Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Berlin Marathon 2009


Recommended Posts

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Berliiniin meneville omatoimimatkaajille sellainen majoitusvaihtoehto tuli tuossa esiin kuin Ostelin "DDR-Ferienwohnung"it. Kysessä on uusittuja entisiä itäsaksalaisia kerrostaloasuntoja. Koeasuttiin ne tuossa muutama viikko sitten ja ihan hyviksi havaittiin. Tuollaiseen asuntoon mahtuu neljä henkeä mukavasti ja vielä kaksi lisää varavuoteiden kanssa.

Kyseiset asunnot ovat ihan normaaleja kerrostaloasuntoja suihkuineen ja keittiöineen. Sijaitsevat Ostbanhofin vieressä josta 10 minuutin junamatka Hauptbanhofille, joka on lähtöpaikan läheisyydessä.

Kannattaa kysellä tuolta Ostelista, josko ovat maratonin aikana vapaina. Hinta oli tuollaiselle asunnolle ainakin nyt 120 €/vrk ja lisäksi loppusiivous 25 €.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olin viime syksynä (2008) eka kerran Berliinissä Juoksija-lehden ryhmän mukana. Matkanjohtaja oli mukava, järjestelyt pelasivat ja seurueesta löytyi joka lähtöön maratoonareita. Oikein mukava reissu oli. Omatoimimatkaajille varmaan löytyy paljon eri vaihtoehtoja, mutta itse valitsin "helpomman ratkaisun", tosin noiden ryhmämatkojen kanssa on paras olla todella ajoissa liikenteessä...

Link to comment
Share on other sites

Suunnitelmissa myös 2009, ennakkovaraus erään matkanjärjestäjän kautta tehty. Kokeneet Berliinin-kävijät, suositteletteko omatoimimatkaa vaiko kaupallisia paketteja?

Jogger tuossa tuokin jo esiin tuon ryhmämatkailun hyvät puolet. Omatoimimatkailulla sitten säästää, varsinkin jos on ajoissa liikenteessä siinäkin vaihtoehdossa. Erittäin karkea hinta-arvio omatoimimatkalle on 200 euroa lentoihin ja 100-150 euroa majoitukseen/2 yötä/2 henkeä.

Berliini on aivan ehdottomasti vierailun arvoinen kaupunki ja maraton siellä on upea tapahtuma.

Link to comment
Share on other sites

Suunnitelmissa myös 2009, ennakkovaraus erään matkanjärjestäjän kautta tehty. Kokeneet Berliinin-kävijät, suositteletteko omatoimimatkaa vaiko kaupallisia paketteja?

Valmispaketeissa varmaan hyvä meininki. Itse olen osallistunut pari kertaa Berliinin maralle, pihinä miehenä molemmat omatoimimatkalla. Jälkimmäinen reissu oli halpa mutta ehkä vähän tylsä koska olin yksin liikenteessä matkakaverille viimehetkillä tulleen esteen takia.

Mutta pienellä samanhenkisellä porukalla järjestetty omatoimimatka toimii, esim. nyt varattuna air-berlin lento to-ti maksaa 58€, pe-ma lennoy vähän enemmän.

Eli vähän matkustavalle, ainutlaatuista kokemusta etsivälle voisi sopia valmis setti, enemmän reissaavalle, maratonkerälijälle omatoimimatka.

Link to comment
Share on other sites

Kävin pari viikkoa sitten Berliiniä taas katselemassa ja jälleen päätin että joku päivä minäkin juoksen sitä Unter den Lindeniä - ihana suora!

Kaupunki on aivan huippu, ihan omanlaisensa tunnelma koko kaupungissa. Omatoimi matkailu on siellä helppoa, hinnat kohtuulliset ja ihmiset tosi ystävällisiä ja auttavaisia.

Ainoa asia mikä jännittää etten ole vielä koskaan osallistunut ns. massatapahtumaan ja pelkään että kaupunki jää jotenkin "varjoon" kun juoksua ensin jännittää ja sitten koettaa toipua.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy