Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tour de Ski 2008

Runtothehills
 Share

Recommended Posts

Olen tykästynyt tähän kisaan, joten avataas sillekin oma ketjunsa, jos täällä on vaikka joku toinenkin, joka haluaa aiheesta "raatailla".

Tänään oli ohjelmassa Prologi. Suomen naisethan aloitti ihan kiitettävästi, mutta miehillä tuli ehkä vahän liikaa eroa kärkeen, Olikohan Jauhojärvellä nyt sitten lopulta 25 sekuntia. Joo, kilpailu on vasta alussa, mutta silti jäi vähän sellainen olo, että liikaa tuli eroa, kun kärjessä kuitenkin menee Saksan Teichmann.

Tätä tapahtumaa seuraan. (Tosin heti tänään jäi katsomatta, koska piti lapsia ulkoiluttaa ja uutta jääkiekkomaalivahdin räpylää testata. Onneksi pojan räpsä oli tarpeesi iso isillekin.)

Veikkaan, että naiset ovat sijoilla 1 (Virpi) ja 3 (Aino-Kaisa) ja miehistä Sami on 5.

Muokattu

Täällä toinen hiihdon ystävä. Kaikki telkkarin maastohiihtokisat tulee katsottua, yhdistetystä ampumahiihtoon, ja tietysti siis myös TdS.

Mulla on jotenkin tuosta Jauhojärvestä välittynyt median kautta sellainen kuva, että puheet on tekoja suuremmat, mutta toivottavasti olen väärässä sen suhteen. Heikkinen taas on ollut alkaneen kauden valopilkku, hieno homma, että nuoria nousee esiin. Naisilla meni totutun hyvin, ja erityisen kiva että Muranenkin on kärkikahinoissa mukana. Mielenkiinnolla odotan miten kisa etenee!

Tulihan nuo kisat katottua. Tän päivänen nyt oli tommonen pikamatka, että ei hirveesti väliä miten siinä menee. Naisiltä ehkä kuitenkin pieni pettymys. Miehissä nyt on hankala enää pettyä. Teichmann oli aivan omaa luokkaansa. Vaikka tuo Jauhojärvi on tommonen rääväsuu niin on sitä kuitenkin mukava katella. On vähän semmosta Isometsän kaltaista puhetta. Eihän sitä tietty vakavissaan voi kuunnella :) mutta aina se voittaa ne "teen parhaani" -kommentit.

Mutta tästähän tämä lähtee hyvin käyntiin.

Hienot hiihdot tänään taas Kuituselta ja Saariselta. Toki Virpi olisi saanut ottaa vieläkin reilumman voiton, että olisi jäänyt vähän pelivaraa jäljellä oleviin osakilpailuihin.

Myös Jauhojärven tänäinen esitys ansaitsee arvosanan hyvä, vaikka edelleenkin pidän Jauhista tyhjänpuhujana. Hiihtäköön ensin sen arvokisamitalin, niin katsotaan sitten tuota lausuntoa uudelleen.

Jospa ne vielä jonain päivänä Mustin teot vastaa puheita tai sitten mies on entistäkin leveeeeempi, kun voittaa vaikkapa kultaa jossain joskus ehkä toivottavasti mahdollisesti ja ainakin minä uskon edelleen, että jo vain.

Ja nyt seuraamaan tämän päivän sprinttejä ja mäkiviikkoa, se tosin tulee "mäikkäriltä", mutta minkäs teet. Täytyy laittaa ääni pois...

Myös Jauhojärven tänäinen esitys ansaitsee arvosanan hyvä, vaikka edelleenkin pidän Jauhista tyhjänpuhujana. Hiihtäköön ensin sen arvokisamitalin, niin katsotaan sitten tuota lausuntoa uudelleen.

Tosiaan ensin vaikka se arvokisamitali ja turpa umpeen siihen asti. Aluksi pidin kaverin jutustelua vaan huonona huumorina, mutta herrahan haasta leikkiä tosissaan ja vuodesta toiseen sama levy päällä. Heppu alkaa vaikuttamaan täysveriseltä pölypäältä.

Tosiaan ensin vaikka se arvokisamitali ja turpa umpeen siihen asti. Aluksi pidin kaverin jutustelua vaan huonona huumorina, mutta herrahan haasta leikkiä tosissaan ja vuodesta toiseen sama levy päällä. Heppu alkaa vaikuttamaan täysveriseltä pölypäältä.

No ainakin minusta Jauhojärven juttuja kuuntelee ehdottomasti mieluummin kuin latteita fraaseja tyyliin "teen parhaani ja katson mihin se riittää". Eräässä lehtijutussa Jauhojärvi totesi, että "minun pitää luoda paineita itselleni syttyäkseni kunnolla". Hyvä vaan, että tällaisiakin persoonia löytyy, jopa suomalaisurheilijoista.

Kyllä se musti on kansainvälisentasonmenijä, vaikka joku tuntuu saavan mielihyvää sen mollaamisesta. Miesten sprintissä kärjessä olleet kaverit ei lentäneet tänään. Taso on kova ja kärjessä vaihtuu nimiä. Kun startteja tulee tuohon tahtiin, väkisinkin tulee heikompia hiihtoja joskus. Miehissä kun "romahdat" minuutin viidellätoista, väliin mahtuu 30 kaveria. Vertaa naiset- reilu kymmenen. Vaikkei musti ois kymppisakissa koko loppukautena, minä nostan jo näille suorituksille hattua!

Kyllä se musti on kansainvälisentasonmenijä, vaikka joku tuntuu saavan mielihyvää sen mollaamisesta. Miesten sprintissä kärjessä olleet kaverit ei lentäneet tänään. Taso on kova ja kärjessä vaihtuu nimiä. Kun startteja tulee tuohon tahtiin, väkisinkin tulee heikompia hiihtoja joskus. Miehissä kun "romahdat" minuutin viidellätoista, väliin mahtuu 30 kaveria. Vertaa naiset- reilu kymmenen. Vaikkei musti ois kymppisakissa koko loppukautena, minä nostan jo näille suorituksille hattua!

Jep. Samaa mieltä. Tsemppiä vaan jatkoon Jauhojärvelle(kin). Miehellä näyttää olevan itsetuntoa ja -varmuutta yllin kyllin, mikä mitä ilmeisimmin kiusaa kovasti joitakin penkkiurheilijoita. Mutta vinoiluistahan ei tarvitse piitata, eikä mies itse varmaan niistä piittaakaan.

Naisten puolella ollaan vahvoilla. Harmi vaan kun on yhteislähtönä se kymppi. Mutta bonareillakin revitään kohtuuero loppunousua varten.

Miehissä Heikkiselle harmittava kaatuminen. Mies veteli kuitenki komiasti keulilla siinä vaiheessa. Mustikin taas jatkossa sprintissä, eli kunnossa mies on. Lauantaina vaan kaikki peliin ja etappivoittoa jahtaamaan.