Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Nyt se sitten pitäisi aloittaa

mosku
 Share

Recommended Posts

nimittäin harjoittelu Lahden 09 MM maratonia varten. Vähän on jo harjoiteltukin, juoksua nimittäin neljän kuukauden tauon jälkeen. Ja olo on kuin vasikalla keväällä, jolloin se pääsee ensi kerran ulos laitumelle.:026: Ihan ulkona asfalttitiellä kävin eilen opettelemassa juoksua ja kokeilmassa miten sääriluun murtuma siihen reagoisi. On se vaan niin vaikeaa taas opetella, mutta ei tuntunut jalka kipeältä juostessa eikä sen jälkeen joten eiköhän tässä uskalla jatkaa harrastusta. Muutaman kerran kyllä olen matolla hölkkinyt ja kokeillut jalan kestävyyttä ennen tuota asflttijuoksua. Sen kyllä huomaa, että nuo kauan levossa olleet lihakset kipeytyvät ihan eri tavalla kuin normaalisti juostessa ja juoksun jälkeen.

Ja että mitenkä siihen maratoniin harjoittelisi? Varmaan samalla mallilla hölkin kuin ennenkin, lenkille silloin kuin huvittaa, liukkailla ja laiskoina päivinä varastoon matolle ja sillä viisiin. Välillä kuntopyörää tai jotain muuta vastaavaa. Ja venytellä kun viitsisi niin hyvä olisi. Mutta se laiskuus kun vaivaa. Toivottavasti ei tule uusia vammoja, sehän olisi kaikkein tärkeintä.

Niin se eilinen lenkki oli 12,5 km ja aikaa tuhraantui 64 minuuttia, sykkeetkin olivat mulle korkeita eli 135-137 eli ei varmaan mikään järkevä homma mutta eihän tässä niin kamalan järkevä tartte ollakaan kunhan on hauskaa.

Kyllähän tuosta on hyvä jatkaa kohti Lahtea ja MM-kisoja. Minä en pääse tuohon aikaan edes max sykkeellä, vaikka on paikat terveinä.

Mutta sullahan lienee asiaa sarjasi kärkikahionoihin ja reilusti alle neljän tunnin aikaan. Meikäläinen haaveilee alittavansa 4,5 tuntia.

Hyviä harjoitteita ja terveyttä! Ja mitali Lahdesta?