Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Parranajosta...

nedflanders
 Share

Recommended Posts

Mitä mietteitä, ajatuksia parranajosta? Parranajo ihastuttaa, vihastuttaa vai

ei aiheuta mitään mielipiteitä? Millainen kone aamuisen pärisee kylppärissä?

Onko se Philips, Braun vai joku muu merkki? Kuinka moni vielä luottaa perin-

teiseen partaveitseen? Kenellä niin herkkä iho ettei siedä mitään karvanpois-

toa?

No, itselläni parranajo on joka aamuinen toimenpide joka joskus ärsyttää.

Ei aina ole aamuisi sellainen fiilis että pitäis tarttua koneeseen ja ajaa parta

pois. Olen joskus pitänyt kokopartaa kun kyllästyin karvanajoon. Partakarvat

lyhenee n. 10 vuotta vanhalla Philips parranajokoneella, ihan perusmalli.

Nuorempana kokeilin parranajoa sellaisilla kelt. Bic-merkkisillä kertakäyttöpar-

ranajohöylillä mutta en pitänyt siitä kun iho ärtyi sen käytöstä vaikka oli

partavaahtoa käytössä.

• Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ne keltaiset Bic-höylät repii munkin ihoani, mutta käytän toisia, sinisiä, jotka ovat hellempiä iholle. Kerran olin vähän pinteessäkin noitten keltaisten takia, kun menin ajamaan partani juuri ennen työpaikkahaastattelua, ja iho meni rikki ja verta kaulukselle. Sain silti sen työpaikan. Sen jälkeen olen aika laiskasti ajellut partaani. Yleensä on sänki.

Parranajo on pakkopullaa. Melkoisesta summasta vois luopua että pääsis ajamisen tarpeesta eroon.

Kotona pärisee braun ja mökillä hilppastaan philipsillä. No ei oo kaulan iho koskaan kestänyt braunia, mutta hitot siitä. Samalla merkillä mennään jatkossakin. Siinähän kukkii ja punottaa ihan vapaasti vaan, enhän mä sitä joudu katteleen.

Gillette Mach 3 on ollut väline jo vuosia. Sitä ennen joku kaksikkoterä myöskin Gilletteltä. Kertakäyttövehkeissä on niin huonolaatuinen terä, että jätän mieluummin ajamatta. Sähkökonetta en ole käyttänyt varmaan 15 vuoteen. Partavaahtona halvin, mitä marketista löytyy, esim Rainbow. Ajon jälkeen jotain after shavea, arkisin Lumenea tms, juhlaan Obsession for men

Philipsillä ajellaan pari kertaa viikossa. Armeijan jälkeen tuli jonkin aikaa käytettyä höylää mutta se homma hiipui tarvikkeiden loputtua. Hyvä jälki höylällä kyllä tulee kieltämättä.

Tässä kohtaa onkin hyvä tehdä se mikä on joskus partaa ajellessa tullut mieleen eli kysyä missä järjestyksessä parran ajo itse kullakin menee? Itsellä järjestys on (vasenkätinen, virta tulee oikealta puolelta) vakio: oikea poski, nenän alus, vasen poski, leuka, kaula.

Tulee käytettyä jotain uutta Philipsin vehjettä, johon saa geelin pumpattua sisään. Tekee ajosta miellyttävän. Tietysti Gilletten Mach 3 on kanssa tosi ihQ vaikka viekin vähän enemmän aikaa. En ole tosta parranajosta ottanut kauheaa stressiä, välillä on kiva olla tekninen (kone, mut älä hyydy kesken vedon!), toisina päivinä vaan antaa ajan kulua ja nauttia joka vedosta (silloin höylä). Parranajo on sellainen kiva aamutoimi heräämisen ja töihin ryhtymisen välillä - ja näkeehän siinä heti työnsä jäljet, eli yhtä motivoivaa kuin siivous!

Pari kertaa viikossa tulee höylättyä naama Mach 3:lla. Muina päivinä näytän bolivialaiselta huumekauppiaalta (aikuisen poikani huomio).

Juu, hinattavalla mallilla kans vetelen, saunan jälkeen lähtee kivuttomammin.

En tiedä kauanko pitäis ajella päivittäin että iho tottuis ?

Partaveden kanssa en ole läträillyt, mutta jonkun rauhoittavan kosteusrasvan silpasen leukaperiin toimituksen jälkeen.

Yleensä mulla on siis sänki joka lähtee sitten kun se alkaa kutiaan.

Parran kasvu on kyllä aika riesa !