Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tuovatko suomen kurlaajat olympiakultaa?

Junnu
 Share

Recommended Posts

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ehdottomasti!

Alla on niin hyvä voittoputki, että ei sitä enää tässä turnauksessa kannata lähteä rikkomaan. Tässä on kerrankin suomalainen joukkue, jolla tuntuisi hermo pitävän tiukassa paikassa. Eilisen pelin ratkaiseminen viimeisellä "määriksellä" oli suoritus, joita on totuttu näkemään ihan muiden maiden edustajilta.

Niin, ja sitäpaitsi Suomella on finaalissa viimeinen kivi, joka kippari Uusipaavalniemen mukaan jo antaa 1,5 pisteen edun. Voittohan on jo käytännössä varma.

Vastasin kyllä, suuresti toivon menestystä tälle sakille, joka Suomea Torinossa edustaa.

Curling on aika jännää katsottavaa, ainakin eilinen ottelu Iso-Britanniaa vastaan antoi mukavaa viihdykettä.

En kuitenkaan usko, että jaksaisin seurata jotain paikallisia curling kisoja jos tästä lajista vaikka jotain sukeutuisikin. Olympialaisten aikaan

sitä vaan venyy katsomaan kaikkea ja jopa hieman ihastumaankin niihin lajeihin.

Tuosta äänestyksestä puuttui seuraava vaihtoehto:

- Mielestäni curling ei ole vakavasti otettava urheilulaji, vaan on verrattavissa esim. golfin/ keilauksen kaltaisiin seurapeleihin.

Äänestän tätä vaihtoehtoa.

(ja valmistaudun ottamaan koko kansan vihat niskoilleni :vihainen )

Ole hyvä: :riita

Curling on kuitenkin enemmän urheilua, kuin lumilautailu tai taitoluistelu. Piste.

Joku voisi kertoa, mikä on urheilun määritelmä, niin sitten voisimme päätellä, mikä kuuluu joukkoon ja mikä ei.

Eräässä toisessa keskustelussa määrittelin sen niin, että urheilussa pitää olla verta, hikeä ja suolenpätkiä...

Aikuisten oikeesti se menee musta niin, että urheiluksi ei voi luokitella toimintoja, joissa paremmuus ratkaistaan yksinomaan tuomariarviointeihin perustuen. Erot urheilijoiden/joukkueiden välille tulee saada absoluuttisesti mittaamalla, metrin mitalla, kellolla piste- tai maalierolla tai muulla yksiselitteisellä tavalla. Näiden lisäksi voidaan käyttää tuomaripisteitä, mutta ei yksinomaan niitä.

Joku voisi kertoa, mikä on urheilun määritelmä, niin sitten voisimme päätellä, mikä kuuluu joukkoon ja mikä ei.

Onneksi tämän saa jokainen varmaan ihan itse päättää.

Minä arvostan sellaisia lajeja, joissa vaaditaan henkisen kapasiteetin ja motorisen taidon (vrt.esim. golf tai curling)lisäksi myös fyysisiä ominaisuuksia, kuten esim. lihasvoimaa, aerobista tai anaerobista suorituskykyä. Urheilussa tulee hiki ja syke nousee sekä fyysisen että henkisen kuormituksen seurauksena.

Mutta suon jokaiselle kyllä mielelläni oikeuden määritellä tämän asian ihan itse. Mutta pökköä pesään pitää laittaa sen verran, että kyllä oman määritelmäni mukaan lumilautailu ja taitoluistelu ovat enemmän urheilua kuin curling... :hehe

Samaa mieltä jiiveen kanssa. Mut mä laskenkin urheiluun vaan tän juoksun. HÄHÄHÄ. Ei vaisin. Ja haukut saa kans ihan luvalla antaa. KIITOS! Eiks tunnukin hyvältä, kun saa ihan luvallisesti haukkua. hauhau :hä :riita :paistinpannu

Ainakin voimia vaatii toi kiven heitto. :painonnosto Painaa pikkasen se kivi. Tosin sitä vaan lykitään... En mä siitä silti mitään ymmärrä.

Silti vastaan, että hoppas sÃ¥! Tulee ainakin hopeinen... :viheltely :nauru

Oui, bien sur! Kyllä Suomi tulee kirkkain kiekko kaulassa kotiin.

Ehkä tuo curling ei vastaa ihan sitä ensimmäistä mielikuvaa sanasta urheilu, mutta sou, saa siellä olympialaisissa minun puolesta olla myös tällaisia taitoon eikä niinkään fyysiseen suorituskykyyn perustuvia lajeja. Viihdyttävää katsottavaa kun nyt on tottunut seuraamaan. Golfia en kyllä koskaan toivo olympialajiksi. Minusta se ei oo urheilua, sen sijaan se on kauheeta maa-alueen haaskausta onnettomankokoisen pallon lyömiseen. Kustannustehotonta, kun verrataan käytettyjä resursseja ja esim kunnon kannalta saatuja hyötyjä.