Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
jiivee

Luotettavia triathlon-verkkokauppoja?

Recommended Posts

Kauppikselle, jo kokemusta omaavana ja myös muille, joilla voisi olla sanottavansa blue seventyn kokohaitarista. Eli kun tilasit tuolta trisportsilta ton blue seventyn reaction märkärin, niin kuinka hyvin noissa pitää koot taulukoinnin mukaan kutinsa? Olen itse tommottis 186cm ja ~90kg(riippuen siitä kuinka punttien nostelu ja ruoka on kiinnostanut), ja katselin kokoja, että mahtuisin medium-large kokoon ( weight 84-92kg ja height 182-190cm).

Vaiko kannattaako ottaa varman päälle ja large ( w 88-98kg ja h 184-194cm)? Kun ei ole mahdollisuutta päästä sovittamaan, mutta näyttäisi sopuhintaan tuolta saavan tilattua..

Olen ymmärtänyt, että puvun olisi hyvä olla kuin "toinen iho", jota sisään ei kerry vettä painamaan miestä pohjaan. Tämä puoltaisi medium-largen valintaa, ja itse olisin sillä kannalla. Nyt vain kyselisin kuinka ne, joilla on kokemusta puvuista on, ovat sopineet taulukoihin? Paino ei siis kuitenkaan ole etureppuna, vaan vartalotyyppini on niin sanotusti "atleettinen":weightlifter: Paino mulla muutenkin kulkee 85-90kg haitaria riippuen, eli kun pudottelee kesäksi kevyemmäksi käykö large sitten jo tosiaankin lörtsöksi?

Tunnoillensa vahvistusta kyselee jonkin sortin triharrastelija (pari vuotta säännöllisen epäsäännöllistä treeniä takana, ja meno ei kun vakavoituu:thumbsup:), joka palstaa on jo pitemmän aikaa taustalta seuraillut

Tervetuloa!

Mulla on itselleni juuri oikean kokoinen Reaction (pääsin sovittamaan Vokantissa asiantuntijan avustuksella) kokoa M (taulukon mukaan sopii mitoille 172-184 cm ja 72-85 kg).

Mittani ovat kuitenkin 173 cm ja 70 kg, olen pitkäselkäinen, lyhytkinttuinen ja ehkä hieman "jämerä" (en hoikka mutten lihaksikaskaan?) rakenteeltani. Taulukko tarjoaisi siis kokoa SMT (168-182cm, 68-78 kg), mutta se taisi olla hiukka liian istuva "jämerille" jalkapalloilijan reisilleni ja oiskohan ollut liian lyhykäinen torsosta..?

Tämä tuskin paljoa avitti.. parhaiten noi taulukot kait pätee niille, joilla on raajojen ja torson suhde kuten keskivertoihmisellä. Luulisin myös lihaksikkaan tarvitsevan vähän suositeltua isompaa pukua?

-Tai sitten toinen vaihtoehto voisi olla että jenkkiläisellä nettikaupalla onkin toimipiste EU:n sisällä ja tavara tulee oikeasti toisesta EU-maasta (eikä USA:sta) jolloin alv peritään ao. EU-maan alv:n mukaan, tai jos firman myynti Suomeen on tarpeeksi suurta, niin sitten Suomen alv:n mukaan.

Lue lakia. Tai tilaa jotain itse. En jaksa oikeesti selitellä. Laki vaan on muuttunut. Voisit myös lukea kaikki postit, jupishan tuolla asian jo avasikin.

Muokattu

Maikkel melkein suosittelisin menemään ulkomaille ostamaan puvun, tai olemaan valmis sitten välittämään edelleen jos sattuu väärä koko. Suomesta ostaessahan niitä saa testatava vedessä ja vaihtaa mikäli koko on väärä. Oma koko kyllä meni ihan suoraa mittataulukon mukaan. En kyllä taida olla normaalia lihaksiikkaampi joten hankala suositella samaa muille.

