaa juoksu ei voi mennä yhtä hyvin kuin MasU:ssa, enkä oikein tiennyt, että millä vauhdilla sitä pitäisi lähteä juoksemaan. Ajatuksena oli lopulta juosta noin 21 min kierrosaikoja, mikä onnistuikin hyvin 50km:n asti, jonka jälkeen vauhti hidastui ensin 1 min/kierros ja sitten 2min/kierros. Takareidet olivat viitenkymppiin asti aika jumissa ja nilkka vähän kipeytyi. Nilkaan suihkuteltiin kerran kylmää juoksun aikana ja se helpotti. Juoksimme yhdessä Jatossun ja Koivulan kanssa tuohon 50km asti, jolloin totesimme, että juttu ei luista enää. Minä ja Koivula laitoimme poppikoneet soimaan ja kaikki kolme jatkoivat omia vauhtejaan. Mitään erityisiä ongelmia ei ollut, ainoastaan nesteet eivät meinanneet imeytyä. Otin pari kertaa suolatabletteja ja se auttoi. Viimeiset 10 kierrosta olivat kisan parhaat. Mahtava fiilis, kun kierros kierroksen jälkeen juoksu vielä sujui. Toiseksi viimeisellä kierroksella huomasin, että on mahdollisuudet 11 tunnin alitukseen. Lanttu vielä tsemppasi ja sanoi, että nyt vauhdilla loppuun. Hyvällä vauhdilla meni vika kierros, jopa hyvällä loppukirillä. Ja olin "reippaasti" alle 11h maalissa. Siitä suoraan huoltotelttaan syömään. Hirveä nälkä!

Erityiskiitoksen Hollelle huollosta ja Lantulle kyydityksestä. Kiitos myös huoltoporukalle. Kaikki sujui hienosti. Kierroslaskijoilta sai mukavaa kannustusta joka kierroksella. Kiitos Jatossulle, Jyrkylle ja Lantulle sekä Hollelle ja Hempille (meniköhän oikein?) matkaseurasta. Mukavaa taas oli ja paljon sai nauraa! Paluumatkalla käytiin Loimaalla syömässä.

Isot onnittelut Professorille, Jyrkulle, Jatossulle, Koivulalle, Ju1064 ja Lantulle mahtavista juoksuista!

Muokattu

Onnittelut kaikille hienoista juoksuista. Erityisesti Koivulaa haluan onnitella tämän vuoden upeasta päätösjuoksusta.

Tapahtuma on todella hieno ja hyvin oli ainakin viime vuonna järjestetty. Toivottavasti järjestäjät saavat vielä jotenkin tämän kierroslaskun toimimaan hyvin, koska tänä vuonnakin siellä on tainnut olla vähän epäselvyyksiä. Omasta mielestäni kierroslasku pitäisi olla juoksijalle niin selvää, ettei enää viimeisillä kierroksilla mennä huutoäänestyksen perusteella, paljonko juoksijan pitää juosta vielä vai onko jo maalissa. Kyllä nämä asiat pitäisi pystyä muuten tarkistamaan kuin arvuuttelemalla viimeisellä kierroksella, että kuka on oikeassa.

Huoltaja selvinnyt takasin netin ääreen. Olin eilen illalla sen verran sippi, etten mitään raporttia jaksanut kirjoittaa.

Aamulla n. klo 6.00 starttasi autokyyti Puksun mäkiltä kohti Tamperetta. Matkaseurana charmantit herrasmiehet eli Mara.S ja Winterroad. Juttua juoksusta riitti koko matkan ajan molempiin suuntiin.

Tampereella oltiin sitten järjestäjille etukäteen ennakoimaan aikaan eli n. klo 8.00. Ei muuta kuin ilmottautumaan huoltoporukkaan ja vaihtamaan lämpimämpää vaatetta päälle. Siinä toppa-asussa olisi autossa hikeentynyt lopullisesti. Ei ihan täydellisesti onnistunut arviomaan tilannetta, sillä piti tuon vaatteidenvaihto-operaation jälkeen lisätä villasukat jalkaan. Sen jälkeen pärjättiin koko kisa huollossa tuolla vaatearsenaalilla.

