Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Heltri ja Tristadi?

poppeli
 Share

Recommended Posts

Tästä on ollut juttua aikaisemmin, haku vois löytää jotain.

Tristadi on ehkä enemmän kilpailuihin ja varsinkin lyhyemmille matkoille suuntautuneempi. Seuralla on myös omaa valmennustoimintaa erityisesti junioreille.

Heltri taas on enemmän kuntoilijoiden seura ja harrastajien intressit keskimäärin pidemmillä matkoilla. Heltri toimii enemmän keskustan suunnalla kun taas Stadi ymmärtääkseni vähän idempänä.

Olen itse käynyt haistelemassa vähän molempien seurojen toimintaa ja sanoisin että puolensa kummassakin..Tuossa jo Jupis totesi että Heltri:n toiminta keskittynyt lännempään ja Tristadin puolestaan itäisempään Helsinkiin, erityisesti uintiosasto. Heltri:ssä on huomattavasti enemmän jäseniä, Tristadi puolestaan sen verran pieni että siellä taitaa melkein kaikki tuntea toisensa edes jollain tavalla. Tristadin eduksi on sanottava että siellä on huomattavasti enemmän esim. uintitreenejä harrastajille ja muutenkin aktiivisempaa toimintaa, vaikka onhan Heltrilläkin toki ollut ihan hyviä juttuja harrastajille. Jos seuraan aikoo liittyä niin ehkä kannattaa käydä hieman tutustumassa toimintaan ja miettiä mikä vastaa omia intressejä, joskin eihän ole mitenkään kiellettyä kuulua vaikka kahteen seuraan:thumbsup: Vaikka edustaa toki voi vain yhtä seuraa..

No kyllä sanoisin että ainaki kahtena vuonna heltri uinti treenii osallistuneena, ettei meidänkään seurassa hirveän paljon aktiivisia jäseniä ole. Melkein sellainen pieni piiri joka noissa toiminnoissa on usein :) Leireillä, lenkeillä ja uinneissa. Tosin maanantai lenkki tuntuu oleva todella harvan herkkua :( Siellä tainnut olla vain 4-5 aktiivista kävijää. Itse tässä tutustunut HKV yhteisreeneihin juoksun puolesta ja HSS uinti treenauksessa. Kyllä tuntuu kaikilla seuroilla nää masters etc ryhmät olevan todella pieni kokoisia. Ei taida perheellisillä olla paljoa aikaa pistää moiseen toimintaan. Pakko kyllä suositella omaa seuraa lopuksi! :D Ehdottomasti heltri toimintaa mukaan jotta saadaan seuraan lisää eloa ;)

Lisäyksenä edellisiin pk-seudulla yhteistreeneihin osallistumiseen vaikuttaa sijainti paljon, tunnin yhteislenkille ei tule lähdettyä jos matkoihin menee tunti suuntaansa. Sinänsä seuran kautta tulee myös paljon piilotoimintaa, itse esim. Olen sopinut espoon suunnassa asuvien seurakaverien kanssa kahden hengen tai pienen porukan kimppatreeneistä. Pitää siis itsekin olla aktiivinen, jotta saa touhusta irti haluamansa. HeLTRI cup-kisasysteemi on loistava. Tristadista ei minulla ole kokemusta, lajin kannalta olisi ehkä hyvä että pääkaupunkiseudun seurat yhdistyisivät. esim. Olisi hieno homma saada Hki, espoo ja vantaa kaupungin halleista uintivuorot seuralle.

En ole edes uskaltanu kysyä, minkä ihmeen takia seudulla on kaksi seuraa... Harrastajat kun taitaisivat rationaalisesti ajatellen mahtua yhteenkin pumppuun. Mutta tiedän kokemuksesta paremmin, etten edes yritä urkkia selville erilaisia ihmissuhdekiemuroita, kemioita, ajatusmaailmojen eroja jne. Saati ymmärtää :smiley: Keskityn siis vain seuran valintaan.

Kevään 2009 tosin mahdollisesti ajattelin puuhastella Karjala Triathlonin porukan parissa, kun Lappeenrantaan muutan.

Tullut kuultua itse vähän tuota historiaa, että heltri seurasta aikanaa erosi tristadi. Halusivat keskittyä nuoriso toimintaa ja kilpailuun enemmän kuin heltri. Sinänsä ihan ymmärrettävää ja hienoa työtä ovat tehneet. Harmittaa seurojen hajominen ja treenien ym erinäisyys. Onhan tuota yhteistyötä seurojen välillä, mutta tuntuu olevan viellä vähän kipinää siellä. Yhdyn kyllä Timon kommenttiin. Olisi mukava jos voisi olla vain yksi seura jonka sisällä olisi erikseen nuoriso toiminta ja masters/ikäryhmä meininki.

• 4 years later...