Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
StanleyPark

Endurance Jukolan ja Venlojen viestiin 2009

Recommended Posts

Vuosi on vaihtunut ja aurinko paistaa niin kirkkaasti, että nyt on pakko avata uusi ketju ensi kesän Jukolan ja Venlojen viesteille. Kisat käydään siis Mikkelissä kesäkuun 13.-14. päivä. Viime vuonna Endurancen joukkue osallistui ensimmäistä kerta Jukolaan ja tänä vuonnahan perinteet jo suorastaan velvoittavat osallistumaan. Katsotaan saadaanko jopa parikin joukkuetta. Joukkueenjohtajana Veekoo hoiti homman viime vuonna hienosti ja toivottavasti ehtii tänäkin vuonna hoitamaan vastaavan homman oman suunnistusosuutensa ohella. Mikkelin Jukolajärjestäjät lähettävät sinulle kisamateriaalia, jonka avulla tuo ilmoittautuminenkin sitten onnistuu.

Toivottavasti saadaan tänä vuonna joukkue myös Venlojen viestiin.

Miesten osuuspituudet (sekä valoisuus ja ihanneaika) ovat:

1. 12,2 - 12,3 km valoisa/hämärä 63 min

2. 12,6 - 12,7 km pimeä 66 min

3. 14,8 - 14,9 km pimeä 79 min

4. 8,7 - 8,9 km hämärä/valoisa 49 min

5. 8,8 - 9,0 km valoisa 47 min

6. 11,1 - 11,3 km valoisa 60 min

7. 16,4- 16,6 km valoisa 85 min

Yht. 85,1 km 7 h 29 min

ja naisten vastaavat:

1. 7.1 – 7.3 km 44 min

2. 6,8 – 7,0 km 43 min

3. 5,8 – 6,0 km 38 min

4. 8,6 – 8,8 km 58 min

Lisää infoa järjestäjien kotisivuilta.

Viimevuotisessa joukkueessahan kaksi parasta vauhtia pitänyttä olivat edellisenä viikonloppuna harrastamassa pientä tyhjennystä Perniössä.

Pitäisikö vaatimuksena nyt olla kaikilta joukkueen jäseniltä satakilometrinen edellisenä viikonloppuna.

Silloin sijoitus voisi olla parinsadan joukossa!

Viimevuonna tosiaan oli ihan mukavaa seikkailla metsässä ja pitää hauskaa tuttujen ja tuntemattomien kanssa. Tällä kertaa tuskin tulee tehtyä mitään sen suurempia verra harjoituksia, joten henkilökohtainen tulos voi laskea. Näin alustavasti olen käytettävissä joukkueen kokoonpanossa, jos alppimatkamme ei osu tuohon ajankohtaan.

Minä voin ottaa taas käytännön järjestelyt hoitaakseni. Jos kiinnostaa tulla mukaan, niin pistäkää minulle YV:tä. Vaikka tämä lähteekin jälleen liikkeele endurancen nimissä, niin jäsenyyttä ja/tai 100km ultraa ei suinkaan vaadita. Olkoon vaatimuksena mieluummin terve (tai mahdollisesti joissain tapauksissa epäterve) kiinnostus kestävyysjuoksua ja suunistusta kohtaan.

Tuossahan tuli jo 5+minä kiinnostunutta, joten yksi joukkue saadaan varmasti kasaan. Parhaassa tapauksessa saadaan kaksi joukkuetta kasaan jolloin tosimenijät ja naatiskelijat voivat juosta omissa joukkueissaan.

Lanttu pisti lusikkansa soppaan, mutta, mutta...

Todennäköisesti en ole kykenevä edes liikkumaan omilla jaloillani kyseisenä ajankohtana, saati sitten osallistua Jukolan viestiin.

Olen nimittäin nähnyt unta, että osallistun Perniössä viikkoa aikaisemmin yhteen juoksutapahtumaan.

Ja kotiväki on sitä mieltä, että näen enneunia, jotka toteutuvat! Saas nähdä.

Tuossahan tuli jo 5+minä kiinnostunutta, joten yksi joukkue saadaan varmasti kasaan. Parhaassa tapauksessa saadaan kaksi joukkuetta kasaan jolloin tosimenijät ja naatiskelijat voivat juosta omissa joukkueissaan.

Hep!

Mäkin voisin tulla mukaan Mikkeliin... ja varmaankin siihen naatiskelijoiden joukkueeseen. Vaikka viime vuonna tuli kahden kansallisen kisan (rankin H45 459/504 :)) lisäksi kymmenkunta kuntosuunnistus tapahtumaa kahlattua läpi... niin nuo osuudet vielä ykkösjoukkueessa tuntuvat melkolailla utopialta että pärjäis....

Nyt tässä käy valitettavasti niin, että minä vetäydyn tästä porukasta. Juokseminen on jäänyt talvikautena vähiin ja muuta touhua tuppaa kesäkuulle... Tässä vapautuu siis paikka vetäjälle, joka jaksaa kerätä muutamat puutuuvat suunnistajat mukaan.

Parin viikon päästä Endun leiri Varalassa... voisin ottaa asian siellä puheeksi... jollei joku jo ennen sitä ottaisi asiaa hoitaakseen... harmi että näin kävi mutta eiköhän asia saada kuitenkin jotenkin järjestymään...

Nyt tässä käy valitettavasti niin, että minä vetäydyn tästä porukasta. Juokseminen on jäänyt talvikautena vähiin ja muuta touhua tuppaa kesäkuulle... Tässä vapautuu siis paikka vetäjälle, joka jaksaa kerätä muutamat puutuuvat suunnistajat mukaan.

Älä Veekoo nyt tee hätiköityjä päätöksiä. Eihän me koko kisaa nyt niin vakavasti oteta, että kauheesti tarvitsisi harjoitella. Itse en taida ehtiä kartalle paria kertaa ennen kisaa. Ja tämähän on enemmän suunnistustaidosta kiinni kuin kunnosta. Tosin jos jotain estettä ko viikonlopulle tulee, niin sitten on eri asia.

Mutta oikeesti mieti vielä mukaan tuloa, ei ole suorituspaineita!