Imottautumisessa nähtiin vanhoja tuttuja ja heti sai myös uusi tuttu virallisesti kasvot eli Lanttu. Kisan aikana tuli myös tutuiksi ainakin nimimerkit Herra 47, DQ, Jyrku, Cone, Kisahe ja alle 3 h. Muitakin uussia varmasti oli, mutta ei vaan enempää nimimerkkejä tälläkertaa jäänyt mieleen. Osalta yritin kysellä nimimerkkejä kisan aikana/jälkeen, mutta muistikapasiteetti on näköjään rajallinen.

Huolossa sitten pääsin heti tekemään sitä mehua. Eli jos oli liian vahvaa/laimeeta, saa syyttää sitten minua. Yllättävän hyvin ainakin aamupäivällä tuo lämmin mehu piti paikkansa. Yritettiin muutenkin pitää juomat lämpimänä, mutta ne jäähtyivät mukeissa turhan nopeasti ja varsinkin urheilujuoma on sen verran isossa astiassa, että ei tuossa täysin onnistuttu.

Syömipuolta lisättiin vähitellen ja eikös Shmaani ollut nimimerkkinsä veroinen ja heti paikalla, kun avasin ensimmäisen kerran sipsipussin. On se kumma kaveri :icon_rolleyes:

Vaikka tuolla huoltopuolella oli muka kokemattomia henkilöitä, ainakin hyvin ja nopeasti he pääsivät tilanteen tasalle ja organisaatio pelasi hyvin. Saatiin myös päivänedetessä hyvin lisäkäsiä, joten mm. HäHi pääsi iltapäivällä liikenteenopastajaksi ja mitalinjakajaksi. Yksi virallinen evästauko tuli pidettä ja kerran piti käydä hotellihelpotuksen puolella, mutta muuten aika tiiviisti olin huoltopöydän takana.

Muu huolto tosin toivoi, että matkakaverini olivat viipyneet vähän pidemmin reitillä, mutta etukäteinen arviointi tässäkin asissa piti paikkansa. Klo 18.00 lähdin vaihtamaan vaatteet ja vähän ennen tassuttelijan maaliintuloa kolmikko lähti paluumatkalle. Annoin vielä Peksun vaimolle tsemppiterveiset sekä minulta että Jussilta loppumatkalle, toivottavasti auttoivat ja Peksu pääsi/taisteli tälläkertaa maaliin asti (toim. huom. tällähetkellä ei ole tietoa tilanteesta). Kotona oltiin n. klo 20.30 eli tuli päivälle mittaa.

Iso kiitos Wihan organisaatiolle hienon kisan järjestämisestä ja hyvin toimivista puitteista. Oli ilo tulla auttamaan, kun puitteet on kunnossa. Kiitos Wiikin vaimolle, HHA:lle, HäHi:lle, Toh:n tytöille ja muille kavereille huoltopisteellä! Toivottavasti tuo tulospalvelu saadaan paremmin toimimaan ensi vuonna.

Koska hyviä tuloksia tehneitä on niiiiin paljon, en ala ketään erityisesti onnittelemaan. Onnittelut kaikille ensikertailaselle, ennätyksensä tehneille tai muuten suorituksiinsa onnistuineille matkasta riippumatta :kumarrus::1st::party0002:

Keskeyttämän joutuneille tai suoritukseensa pettyneille paljon tseppiä ja sympatiaa :consoling2: Lisäys teillä on vielä yksi hyvä lisäselitys epäonnistumiseen, eli oli tämän huoltajan 13-kerta, kun olen ultrakisalla huoltajana. Pahoittelen suuresti, että jouduitte sijaiskärsijöiksi!

