Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hitaat aloittelijat -klubi

Recommended Posts

• Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ikeasta saa kuulemma edullisesti veitsisarjan....

eikö olisi helpompaa käyttää sitä?

:heilutus

Nyt on joku käynyt katkomassa mun piuhat Ikean veitsisarjalla... En meinaan ymmärrä tää veitsijuttua.

Siis veitsiä tarvitaan... irroittamaan Kurppa tietokoneelta? Ruuanlaittoon, joka olisi meille hitaille juoksua parempi harrastus? Veritekoon?

:hmm

Täs olis yks lisää listalle. Ajatus maratonin juoksemisesta alkoi kutkuttaa alkuvuodesta. Kai sen jotain nuoruusiän haaveita, ku toi juoksu-ura lopahti silloin ku kanan lento. Viime talvena aloitin kuntoilemisen 20 v. jälkeen hiihtämällä 150 km ja keväällä paikallinen kauppias sai myytyä mulle rullikset ja sauvat. Niillä päästelin koko kesän n. 900 km. Nyt tänä talvena "hurahdin" luisteluhiihtoon ja sen myötä piti jättää tupakki pois. Sivakoinu on n. 900 km ilman mitään harjoitusohjelmaa.

Juoksemisen aloitan 1.4. 2006 ja jonkun harjoitusohjelman mukaisesti, jolla saan itseni siihen kuntoon, että maratooni menisi läpi. Aika tavoitetta en laita itselleni. Kyl tää on paljon parempaa elämää ku keuhkot täynnä savua joka päivä.

Vau... upeeta... mahtavaa...

noi aikataulut taitaa sitten heittää teikisllä jonkin verran...

heittääkö jokin muukin....

meinaan muuten en osaa apua antaa....

Mutta onnea vaan .... 1st.gif

Hei muuten... kaikki joilla on "jotain sydämmellä".. älkää vaivautuko...

sillä.... pakko pistää poikki... tää vie aikaa...

ja toisaalta... kun kirjautumisen mahdollisuus on ollut nimimerkillä...

TIEDÄTKÖ KENEN kanssa juttelet :nauru

Vau... upeeta... mahtavaa...

noi aikataulut taitaa sitten heittää teikisllä jonkin verran...

heittääkö jokin muukin....

meinaan muuten en osaa apua antaa....

Mutta onnea vaan .... 1st.gif

Hei muuten... kaikki joilla on "jotain sydämmellä".. älkää vaivautuko...

sillä.... pakko pistää poikki... tää vie aikaa...

ja toisaalta... kun kirjautumisen mahdollisuus on ollut nimimerkillä...

TIEDÄTKÖ KENEN kanssa juttelet :nauru

Ei mee kyllä jakeluun, osaako joku suomentaa?!?!

Polar rs200sd antoi melkoisen yllärin, kun käväisin sen kanssa lenkillä- peruslenkin vauhdit on siinä 8min/km ja päälle luokkaa. :hämmästynyt

Eli eipä sitä turhan lujaa veuhkoteta... tuokin tuntui parin viikon tauon jälkeen sille, ettei kyllä paljon lujempaa voi mennä tai sykkeet karkaa hanskasta täysin. :ei noin Eipä tässä auta kun olla kärsivällinen ja jatkaa aherrusta.

Tervetuloa. Riittää kun kerrot, että olet kiinnostunut juoksusta niin kyllä jutun juurta löytyy. Tuolla toisaalla on esittelyketju, mistä voit käydä kurkistelemassa, keitä me olemme. Meitä on laaja joukko, mihin kuuluu todellisia raastajia ja meitä aloittelijoita ja sieltä väliltä kaikki mahdollinen. Omaatpa millaisen juoksutaustan tahansa, taatusti löydät täältä neuvoja, apua ja juttuseuraa.

Yksi huono puoli tässä palstassa on. Tästä ei meinaa päästä irti vaan tulee roikuttua koneella aivan liian paljon.

:heilutus :heilutus :heilutus

Kiitos. Olen kiinnostunut juoksuun liittyvistä asioista ja myös juoksen. Kohta kaksi vuotta olen juoksennellut aika aktiivisesti. Pari puolikasta olen kokeilumielessä juossut ja niistä on hyvät kokemukset. Nyt tavoitteena on eka kokonainen elokuussa Hesassa. Ohjelman otin move:sta. Juoksen noin 50km/vk erilaisilla sykerajoilla. Aikatavoitetta ei sen kummemmin ole, katsotaan mihin kykenen. Vauhtini ei ole päätähuimaava, eikä varmaan sykkeetkään ihan kohdallaan. Mutta hiljaa hyvä tulee ja motivaatiota ainakin on.

Olen huomannut, että juokseminen on todella mukavaa ja olen jäänyt tähän koukkuun... En olisi ikinä uskonut, miten moneen asiaan juokseminen vaikuttaa elämässä positiivisesti!

Joo. olen kurkkinut keitä olette ja viettänyt monia tunteja lueskellen keskustelujanne. Paljon olen saanut hyviä vinkkejä omaankin harjoitteluuni. Jo pitkään olen halunnut liittyä mukaan, mutta olen kai pelännyt jääväni tähänkin koukkuun... Mutta jään tai en, tässä olen!

