Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Syysväsymys

T.A.
 Share

Recommended Posts

Tunteeko kukaan muu olevansa hemmetin väsynyt heti kun koittaa pimeä syksy?

Itse huomaan kuinka väsymys iskee, kun aurinko ei enää paistakaan niin paljoa. Tänään oli jopa pakko nukkua päiväunet, mikä on tosi harvinaista. :uninen Juokseminenkin oli tänään raskasta, vaikka mukavaa ja osaltaan piristävääkin, mutta aurinkoa kyllä kaipaa.

Jo vain. Tuntuu että päivällä pitäis yrittää olla mahdollisimman paljon ulkona, että ehtis saada edes vähäiset rippeet päivänvaloa. Onneks tänään oli ainakin Tsadissa hieno, joskin kylmähkö päivä. Ja silti on istunut sisällä valtaosan valoisasta ajasta...

Onko kellään kokemuksia kirkasvalolampuista? Mä olen tasan kerran ollut samassa huoneessa sellaisen kanssa, silloin se lähinnä ärsytti. Silti mietityttää, josko semmosesta olis hyötyä talven pimeinä aamuina.

Jep, mä ainakin olen sellanen luonnonlapsi, että herään ja väsyn aivan valon määrän mukaan. Kesällä heräilen luonnostaan joskus ennen seittemää ja syksyllä se aika liukuu jonnekin yheksään sitä mukaan kun aurinkokin nousee myöhemmin ja myöhemmin. :uninen Tiedä mikä tähän auttais, tuskinpa mikään oikein. Sellasista herätys"valoista" luin, että ne vähitellen syttyy päälle kun toivottu heräämisaika lähestyy ja lopulta herättää sitten äänellä vasta jos ei vielä valoon ole heränny. Tollanen ois aivan loistava kapine, mistähän sellasen sais... :viheltely Mikään ei ole pahempaa kuin joutua heräämään herätyskellon pirinään :evil:

Tuttu tilanne täälläkin. Kilpaurheiluaikana kun aloittelin marraskuun alusta aina treenaamaan, niin välillä piiputti ja pahasti marras-joulukuun aikana. Riittäähän tuo kun kattoo suomalaista maisemaa syysharmaalla, se on apean näköinen. Lunta kun tulee, niin aivan eri fiilis heti. Valohoitoa en ole kokeillut, mutta voishan siinä ideaa olla.

Kyllähän tuo meinaa vähän aamulla väsyttää. Kesällä heräilin virkeänä omia aikoja ennen kellon soimista jo ennen kuutta - nyt kello saa moikaa rauhassa pitkään ennenkuin siihen reagoi. On tullut siirrettyä herätysaikaakin vähän eteenpäin, jotta saisi pidempään uinua.

Onneksi vielä toistaiseksi illalla on riittänyt virtaa lenkille asti, mut saapa tosiaan nähdä kuin käy, kun siirrytään talviaikaan.

Syysväsymys on kyllä päällä täälläkin. Aiempina vuosina en ole hirveästi huomannut mitään eroa, mutta tänä syksynä on jotenkin erityisväsynyt. Opiskelujutut ei oikein innosta ja muutenkin on vähän alakuloinen olo. Pakkotauko juoksemisesta on varmasti yksi syy tähän, mutta toivottavasti lähiviikkoina helpottaa. Onneksi yliopisto-opiskelijalla on pitkä joululoma, kun aiempina talvina on mennyt melkein koko kuukausi nukkuessa.

Minen usko näihin kevät- tai syysväsymyksiin. Se on mielialakysmys. Omalla positiivisella asenteella, monipuolisella ruokavaliolla ja hyvällä fysiikalla ei tommosia väsymysoireita tule.

Tämä tietysti voi johtua siitäkin, että kun on syntynyt tähän vuoden pimeinpään aikaan, niin tähän on tottunut. :musiikki

Hatapan kanssa samoilla linoilla. Olen syntynyt joulun alla ja syksy on todella elinvoimaista aikaa.

Mitä enemmän vihmoo räntää ja on synkkää, sen enemmän tykkään kiusata itseäni ulkona.

Kesällä taas kuuma ahdistaa ja väsyttää. Syksyllä ja talvella herään ennen kellonsoittoa virkeänä mustaan aamuun.

Aivan samaa mieltä Kurpan kanssa .

:wink:

Olen ehdottomasti syksyn immeisiä; minä herään aina eloon kun syksy koittaa - olen paljon virkeämpi kuin kesäkuumalla. Ei haittaa pimeys eikä räntäsateet , kunhan ei niin paljoa lunta tule ettei juoksemaan pääse.

Nimimerkki hiihdon vasta-alkaja joka oikein vielä ole päässyt lajiin sisään kun tuo juoksu kiehtoo aina vaan enemmän.