Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Naisten pukeutuminen

nedflanders
 Share

Recommended Posts

Kun sitä ikää on jo yli 40v., on ehtinyt niin passiivisesti kuin aktiivisesti

katsella vastakkaista sukupuolta päästä varpaisiin, kaikin mahdollisin tavoin.

Mielenkiintoisen seikan olen havainnut ja se liittyy pukeutumiseen. Nykyajan

nainen ei juuri pukeudu enää hameeseen. Vielä 50 vuotta sitten tilanne oli

aivan eri kuin nyt. Saimme ihastella elegantisti pukeutuneita kauniimman

sukupuolen edustajia liehuvissa kellohameissa, jalassa sirot avokkaat, käsi-

käsissa oli pitkät hansikkaat. Näyttäisi siltä että naisten pukeutumistyyli

on tullut lähemmäksi miehiä. Nykyajan nainen näyttää mielellään pukeutuvan

farkkuihin, suoriin housuihin ja tykkää olla t-paidassa/poolopaidassa.

Miesten pukeutumisessa ei ole tapahtunut mitään näin merkittävää muutos-

ta pukeutumisessa paitsi että nuoret miehet pukeutuvat enemmän muoti-

vaatteisiin kuin omassa nuoruudessa 70-luvulla.

Oi naiset, miks olette hyljänneet hameet? Jakkupukunaisia niin mielellään

katselee....

• Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oi naiset, miks olette hyljänneet hameet? Jakkupukunaisia niin mielellään

katselee....

Olet väärässä, pukeuduin pelkästään hameisiin melkein 10 vuoden ajan...Kaliforniassa. Meillä kun oli työpaikalla vielä hamepakko.

Suomessa, en juuri koskaan, vaan ainoastaan kesäisin, kun kesät ovat kesiä. Suomessa on yksinkertaisesti aina liian kylmä.

70-luvulla oli paljon enemmän virstatientulehduksia, flunssia ym.sairauksia; nykyajan naiset ovat huomattavasti terveempiä kuin silloin.

70-luvulla oli paljon enemmän virstatientulehduksia, flunssia ym.sairauksia; nykyajan naiset ovat huomattavasti terveempiä kuin silloin.

Jahas,

tästähän oliskin mielenkiintoista nähdä solidia dataa - siis hameen vaikutuksesta flunssiin ..ja siihen onko nuhakuumeita vähemmän nykyään kuin esim 50- ja 60-luvulla -hameiden kulta-aikana.. ja että siitäkö se johtuu että viileä tuuli lohduttelee mekon alta..

Olen samaa mieltä LI:n kanssa eli Suomessa on vaan liian kylmä. Minusta on ihan kivaa pitää hametta, kunhan lämpöä on +25 astetta (siis vähintään). Suomessa näin lämmintä on vain harvoin, ja mukavuudenhaluisena vilukissana :9999: en siis käytä hameita.. tai no, itse asiassa hieman viileämmässä juoksen kyllä tennishamonen päällä mutta se nyt on enemmänkin söpö kuin elegantti. Muutaman kesän olen viettänyt Italiassa, jossa lämmön takia olen pukeutunut enimmäkseen hameisiin.

Niin ja oikeasti riippuen ammatista hame on epäkäytännöllinen....

- miten on miehet. Laittakaapahan kiltit päälle ja yrittäkääpä käyttäytyä vaatteen mukaisesti....ei se aina niin helppoa ole.

Aivan, aivan *nyökyttelee*

Se oli vielä 80-lukua kun meilläkin oli kapoiset mekot päällä. Olin miesten osastolla töissä ja siellä sai aina kuulla kommentteja, minkäväriset pikkari oli jalassa kun kyykisteli ja nosteli potilaita.

Aivan, aivan *nyökyttelee*

Se oli vielä 80-lukua kun meilläkin oli kapoiset mekot päällä. Olin miesten osastolla töissä ja siellä sai aina kuulla kommentteja, minkäväriset pikkari oli jalassa kun kyykisteli ja nosteli potilaita.

Just näin. Nyt "aikuis-iällä" ei kukaan enää huutele tai kurkistele hameen alle, mutta ne puolivillaiset kommentit, eleet, ilmeet yms ei aina oikein iske. Jos naiset kommentoisi miesten etumuksista yhtä paljon niin saatais kuonoomme. - Joo tää porukka on aika marginaalinen, mutta yksikin typerä huomautus on joskus vaan yksinkertaisesti liikaa.

- Tottahan toki kesällä tulee vieläkin kyllä pidettyä mekkoa, mutta se onkin jo ihan kunnon pitunen ja mukavan vilpoinen kesäkuumalla.

No, kyllä hame samoin kuin tekokynnet ovat epäkäytännöllisiä it-alalla, ei ole nimittäin helppo kyyristellä pöydän alla johtoja tsekkailemassa, ja onpa kerran yksi asiakas kieltäytynyt tekemästä sitä (johto oli irti seinästä, eikä tietokone toiminut), kun ei voinut liian tiukalla hameella kyyristellä pöydän alla.