Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
jiivee

Luotettavia triathlon-verkkokauppoja?

Recommended Posts

Suunnittelen ensimmäisen märkäpuvun ostoa. Kertokaa viisaammat, mitä eroa Seventy Reactionin ja Seventy Sprintin välillä on. Mitä kokoa suosittelette M vai MT? Olen 79 kg ja 180 cm, normaalivartaloinen?

T. Tuleva triatlonisti, nykyinen maratoonari

Olen samankokoinen ainakin mittojen mukaan. Puku on Blue Seventyn Reaction. Koko on Medium ja puku istuu ainakin napakasti meikäläiselle.

Vokantin myyjä kertoi Reactionin muokkautuvan paremmin keskiarvosta poikkeaville vartalotyypeille kuin Sprintin. Eli on helpompi löytää tyköistuva, etenkin jos on laiha, tukeva, lihaksikas tms. Ja tietty kaikki hi-tech-speksit, liuku- ja kellutusominaisuudet paranee aina, kun investoi enemmän.

Mun juuri sopivan kokoinen Reaction on M, kun itse olen 173/70, eli äkkiseltään voisi ainakin luulla M:n olevan sulle kippana.

Tässä olikin koottuna jokainen yksityiskohta, jonka mä ymmärrän märkäpuvuista, viisaammat jatkakoon..

edit: Oho, Mizzo ehti ensin; jännä miten erikokoisille sama puku voi istua; ehkä mulla on pituistani pidempi torso ja siksi istuu niin hyvin?

Muokattu
olikin jo vastattu

Vokantin myyjä kertoi Reactionin muokkautuvan paremmin keskiarvosta poikkeaville vartalotyypeille kuin Sprintin. Eli on helpompi löytää tyköistuva, etenkin jos on laiha, tukeva, lihaksikas tms. Ja tietty kaikki hi-tech-speksit, liuku- ja kellutusominaisuudet paranee aina, kun investoi enemmän.

edit: Oho, Mizzo ehti ensin; jännä miten erikokoisille sama puku voi istua; ehkä mulla on pituistani pidempi torso ja siksi istuu niin hyvin?

Puhui varmaan asiaa. Valmistajan mukaan sopii haarukkaan 74-84kg/172-184cm, joten sen puolseta on ihan järkevää. Puvussa menee vetskari kiinni ilman suurempia urheilusuorituksia ja jäsenet liikkuu normaalein liikeradoin.

Tuli ihan pakonomainen tarve nostaa (asiayhteyteen hiukka hatarasti sopivaa..) vanhaa ketjua. Ajattelin, jos vinkattaisiin toisillemme tarjouksista ja säästettäisiin rahojamme.. muihin ostoksiin.

Ilman omaa lehmää ojassa aloitan vinkkaamiseen fillarifoorumilla puhutusta pyörätarjouksesta Scorpparissa: Trekin TTX 9.0 puoleen hintaan! Eli jos joku M- tai L-kokoinen on tri-pyörän tarpeessa, on tuossa käsittääkseni erittäin hyviä sellaisia 1500 €:lla. Joku ymmärtäväisempi varmasti korjaa väärinkäsitykseni, mutta mä melkein ymmärtäisin, et toi on sama runko millä esim. Lance ajelee? Muut osat tietty ovat hiukka vaatimattomampia..

ONNEKSI ei ole mun kokoja, melkein vatuttaisi, kun tuli ostettua juuri pyörä. :bike:

Onkos kenelläkään wiggle.co.uk gold tai platinum alennuksia käytössään. Tarkoituksena olisi pienellä porukalla tilailla jokunen perusmärkäpuku ja nuohan ovat alennuksille sopivia tuotteita. Tampereelle nuo ovat tulossa joten fiksuiten homma hoituisi silloin - ja kortin omistaja saisi nyt ainakin tililleen ostoksia tältä vuodelta ison kasan...

Wigglestä (www.wiggle.co.uk) tilasin fillarin.

<snip>

muuten vaikuttaisi ihan OK paikalta tilata.

Minulle tuli samasta putiikista mm. Tacxin harjoitusvastus. Rakkineesta oli yksi muoviosa valmiiksi katkennut, ja otin asiasta yhteyttä kysyen osan vaihtoa. Vaan eivät ole vastanneet mitään. :076:

http://mitim-lut.blogspot.com/2010/02/rikki.html

Minulle tuli samasta putiikista mm. Tacxin harjoitusvastus. Rakkineesta oli yksi muoviosa valmiiksi katkennut, ja otin asiasta yhteyttä kysyen osan vaihtoa. Vaan eivät ole vastanneet mitään. :076:

http://mitim-lut.blogspot.com/2010/02/rikki.html

Koititko koota härvelin?

Tuo näyttäisi siltä osalta jolla vastusrulla kohotetaan renkaaseen kiinni / irroitetaan renkaasta. Mulla on eri malli, mutta tuo osa on samannäköinen eikä siinä edes ole tuollaisia pikku "hakasia" tuossa kohtaa...

Eli toimisiko ihan normaalisti noinkin?

Onkos kenelläkään wiggle.co.uk gold tai platinum alennuksia käytössään. Tarkoituksena olisi pienellä porukalla tilailla jokunen perusmärkäpuku ja nuohan ovat alennuksille sopivia tuotteita. Tampereelle nuo ovat tulossa joten fiksuiten homma hoituisi silloin - ja kortin omistaja saisi nyt ainakin tililleen ostoksia tältä vuodelta ison kasan...

No nyt löytyy gold alennus sitten mansen suunnalta jos joku haluaa pieniä alennuksia itselleen hankkia normihintaisista tuotteista... Kiitettävän hyvää palvelua tuolta puljulta.

Koititko koota härvelin?

Tuo näyttäisi siltä osalta jolla vastusrulla kohotetaan renkaaseen kiinni / irroitetaan renkaasta. Mulla on eri malli, mutta tuo osa on samannäköinen eikä siinä edes ole tuollaisia pikku "hakasia" tuossa kohtaa...

Eli toimisiko ihan normaalisti noinkin?

Vekotin on koottu ja käytössä. Nuo hakaset eivät pidä kahvaa paikallaan ajoasennossa, vaan enemmänkin ohjaavat kahvan oikeaan paikkaan. Hökötys toimii ihan OK, vaikka toinen namiskuukkeli on poikki. Vaan periaatteesta haluan ostaessani kunnossaolevan laitteen.

Wiggle ei ole vieläkään vastannut mitään, ja UKn takuuhuolto kertoi asian kuuluvan Wigglelle. :mad14:

Total Fitness Nottingham http://www.tfn.uk.com/ kaupasta tilattu Blue Seventy märkäpuku ja muutakin. Hinnat ovat edullisimmat mitkä EU:sta löysin. Tavarat toimitettiin DPD:llä ovelle. Kysymällä lisäsivät myös 15 punnan (16,50€) vakuutuksen jota pidin reilun 400€ kuljetuksessa aiheellisena. Sähköpostilla lähetettyihin kysymyksiin vastattiin parissa minuutissa. Tilauksen yhteydessä lähetettiin myös 10% discount card.

Tilasin Tri-kamaa kolmesta eri paikasta, pistin kaikki tilaukset menemään pääsiäis viikonloppuna.

Wiggle:ltä tavarat tuli jo tiistaina!! Ja kaikki toimi, suosittelen Wiggleä.

Kaikkea haluamaani en Wigglestä löytänyt, joten toisen tilauksen tein www.ribblecycles.co.uk. Niillä on hyvää ja monipuolista tarjontaa siellä, palvelu toimi täysin moitteetta ja tavarat tuli alle viikossa. Loistava paikka.

Kolmannen tilauksen tein ChainReactionCycles:ilta. Niillä on valtava määrä tarjontaa, sekä fillari että tri-tavaraa. Tosin, sitä tilausta jouduin odottelemaan kaksi viikkoa ja kaiken kukkuraksi yksi tavara puuttui kokonaan! Otin sitten s-postilla yhteyttä sinne, viiden päivän odotuksen jälkeen pahoittelivat möhläystään ja pistivät puuttuvan tavaran tulemaan ilman sen kummempia hässäköitä.