Juokseminen on joskus vähän yksinäistä touhua, varsinkin kun tuttavapiirissäni ei ole lajin harrastajia. Näistä asioista olisi kuitenkin kiva jutella ja vaihtaa kokemuksia, siksi nyt sitten päätin liittyä mukavan tuntuiseen porukkaanne.

Keskustelemisiin! :juoksu

Moi vaan kaikille ja lähden mielellään teidän matkassa, kehittämään kuntoa ja edistymään uuden hienon harrastuksen parissa. :heilutus

Olettekin loistavasti jakaneet tietoa ja näin noviisikin välttyy kaikista pahimmilta virheiltä.Ostinkin ensimmäiseksi sykemittarin ja lähdin intoa puhkuen keväisille lenkkipoluille "juoksemaan".Ensimmäinen reaktio olikin varmaan aivan sama kuin meillä muilla etanoilla,rauhallisesti ja kärsivällisesti. :ei noin

Siinä sitä opettelemaan aivan uudenlaista suhtautumista juoksemiseen ja kunnon kohennukseen.

Nyt mennään pk-lenkit lentäen 8.20 km vauhtia :oops:

Yllätys ja hämmennys oli melkoinen!!!Aikaisemmin olin juossut kuten monet suomalaiset, hapoilla ja niin, että kyllä tuntuu.

Nautin aivan suunnattomasti päivittäisistä lenkeistä ja nyt katsekin on monta astetta korkeammalla ja näen jopa kauniit lenkkimaisemat.

Tuntuu, että joudun rauhottelemaan itseäni, etten juokse itseäni telakalle.

Tavoitteeni olisi juosta HCM ja koska suurin paheeni on armoton kilpailuvietti, olen laittanut itselleni kunnianhimoisen tavoitteen 4.00 tuntia. 1st.gif

Nyt haluaisinkin muutamiin kysymyksiin teiltä vastauksia ja totuuden sanoja.

Ajattelin käyttää tota Sepon-ohjelmaa kun HCM:n on 12vkoa.Edellyttäen, että olen niissä km vauhdeissa, että se on realismia.

Kuinka haroittelen tämän ajan,ennen ohjelman alkamista?PK-lenkkejä,pitkiä,intervalleja,10km kisa?

Jos palautuminen antaa myöden kannattaako juosta joskus aamuin-illoin? :viheltely

Kiitoksia vielä kerran ja hyviä kilometrejä.Vielä me ne sauvakävelijät tavotetaan. :innostunut

Tavoitteeni olisi juosta HCM ja koska suurin paheeni on armoton kilpailuvietti, olen laittanut itselleni kunnianhimoisen tavoitteen 4.00 tuntia. 1st.gif

:innostunut

Hei!

Mulla on sama "epävirallinen" aikatavoite. Harjoittelen Juoksijalehden move:sta saamallani ohjelmalla, joka tavoitteelee aikaa 3.50-4.20. Yritetään nyt noudattaa sitä ja katsotaan, mihin se riittää. Tällä hetkellä vauhtinikin näyttäisi olevan samaa luokkaa... Minäkin olen juossut pitkään "liian kovaa", mutta nyt ollaan hissuteltu kolmisen kuukautta.

Hyvä, kun kysyit noi kyssärit, minäkin saan vinkkejä treenaamiseeni! :kädet :kädet

.

Ajattelin käyttää tota Sepon-ohjelmaa kun HCM:n on 12vkoa.Edellyttäen, että olen niissä km vauhdeissa, että se on realismia.

Kuinka haroittelen tämän ajan,ennen ohjelman alkamista?PK-lenkkejä,pitkiä,intervalleja,10km kisa?

Jos palautuminen antaa myöden kannattaako juosta joskus aamuin-illoin? :viheltely

Kiitoksia vielä kerran ja hyviä kilometrejä.Vielä me ne sauvakävelijät tavotetaan. :innostunut

TErvetuloa vaan mukaan hiipimään :heilutus . Meikäläisellä kunnianhimosta huolimatta tavoitteet ovat vain ja ainoastaan läpipääsyssä, ja yritänkin noudattaa Sepon maraton läpi -ohjelmaa. Siinä on 12 viimeisen viikon lisäksi "aikaisempikin" ohjelma, käyhän ottamassa sieltä vinkkiä! Tai sitten Harri HÄnnisen maratonkirjaa täällä ovat jotkut suositelleet, siinä on pitempi ohjelma.

Jotain outoa on tapahtunut tämän etanan vauhdeissa, nyt on 6 viikkoa lähes ehjää harjoittelua taustalla ja huomaan niiden nopeutuneen :doh.

Eli pitkän saan menemään 8:00 ja sykekin pysyy alle 140. Eli ihmeiden aika ei ole ohi. Ehkä tästä sittenkin tulee jotain :kädet .

Kiitoksia vinkeistä.

Ja ei voinu olla hymyilemättä kun sanoit omasta edistymisestä.

Voin uskoa miten hieno tilanne se on kun huomaa miten se syke ei lähde nousemaan ja vauhti kasvaa.

Tämä antaa uskoa! :innostunut

Näin on! Mulla syksylla PK vauhdit oli 7:00-7:15 luokkaa, nyt 6:15- 6:30/km

Kesällä painellaan vitosilla alkavia....

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy