Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppolan joukkue Sulkavan soutuihin 2009

jouni.makela
 Share

Recommended Posts

Olisiko kiinnostusta lähteä Sulkavan suursoutuihin kirkkovenejoukkueella ensi vuoden heinäkuussa. Asiaa on hyvä pohtia hyvissä ajoin etukäteen koska onnistuakseen moinen vaatii isohkon joukkueen ja paljon järjestelyitä.

Joukkue koostuu perämiehestä+14 soutajasta.

Kilpailumielellä ei lähdettäisi vaan pikemminkin kokemaan yksi Suomen suven upeimmista liikuntatapahtumista. Tapahtumaan osallistuu yli 8000 soutajaa.

Osallistuminen ei ole aivan ilmaista, osallistumismaksu joukkuetta kohden on noin 500€. Lisäksi tarvitsee vuokrata kirkkovene jonka vuokra on samaa luokkaa osallistumismaksun kanssa.

Ongelmia tämmöisen joukkueen kasaamisessa on paljon joten olisi hyvä suunnitella hyvissä ajoin. Ehkäpä saataisiin myös sponsori!

Ajankohta joko perjantai 10.7. tai lauantai 11.7.

http://www.suursoudut.net

• Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mielelläni lähtisin mukaan, mutta valitettavasti olen ehtinyt lupautumaan jo erään toisen porukan kirkkoveneeseen. Toivottavasti saatte joukkueen kasaan, koska kyseessä tulee olemaan ikimuistoinen tapahtuma :smiley:.

En nyt tiiä tosta ikimuistoisesta, kahdesti oon ollut suotamassa työporukan kirkkovenettä ja kummastakaan en niin kovin paljoo muista, kun ilta menot oli aikas kosteat.

Niin ja kolmatta kertaa en taida lähtee, mielummin juoksentelen maroja.

Ei silti, voin kyllä hyvällä omallatunnolla suositella kaikille uusia kokemuksia hakeville. Tuo reilu 60 km kirkkovenesoutu vastaa mielestäni rasittavuudeltaan enemmän kun puolikas mutta vähemmän kun maratooni.

Vaatii vaan samalta suunnalta olevan porukan, koska varsinkin kokemattoman porukan olisi hyvä harjoitella soutua kolme neljä kertaa.

Heh, 65 km matka olikin niillä kiinteäpenkkisillä veneillä tooodella paljon raskaampi kuin tämä nykyinen "vain" 58km liikkuvilla penkeillä. Itse olen ollut mukana 2001-2003, 2005-2008 eli 7 kertaa. Tänä vuonna olin myös Tahkon soudussa (98 km 2 päivän aikana)

Nimenomaan sekajoukkue, avoin sarja.

Treenatahan voi jonkin paikallisen soutuseuran kanssa, niitä kyllä löytyy ympäri Suomea ja meidän joukkueen yhteistreenejä olisi 2-3.

Ongelma tässä on tietenkin se että joukkue koostuisi ympäri Suomea tulevista soutajista ja matkustuskustannukset harjoitus/kisapaikalle voivat nousta suuriksi.

Majoittuminen kisapaikalla onnistuu leirintäalueella.

Soutukuntoa voi hioa kuntosalilla soutuergolla tai jopa soutuspinningissä ryhmässä.

Tuo reilu 60 km kirkkovenesoutu vastaa mielestäni rasittavuudeltaan enemmän kun puolikas mutta vähemmän kun maratooni.

Kerran oon soutanut, ja mulle rasittavuudeltaan selvästi enemmän kuin 100km juoksu mutta ehkä aavistuksen vähemmän kuin 24h juoksu. Aika paljon kiinni siitä mihin on tottunut ja mitä harjoitellut. Kun tälläinen rimpula tikku-ukko lähtee reenaamatta soutamaan, niin se on kovaa hommaa.

Kerran oon soutanut, ja mulle rasittavuudeltaan selvästi enemmän kuin 100km juoksu mutta ehkä aavistuksen vähemmän kuin 24h juoksu. Aika paljon kiinni siitä mihin on tottunut ja mitä harjoitellut. Kun tälläinen rimpula tikku-ukko lähtee reenaamatta soutamaan, niin se on kovaa hommaa.

Vähän sama juttu ja samaa mieltä, paitsi ettei tuollaisista juoksumatkoista ole kokemusta. Kerran on Sulkavalla soudettu joskus vuosituhannen alussa (ja sekin oli joku retkisarja, jossa joku ~70km oli jaettu kahdelle eri päivälle). Retkeilyvauhtiselle maratonlenkille voisi isommitta nikotteluitta lähteä melkein koska vain, mutta jos pitäisi ex tempore lähteä kuusikymppistä soutamaan, vaikka ilman tulostavoitteitakin, saattaisi kyllä pientä kylmänhikeä nousta otsalle.

Mutta siis, mitään en näin äkkiseltään lupaa mutta voisin olla kiinnostunut. Näytti tuolloisella työnantajalla olleen tänä vuonnakin joukkue ja viime vuonna kaksi, hyvässä lykyssä voisin saada tungettua itseni treeneihinkin mukaan.

Retkeilyvauhtiselle maratonlenkille voisi isommitta nikotteluitta lähteä melkein koska vain, mutta jos pitäisi ex tempore lähteä kuusikymppistä soutamaan, vaikka ilman tulostavoitteitakin, saattaisi kyllä pientä kylmänhikeä nousta otsalle..

Ja oma mielipide: just päinvastoin!!!

Meillä on ollut reilu 10 vuotta suunnilleen sama porukka Sulkavalla ja aikoinaan sovittiin, että se joka treenaa soutua ei pääse veneeseen, kaikkea muuta saa kyllä treenata. Monen kokoista ja kuntoista kaveria on mukana ollut ja aina on maaliin päästy. Fiksuimmat huomaa jo, että ilman tulostavoitteitta on oltu liikkeellä.

Omasta mielestäni tämä kirkkovenesoutu siis on helpompi kuin Finlandia-hiihto, joka taas on helpompi kuin maraton. Jos näitä on tarkoitus järjestykseen laittaa.

P.S. Hyvä idea kalmanilta!!! Toivottavasti joukkue tulee kasaan. Itse kuvittelen kyllä olevani toisessa joukkueessa.