Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Irvailijat lenkin varrella

jussi7233

Recommended Posts

Olen vanha tekijä juoksuhommissa, mutta uusi tällä foorumilla. Sorry siis jos tämä aihe on käsitelty jo monta kertaa. Kiinnostaisi tietää muiden juoksijoiden suhtautumista niihin lenkillä vastaantuleviin ihmisiin, jotka (omasta mielestään ehkä huumorimielellä) irvailevat ja hoputtavat. Juoksijanhan ei tätä tarvitsisi sietää, mutta sitten taas olisi kiva olla näin ala-arvoisen tilanteen yläpuolella ja antaa olla.

Harvoinhan näitä nykyään tapahtuu, mutta tänään sain 13 kilsan kohdalla kuuluvan kommentin "Springa nu, hop, hop" (Turussa kun asun niin siis ruotsiksi). Ja taas menin kommentoimaan, että "tulehan kokeilemaan vaan vauhdin sopivuutta". Vaikka yritin olla hiljaa.

• Replies 384
  • Created
  • Last Reply

Aika harvoin kuulee mitään. Jos kuulee, niin kyseessä ovat jotkut teinit, joille voi tosiaan huudella takaisin just vaikka ketjun aloittajan tyyliin.

Vanhemmat huutelijat lienevät sellaisia, jotka ovat oikeasti katkeria siitä, kun eivät itse saa itseään niskasta kiinni ja lähtemään kuntoilemaan. Sitten sitä on helppo lihapiirakan mässytyksen lomassa leimata paremmin jaksavat henkilöt hulluiksi, idiooteiksi, himourheilijoiksi jne. tyypeiksi, vaikka itsekin haluaisi olla se kuntoilija.

Toivottavasti minusta ei koskaan tule tuota lihapiirakkatyyppiä.

Olenko mä niin sinisilmäinen kun ajattelen tuollaisten hop,hop-hoputusten olevan ihan ilkikurista huumoria? Ainakin mulle tulee ihan hyvä mieli kun joku vähän hoputtaa. Itsekkin saatan tokaista jotain ilkikurista, jos joku tuleee juosten vastaan kun itse en ole lenkillä. Parhaimpia on nää fillaristit jotka menevät samaa nopeutta rinnalla, joskus on jäänyt suusta kiinni.

Sen sijaan jos joku nulikka, tai ylikasvanut nulikka alkaisi huutelemaan hävyttömyyksiä, niin saattaisin pysähtyä ja nakata mokoman ojaan.

Kun on kehdannut harrastaa sauvakävelyä, kestää kyllä kaikki mahdolliset kommentit juoksutyylistä ja -vauhdista tai juoksun ja muun turhan hikoilemisen järkevyydestäkin. Oikeastaan kommentteja tulee yllättävän vähän.

Monta rattoisaa kilometriä on kyllä kulunut miettiessä mitä olisi pitänyt vastata, mutta en ole oikein hyviä ja teräviä vastauksia kestänyt. Paras tuollaisessa tilanteessa kuulemani on "Joo, tässä menee Suomen juoksun kadotettu tulevaisuus!" (Minä tietysti menen sen verran kovempaa, etten kerkiä noin pitkiä puhumaan...)

Minä en ole koskaan joutunut kuuntelemaan minkäänlaisia kommentteja juoksu- tai pyöräilylenkeillä. Ehkäpä se johtuu osittain siitäkin, että lenkkeilen mieluiten ilta-aikaan, jolloin ihmisiä ei liikkeellä niin kauheasti ole.

Mahtaisikohan juoksijan ulkoisella habituksella ja menotyylillä olla muuten vaikutusta kommenttiherkkyyteen? Tuli vain mieleen, että viimeisen päälle mahtavan varustuksen kireine trikoineen ja virtaviivaisine aurinkolaseineen yhdistäminen ei-niin-ammattimaisen oloiseen ruumiinrakenteeseen ja hitaahkoon vauhtiin voisi herättää normaalia enemmän kommentteja. Tämä voisi siis olla tulos, jos minä nykykunnossani moisia kamppeita kokeilisin ;D. Toisaalta tarpeeksi kova menijäkin herättää varmasti erikoisuudessaan kummastusta. Ehkä tavallinen massaan sekoittuva sunnuntaihölkkäilijä on parhaiten turvassa kommenteilta?

Kumma kyllä ei ole huuteluita hölkkäillessä koskaan tullut, kävellessä kylläkin. Kaipa ne katsovat että tyttöraukka nylkkää niin kainalosauvavauhtia muutenkin ettei sitä kehtaa edes kiusata? :conf: Toinen vaihtoehto on että musat korvilla ja 45 kg dobberiuros vierellä vähentävät leukailua

Heitetäänpä parit omat tähän:

Joskus takavuosina juoksin pitkissä trikoissa bussipysäkin ohi. Siinä oli pari keskenkasvuista tyttölasta joista toinen: "Munat näkyy". Myhäilin vaan tyytyväisenä, että onneksi näkyy.

Suomi-Juoksussa kesäkuussa en tainnut olla ainoa, joka aamuyön tunteina sai ravintolasta palanneilta nuorilta "Hyvä perse"-huutoja osakseni. Samatyytyväinen hymäily tuli tästäkin.

Ei noista yleensä kannata välittää tai kommentoida takaisin mitään.

Pari kertaa on aamuviiden maissa aamulenkillä lähtenyt joku känninen äijä viereen hölkkäämään jonkun matkaa. Siinä tulee kyllä jo kunnon paniikki, kun saa pelätä, että nytkö mut raiskataan tms. Nykyisin olen optimoinut lenkkireitit niin, ettei mene aamuisin kovin läheltä baareja, nakkikioskeja ja muita mahdollisia känniääliöhautomoita. Noissa tapauksissa on kyllä tullut ärähdettyä aika pahastikin "huulenheitoille".

Kaikille irvailijoille laitetaan HUUTO-RAIVARIN säestyksellä rankasti PATAAN, olipa irvailu sitten hyvällä vaiko pahalla...-no ei vaiteskaan.

Viime kesänä taisi joku nuorisoporukka(poikia ja tyttöjä) heitellä huulta ku olin radalla vetoja tekemässä. Vissiin pojan koltiaiset tunsivat egonsa pönkittyvän sillä, että mainitsivat jotain paljaasta pinnasta, ku satuin juoksemaan ilman paitaa. Vastailin: "pitää esittää tytöille kroppaa, ku on varaa esitellä. Toisin kuin..."

Vakkari ilkkujille on huomauttaa :taitaisi tehdä sunkin TURVONNEELLE ulkomuodolle hyvää, EDES harkita TÄLLÄISTÄ.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy