Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Spinning osana harjoittelua

Pinseli
 Share

Recommended Posts

Heips...kaikille..

Tuossa lähin kyselemään muutamaa asian tuntevaa vinkkiä kautta kokemuksia. Oon merkannun ensin kesän ohjelmaan pari puolikasta ja ensimmäisen kokonaisen, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, yleensä ei aina mene. Oon viimeisen vuoden aika lailla hurahtanut spinningin pyörteisiin. Tällä hetkellä käyn kerran viikossa 75min pyöräilyssä.

Sitten kysymyksiin..

Miten on voinko jatkaa koko harjoitus kauden aina maratoonin asti kerran viikossa?

Miten spinning korvaa juoksua esim tempojuoksua tai vetoja, kun aika moista syke jumppaahan se on ?

Laittakaa rakentavaa kommettia...ja kokemuksia...:bike:

Omasta kokemuksestani voin suositella lämpimästi spinningharjoittelua.

Kerran viikossa toteutuva 75 min spinningharjoittelu kuulostaa sopivalta. Itse olen pitänyt spinning tunnilla sykemittaria. Sykkeeni on ollut 140-165. Tehot riippuvat tietenkin polkijasta. Spinning ei kuitenkaan korvaa varsinaista vetoharjoittelua. Suosittelen lämpimästi harjoittelun jatkamista. Se on hyvää vaihtelua juoksuun ja suhtautuminen juoksuun säilyy tuoreempana, kun puuhastelee muuta sen ohessa.

Joo kiitos vain vinkeistä en ollut lukenut noita aikaisempi ketjuja aiheesta. Eipä siinä ainakaan kukaan paheksunut spinningin vaikutusta osana harjoittelua. Ja tuo olikin jo tiedossa ettei sen korvaa juoksua...vaan tuo vaihtelua. Itsellä aikomus korvata spinnauksella vetoharjoittelua kohti kevättä mutta katsotaan miten homma alkaa luistaa..

Laittakaa vaan kommettia jos on kokemuksia ja hyviä neuvoja...

..ja eikun pyöräilemään..

En tiedä löytyikö jo noista muista ketjuista, mutta tässä vielä yksi linkki missä tuore maratonin Suomen mestari kertoo omasta harjoittelustaan ennen kisaa:

http://raasto.com/forum/viewtopic.php?p=10964#10964

Viikko ennen maratonia Anssi kävi vielä spinningissä viisi kertaa! Kannatta myös lukea muitten kommentteja samassa ketjussa niin näkee vähän miten huiput suhtautuvat spinningiin.

Itse yritän pitää kuntoa yllä spinningillä kun jalka ei kestä juoksua kuin kerran tai pari viikossa.