Nyt tämä flikka lähtee vähäksi aikaa huilaamaan, sillä yrittää possunuha tai sikalentsu iskeä :sick0026:

PS. TOH muista ottaa se mun tupperin-kannu mukaan Varalan lerille!!!

Muokattu
lisäys

Kiitos järjestäjille, oli hieno tapahtuma! Olisin voinut maksaa tuon osallistumisen jo varikon palvelusta.

Kiitollisena Shamaanin loistaville opeille alkumatkasta, sain loppumatkan jotakuinkin purkitettua ja siis pääsiin tavoitteeseeni, eli perille. Seuraavassa kisassa, mikäli sellainen ikinä tulee, jätän lopunkin kävelyn kun se oli niin perhanan vaikeeta lähteä siitä liikkeelle uudelleen.

Samoin kiittäminen on Peksua, jonka kanssa sain taivaltaa tuon jo melko synkältä tuntuneen 8-9:30 välin. Vauhti oli juurikin sopiva palauttamaan voimia "loppukiriin".

Iso kiitos myös täältä järjestäjille! Hyvin toimi huolto ja evästä riitti koko matkalle. Kiitokset myös Stompalle ja Hollelle kyydityksistä. Hieman mua huvitti aamulla Tampereen asemalla, kun huomasin Freen ja Stompan autolla ja siihen minäkin sitten kysymään, että pääsiskös kyytiin...

Itse juoksu oli raskasta alusta asti. Nilkkoihin koski ja takareidet olivat kireät kuin viulunkielet. Maratonin ohitettua mietin, että näinköhän sitä maaliin selvitään. Jonkinlainen käännös henkisellä puolella tapahtui kun kierrosluku 20 täyttyi. Enää vaan kymmenen kierrosta jäljellä... Viimeiselle kierrokselle lähtiessäni, sain kuulla, että mulla onkin vielä kaksi kierrosta jäljellä. Siinä vaiheessa ei paljon hymyilyttänyt, mutta hyvähän se oli, että tuli kaikki kierrokset juostua. Tarkistin nuo kierrokset omasta Polarista ja kolmekymmentä kierrosta tuli kuin tulikin juostua.

Jatossu ja MariT:n seurassa juttu luisti juoksun jälkeen pukkarissa ( ja tietty juoksun alussa, viidenkympin jälkeen energiaa ei enää riittänyt puhumiseen ). Kylläpä on virkistävää tavata mukavia ihmisiä. Taisin vähän jopa liittyä turkulaisten ryhmään... ISOT onnittelut kaikille turkulaisille hienoista juoksuista!

Ja lopuksi vielä erityiskiitos Hannulle, joka patisti minua laittamaan hatun päähäni. Tuota en olisi itse tajunnut tehdä, mutta se tosiaan auttoi. Ja olet oikeassa, huollossa pääsee helpommalla, mutta ehkä vain hitusen. Onnittelut myös Tassuttelijalle enkasta!

Muokattu

Onnittelut kaikille juoksussa mukana olleille ja erityisesti ennätyksensä tehneille.

Kiitos myös "kaje" lle matkaseurasta aina puoleen väliin saakka. Oletan että kisassa ei muita varvaskenkäläisiä ollut mukana, toivottavasti osui oikeaan henkilöön.

Kisajärjestäjille myös kiitokset hienosta syksyisestä kisan järjestämisestä.

Olin itse juoksemassa ensimmäistä 50km ja pääsin läpi, omalla forella ajalla 5:26.XX.

Tuo olli tällä kertaa ja harjoituksiin nähden minulle juuri oikea matka, pidemmille täytyy harjoitusmääriä alkaa nostella.

Delegoittin iskäni kuvaamaan kuvia kisasta. Itse olin viime vuonna kuvailemassa, mutta nyt siis mukana juoksuissa.

Kuvia voi käydä katselemassa ja vapaasti käyttää omiin tarkoituksiinsa.

