Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Haminasta

Recommended Posts

Haminassa on se puolimaratoni sitten 8.4.

Sopisi mun aikatauluihin (ensimmäinen kokonainen ohjelmassa 3.6. Tukholmassa)

Onko tuosta tapahtumasta kokemusperäistä tai muuta tietoa? Esim että löytyykö sieltä hitaampaakin menijää. Itse luulisin juoksevani puolikkaan

johonkin 2-2:30 välille tuossa vaiheessa.

• Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minäkin haluaisin kuulla kommenttia Haminan puolimaratonilta. Haminassa olisi tarkoitus juosta jonkin verran alle 1.30. Kunto on vielä huono mutta yritetään kuntoutua viivalle. Hamina olisi minulle varsinainen kauden avaus. Kesällä ajattelin juosta ainakin kolme puolikasta ja tämä voisi olla se ensimmäinen.

Juoksin Haminassa viime vuonna puolikkaan ja tapahtumasta on vain hyvää sanottavaa. Reitti oli niin nopea, että tuli ennätys..mitä siitä sitten voi päätelläkään. Siinähän juostaan ensin vähän matkaa ja sitten kierretään kaksi kierrosta ja palataan maaliin lähtöpaikalle. Loivaa nousua ja laskua siinä on jonkin verran, mutta pitäisin sitä aika nopeana. Huoltopaikkoja on hyvin ja kaikentasoisia juoksijoita oli mukana viime vuonna. Olisikohan viimeinen tullut maaliin 3h:n kohdalla. Itse ainakin sain hyvää vetoapua tuossa 1:43 vauhdissa. Mitään ruuhkaa reitillä ei ollut mutta yksinkään ei tarvinut juosta. Kisan jälkeen sai jauhelihakeittoa, leipää ja mehua, joka maistui. Hyvät pukuhuoneet löytyy aivan startin vierestä ja paikalla on myös uimahalli, jossa en tosin vieraillut. Kisakeskus ei ole aivan Haminan keskustassa vaan Ruissalossa, jonne lienee matkaa keskustasta jokunen km.

Tuloksia aikaisemmilta vuosilta:

http://www.kyamk.fi/~atiha/hiihto/puolim04.htm

http://www.juoksija-lehti.fi/Portals/4/050416hamina.txt

Ja itse tapahtuman sivut:

http://www.haminapuolimaraton.com/etusivu/

Melko mukava ja tasainen tuo reitti pääosin on, sitämukaa nopeakin varmasti. Pitkät suorat tietty jonkinverran mielenkiinnottomia, mutta ehtiipä ajatella asioita.

• 1 month later...

Tulipa ilmoittauduttua eilen Haminan puolikkaalle. Tänään ehtii vielä ilmoittautumaan ennakkoon, joten pikaisia päätöksiä vaan hyvät seppolaiset :heilutus Tapahtuma on tänä vuonna varmaan ihan hieno, kun maan huiput ovat näyttämässä meille kuntoilijoille juoksemisen mallia.

Mitenkäs staMin kuntoutumien on sujunut? Onko alle 1.30 edelleen tavoitteena? Itse tavoittelen myös 1.30 alitusta. Viime vuonna se niukasti onnistui, eikä pitäisi olla aivan mahdotonta tänäkään vuonna, jos juoksu loksahtaa kohdalleen.

Huomenna pääse sitten viimeinkin kunnolla juoksemaan. Tämä viikko on ollut vaikea, kun on pitänyt ottaa niin rauhallisesti. Alkuviikosta tuli kokeitua vauhtia ja tavoitteena on aloittaa n. 4.10-4.15/km vauhdilla. Toivotaan nyt että sääukot ovat ennustaneet hyvin, räntäsade ei ole toivelistalla. Vähän ihmetyttää tämä pukeutuminen, minkälaisissa vetimissä sitä pitäisi juosta? Voi tulla meikäläisen vauhdeilla vilu jos juoksee shortseissa.