Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Matkapuhelimet

roadrunner
 Share

Recommended Posts

• 2 months later...

E66:n asetuksia en nyt tähän hätään muista ulkoa, pitäisi olla luuri edessä... Mutta noissa ver3 S60:ssä yleensä peruspolku on tools - settings - general ja sieltä sitten oikea valinta tervehdyksiin. Osa malleista vaatii valintana myös varoitusäänten poistamisen. Jos kyseessä on sim-lukittu luuri johon on ajettu operaattorin oma softa, ei operaattorin omaa tervehdystiluliita välttämättä saa pois kuin varoitusäänet poistamalla (näissä näkyy tavallisesti käynnitettäessä myös operaattorin logo). Vähemmän noita sim-lockeja kuitenkaan enää kotimaisissa liikkuu.

iPhone on muuten hauska kapistus. Jos ei halua Sonera-kytkyä, kannattaa värkki ostaa Belgiasta, sieltä saa laitteen ilman mitään kytkyjä (16GB, 3G). En usko, että palaan enää Mokiaan, ellei se insinöörimäinen käyttöliittymä siitä kehity. Symbian muutenkin vähän niin ja näin. No, se on sanottava, että puhelimena iPhone ei ihan ykkönen, mutta nettiyhteydet, kartat, lisäohjelmat, hupiohjelmat, iPod samassa yms. tekevät siitä erinomaisen kapistuksen. Ja joo, en ole Applella töissä.

iPhone on tosi ihq, mutta mua rassaa:

1. ettei tekstareita voi jatkolähettää

2. ei voi tehdä omia tekstaripohjia muistiin

3. kamera on aika alkeellinen

4. virtaa kuluu hillittömästi

mutta lisäapplikaatioiden lataus on helppoa ja juoksijalle sopivia appleja löytyy vaikka kuinka. Mutta iPhone Pro lienee tulossa jo myöhemmin tänä vuonna....

iPhone on tosi ihq, mutta mua rassaa:

1. ettei tekstareita voi jatkolähettää

2. ei voi tehdä omia tekstaripohjia muistiin

3. kamera on aika alkeellinen

4. virtaa kuluu hillittömästi

mutta lisäapplikaatioiden lataus on helppoa ja juoksijalle sopivia appleja löytyy vaikka kuinka. Mutta iPhone Pro lienee tulossa jo myöhemmin tänä vuonna....

Juu, ainoa ongelma minulle on ollut se, että iPhone ei toimi modemina, jos pitäisi jotakin reisuissa lähetellä, eikä parempia verkkoja maisemissa (siis vielä PC:n käyttäjä, mutta kovaa vauhtia muuttamassa tätä tilannetta; Sony Vaio ollut liian känkkäränkkä jo vähän aikaa). Akun kesto ei riittävän hyvä, mutta sitä olen yrittänyt hillitä poistamalla wi-fin, paikannukset yms. pois päältä, jos niitä en käytä. Silloin se akkukin kestää. Kamera vähän primitiivinen, mutta verrattua kommunistikaattoriin, sillä saa sentään kuvattua helposti, nopeasti ja kuvat saa maailmalle ilman insinöörin sielunelämää. Mokiassa kaikki kestää vähän liian kauan ja se käyttöliittymä ei ole ei-insinöörin mieleen. Ja palstan insinöörit, ei ole henkilökohtaista.

Odottelen, että Sporttracksiin yms. tulee Mac-tuki ja sitten kompuutteri vaihtuu pronto.

Juu, ainoa ongelma minulle on ollut se, että iPhone ei toimi modemina, jos pitäisi jotakin reisuissa lähetellä, eikä parempia verkkoja maisemissa (siis vielä PC:n käyttäjä, mutta kovaa vauhtia muuttamassa tätä tilannetta; Sony Vaio ollut liian känkkäränkkä jo vähän aikaa). Akun kesto ei riittävän hyvä, mutta sitä olen yrittänyt hillitä poistamalla wi-fin, paikannukset yms. pois päältä, jos niitä en käytä. Silloin se akkukin kestää. Kamera vähän primitiivinen, mutta verrattua kommunistikaattoriin, sillä saa sentään kuvattua helposti, nopeasti ja kuvat saa maailmalle ilman insinöörin sielunelämää. Mokiassa kaikki kestää vähän liian kauan ja se käyttöliittymä ei ole ei-insinöörin mieleen. Ja palstan insinöörit, ei ole henkilökohtaista.

Odottelen, että Sporttracksiin yms. tulee Mac-tuki ja sitten kompuutteri vaihtuu pronto.

En ole itse asiassa testannut, miten iPhone toimisi modeemina (käytän kommunikaattoria bluetoothin kautta MacBookin modeemina ja toimii, miksei sama toimisi iPhonessakin?). Akun keston "riittämättömyyteen" törmäsin eräällä 15 kilsan lenkillä, kun samaan aikaan käytin iTrail-juoksumatkasoftaa ja kuuntelin iPodia. Virrasta 75 % oli hurahtanut puolentoistatunnin aikana..Kamera on mielestäni primitiivinen, sillä saa hyviä yleismaisemakuvia, mutta jotenkin se näpsiminen kameralla vaan on mulle hankalaa: kokeiles ottaa järkevä ja tarkka kuva itsestä sillä! iPhone on kuitenkin todella nopea ja helppokäyttöinen namu, etten siitä luopuisi. Kommunikaattoria käytän edelleen "työkoneena", mutta iPhone on matkassa aina vapaa-ajalla. Tupla-SIMin ansiosta ei tarvitse sitten miettiä, mitä missäkin on. Ja tietysti koko Macperheen synkronisointi (pöytäkone,läppärit,podit ja iPhone) on kyllä tajuttoman vaivatonta. Olen ladannut iPhoneen iTrailin, RunCalcin (kätevä jos haluaa vertailla mitä keskivauhti on h/km jne), Sudokun, iTalkin (iPhone sanelukoneena), Ocarina (iPhone okariinana tai kukkopillinä....) ja Bubbles ....