Linkki kuviin on tässä:

http://www.kalliot.net/wiha2009kuvia/

Jos joku haluaa omansa kuvansa pois niin laittakaa privaviestiä niin tuokin onnistuu.

Onnitelut kaikille eilen viivalla olleille. Me ollaan kaikki sankareita!

Kiitosten määrä ei riitä kuvamaan tunnetta joka Wihassa oli. Heti paikalle saavuttua tuntemattomat toivotteli tsemppiä juoksuun. Huoltopisteen ihmiset oli aivan ihania, keltaliivinen liikenteenohjaaja kannusti joka kierroksella jne. jne... Näitä riittäis, joten kaikille KIITOS!

Erityiskiitos vielä huoltajalleni joka potki eteenpäin vaikka p**ka kiersi mahassa. Shamaanille ja API:lle? kiitokset TASAISESTA matkaseurasta välillä noin 10-25km. Sillä samalla vauhdilla pääsin hienosti alle 5h, huoltopöydän edessä vain alkoi kulua yhä enempi aikaa joten jäin kyydistä. Shamaanilta sain taas hyviä neuvoja noviisiultraajalle (Kaustisella tää alkoi). HansuK:lle kiitokset kuvista.

Tästä on hyvä jatkaa. Innostavia reenejä koko porukalle talvikaudelle!

Tuhannet onnittelut kaikille Wihassa juosseille.

Kovia aikoja olette taas juosseet. Kaikki viivalla olleet ovat jo sankareita. Erityisonnittelut vielä Koivulalle, Marille ja Tassutelijalle. Olisipa kiva ollut olla reitin varrella kannustamassa ja fiilistelemässä.:kumarrus::thumbsup:

nöyryysjuoksua alusta loppuun asti. alkuviikon flunssa ei ihan ollut lähtenyt keuhkoista ja se alun pitkä ja tuulinen suora sai hengityksen tukkoamaan ihan ekoista kierroksista lähtien. tunnin juoksun jälkeen kristallisoitui että yhdentoista tunnin alitushaaveet saa alittaa.

mietin pitkään keskeyttämistä, mutta kun shamaani ehti siihen puuhaan ensin ja lupasin kärsiä hänenkin puolestaan niin en hennonut pettää lupausta. tulipahan väänettyä tuplakärsimyksellä. pintahengityksellä mentiin viimeiset 20km ja viimeiseen kymppiin tuhrautui melkein puolitoista tuntia. räkää olikin sitten mukava yskiskellä lämpöisessä autossa *varaa aikaa astmadiagnoosiin*

huollolle kommenttia: kun on noin pitkä kisa noinkin kylmällä ilmalla voisi lämmintä juomaa olla ihan automaattisesti tarjolla ettei sitä tarvitse joka kerta erikseen pyydellä ja sitten odottaa että sitä haetaan jostain kauempaa. olisi ilmeisesti pitänyt olla oma termari mukana.

onnittelut onnistujille ja päähänsilitykset muille (myös keskeyttäjille. olitte minua viisaampia).

Ensimmäinen ultra takana. Tosin tällainen pikku-ultra, 50 km ainoastaan.

Tavoitteeni oli juosta kuusi tuntia, mutta jäin tavoitteesta noin minuutin. Loppuaika 5.59.xx.

Hieno tapahtuma, lukuiset foorumilaiset tulivat tervehtimään: hei, sähän oot Lanttu. Joten lukemattomat nikit saivat kasvot.

Kuljin hienossa seurassa Tampereelle ja takaisin - autossamme oli kaksi satasen debytanttia: jatossu ja jyrku, jotka molemmat juoksivat itsensä tämän vuoden kymmenen kärjessä tilastoihin. Ja Mari T, joka paransi ennätystään puoli tuntia jääden vain minuutin verran palkintopytystä.

Onnittelut heille kuten Professorille ennätyksestä ja vuoden kärkituloksesta.

Blogiin myöhemmin tarkempia tuntemuksia. :026: