Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kalapuikkoviiksitestijuoksu

zxcv
 Share

Recommended Posts

• Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Esim. meillä Tampereella on kuukaisittain Teivo-cup ja Rauhiksen vitonen (siis molemmat 5km). Lukaisin jutun vain pintapuolisesti läpi, mutta ymmärsinkö oikein, että näiden testilenkkien pitäisi olla huomattavasti pidempiä?

Testijuoksun pitäisi olla Lydiard-Sinkkonen-linjalla vähintään tunnin mittainen, eli 16-20km, riippuen tasosta.

KISS

Juostaan 1 tunti ~kynnyksellä. Loppuaika ja viimeinen vitonen kertoo missä mennään. Kuulostaa hyvältä.

No jokainen voi tehdä miten pitkän harjoituksen haluaa, sehän on selvä. Mun mielestä on paljon helpompaa nakata mittarit mäkeen ja juosta vaikkapa se 6 kierrosta parasta mahdollista vauhtia. Se on sitten se vauhti millä mennään. Tältä pohjalta jos ajattelee, niin melkein kaikki mun tähän astiset Pirkkolan treenit on olleet liian kovia vauhdiltaan.

Paremmin kyllä kävisi hieman myöhemmin kuin tuo 13, n. 16-17 kieppeillä.

No tämä aika sopii itsellekin paremmin. Itse keräilen voimia pelkällä hissuttelulla tässä tehoharjoituksista kevyellä viikolla ja tämä iltapäivä tulee vähän aikaisin. Linkissäkin sitäpaitsi mainittiin testipäiväksi lauantai. Ja siis vaikka ei samaa vauhtia juostaiskaan, niin onhan tuossa se yhdenaikaisen kärsimyksen yhteisöllisyys ja sen määrän moninkertaistuminen.

Tarkoitus olisi yrittää juosta näitä myös helmi- ja maaliskuussa. Viimeisen muutaman viikon aikana olen keskittynyt kahteen tehotreeniin viikossa ylläpitäen suunnilleen syksyn määriä ja tämä testi tuli mieleen ajankohtaisuutensa lisäksi siitä syystä, että en tiedä yhtään, että paljonko sitkoa riittää juosta tuolla anakynnksellä, vaikka näennäistä kuntoa on tullut lisää kun vauhdit ovat kasvaneet.

Oikeaoppinen tulkintahan menee sitten niin, että:

- testi menee huonosti -> kestävyys ei riitä, lisää määrää

- testi menee hyvin -> kaikki on mallillaan, on varaa kääntää kiristää ruuvia ja lisätä määrää

Muokattu