Jump to content
Juoksufoorumi.fi

maraton juoksurattaiden kanssa?

GrigoriSoiros
 Share

Recommended Posts

Jaa, itse kokeilin stadin puolikasta edellisen kanssa. Tein virheen, etten kehdannut mennä ihmisten eteen rattaiden kanssa, kun kaikilla on joku pakonomainen tarve päästä rattaiden kanssa kulkevasta ohi. Tuloksena sairaan hidasta nylkytystä 9km (kun ei niiden kanssa mahdu ohittaa millään) ja sit aloin syöttää vauvaa ja heitin hanskat tiskiin. Saat varautua siihen, että ihmiset kaatuilee niihin, kun eivät koskaan vilkase sivulle ennen sivuttaishyppyjään jne. Että lykka till vaan. Ehkä jos aiemmilla ajoillas pääset ekoihin karsinoihin niin ei oo niin tuskaa.

Tietty, kun mies nähdään rattaiden tai vauvan kaa juoksevan niin kaikki hurraa, kumartaa ja antaa tietä. Tämmöinen läskli ämmä kun on liikenteessä, niin kaikki juoksee päälle, kiroilee ja haukkuu. Ja mulla on oikeasti kokemusta useasta "massatilaisuudesta". Puhumattakaan siitä että mummelit tulee kertoo vauvan olevan huonovointisen , kuuman tai kylmän oloinen.

Myös viime kesän HCM:lle osallistui ainakin yksi kaveri juoksurattaiden kanssa.

2007 oli myös yksi (tai yhden näin) juoksurattaiden kanssa. Meni mun ohi kevyellä askeleella n. 20km:n kohdalla..

Jos tuollaista harkitsee, niin kannattaa jo hyvissä ajoin alkaa totuttaa taaperoa tuollaiseen vähän pidempään rattaissa istumiseen/juoksun aikana mukana olemiseen.

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta syksyn Berliinin maratonilla eräs paikallinen juoksi lastenrattaiden kanssa - kyydissä 7kk vaavi - aikaan 2.45. Joten ainakin Berliinissä tuo on mahdollista.

Taitaa olla maailmanennätys, koska muutama vuosi sitten maailmanennätys oli 3.48 tai jotain sinne päin guinnesin ennätysten kirjassa.. Itse lenkkeilen rattaiden kanssa ja mielessä pyörinyt usein maratonin juoksu rattaiden kanssa. Varmaan kannattaa valita joku pienempi tapahtuma, kuin HCM.

Maailmanennätykseen en osaa ottaa kantaa... mutta aika huimahan tuo aika on. Muisti valehteli minuutin verran, eli aika olikin 2.46.

"Der 38-Jährige aus Prenzlauer Berg läuft die Strecke gemeinsam mit seinem sieben Monate alten Sohn Jonathan. Im sportlich umgebauten Kinderwagen erreicht er eine beachtliche Zeit von 2 Stunden und 46 Minuten."

http://www.morgenpost.de/berlin/article898254/Als_ganz_Berlin_auf_den_Beinen_war.html