Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hämeenlinnan XXIV kaupunkimaraton 25.7.2009

Recommended Posts

Hämeenlinnassa juostaan Jaakonpäivänä taas kaupunkimaraton. Aiempien vuosien ketjuissa tapahtumaa on kiitelty. Reittiä jotkut pitivät jopa tasaisimpana Suomessa. Valittamista näyttää tulleen mm. juopottelevasta nuorisosta reitin varrella, mutta nyt Wanaja Festival on jo viikkoa ennen maratonia - aiemmin tapahtumat ovat olleet samana viikonloppuna.

Itse olen suunnitellut Hämeenlinnan maratonia ensimmäiseksi maratonikseni. Viime kesältä on heikohkolla harjoittelulla takana kaksi puolikasta: HCR & Finlandia. Keväällä on tarkoitus juosta taas HCR, nyt hieman tavoitteellisemman harjoittelun pohjalta.

Muita mahdollisia juoksijoita Hämeenlinnaan & kommentteja tapahtumasta?

• Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kävin viime vuonna Hämeenlinnassa, ja meinaan kyllä mennä taaskin. Tapahtuma oli oikein mukava - eikä festivaalitkaan haitanneet menoa. Päinvastoin, siellähän oli paljon porukkaa, jotka tarjoilivat "urheilujuomaa" :).

Kieltämättä tämä päätös järkätä nämä tapahtumat eri viikonloppuina vaikuttaa juomahuollon valikoimaan.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mieleni tekisi joskus päästä juoksemaan sille reitille, jossa sm-puolimaraton -05 juostiin. Siinä oli edestakaista reittiä 5 tai 6 kertaa, eikä pahoja mäkiä. Ainoa hidaste olivat tiukat ja paikoin liukkaatkin 180 asteen käännökset, joita tuli kisan aikana reilusti yli 10. Ilmakin oli melkoisen kolea silloin, vain pari kolme astetta. Paras asia reitillä oli kääntöpaikalta paluu, koska siinä sai rullata loivaan myötämäkeen pitkän matkaa, ja kun se toistui monta kertaa niin lopputuloksesta tuli yllättävän positiivinen. Ehkä paras reitti millä koskaan olen juossut, vaan Pyhäselässä pääsee vieläkin paremmalle reitille keväällä.

• 2 months later...