No ei tässä ulkomaille nyt kuitenkaan lähdetä ostamaan märkäpukua, saatika kun ei edes kotimaassa ei pääse kokeilemaan.. Eiköhän se kierrätys ole oikea vaihtoehto jos koko ei natsaa. Ei se niin vakavaa ole. Pölhön kuvaus omasta kokosattumastaan tukisi kyllä large koon ottamista itelle. Eli haarukan alarajojen läheisyyteen osuu sulla mediumi, kuten minulla vastaavasti large. Ja tuo reisi/perse-akseli mulla taitaa olla "lihaksikkainta" seutua.. Täytyy nyt tuumata ennen kuin (paketti) tipahtaa!

Kysymys jo alkujaankin tuli väärään trediin, joten eipä tästä nyt sen enempää, luotettavien nettikauppojen luotaaminen jatkukoon! Ja ilmoittelen itse omista kokemuksistani jahka niitä kertyy!

Kyllä Suomessa pääsee kokeilemaan!

Scorpionstore Kuopiossa myy juurikin BlueSeventyn pukuja, ainakin viime vuoden jäännöskappaleita ja ilmeisesti uusia on tulossa. Tosin, jollei satu Kuopio matkan varrelle, tulee toki edullisemmaksi tilata varmuuden vuoksi kaksi-kolme (kerran käytettyä) pukua UK:sta, kuin ostaa yksi Suomesta.. uusi Reaction näkyy maksavan 339,-

Mutta olishan se hienoa tietty, että mahdollisimman moni tukisi kotimaista kauppiasta, niin tämä raaskisi myydä pukuja vastaisuudessakin.

Tottakai minä tiedän, että Suomessakin pääsee kokeilemaan märkiksiä, en minä niin märkäkorva taikka uusavuton ole :thumbsup: Mutta kun niitä nyt sattuu olemaan rajoitetuilla paikkakunnilla, eikä reitti ole nyt ihan lähiaikoina kulkemassa niihin taikka niiden kautta mihinkään. Hintakysymyshän tässä itsellä on näinä "vaikeina" aikoina mielessä) Tottakai kotimaisen kaupan tukeminen on ehdottoman hyvä asia ja kotimaista kannatan ja tuen, mutta ei opiskelija viitsi maksaa +200€ enemmän samasta tuotteesta, jotta puvun hänelle saa välittää kotimainen jälleenmyyjä. Näin se vaan ainakin omalla kohdalla on.

Ja tietty moraalinen ristiriita itsellä ainakin painaa siinä, että suomalaisia liikkeitä kayttäisin niin sanotusta vain "sovituskoppeina", ja kuitenkin tilaisin tuotteen halvemmalla ulkomailta.. Oma napahan (ja tiliote) se kuitenkin useimpia meistä (ainakin luulisin) kiinnostaa.

Mutta jos pääsisin nyt sovittamaan suomalaiseen liikkeeseen, menisinkö sovittamaan ennen halvemman tilauksen tekemistä? Tottakai. Mutta oli vain pakko vielä jatkaa aiheesta, kun ajatuksia heräsi :huh:

No maikkel eikun tervetuloa vaan HCT tapahtumaan ensi kesäksi. Ei tarvi pukua hommata!! (niin ja toimitsijoita kaivataan edelleen) Tosin matka o melko lyhyt, ja tapahtuma on tarkoitettu kuntoilijoille.

Samalla tavoin itsekin tuon koin. Loppujen lopuksi ostin vokantista puvun 300e hintaan, enkä ole katunu. Tuli ainakin oikea koko. Tosin en samaa merkkiä kyllä enään ostaisi, ellei sitten sattuisi vähäsen kalliimpi tuote samalta valmistajalta. Orcan puvuissa kun tuntuu noissa olkapäissä olevan pikkasen huono kulumisen kesto. Hajoilevat vuodessa jo. Tosin onhan sillä muutamat rykäsyt ym. vedetty. Täksi vuodeksi vaa sitten liimaa ja jotain. Ens vuonna toive ostaa uus!

Tosin en samaa merkkiä kyllä enään ostaisi, ellei sitten sattuisi vähäsen kalliimpi tuote samalta valmistajalta. Orcan puvuissa kun tuntuu noissa olkapäissä olevan pikkasen huono kulumisen kesto. Hajoilevat vuodessa jo. Tosin onhan sillä muutamat rykäsyt ym. vedetty. Täksi vuodeksi vaa sitten liimaa ja jotain. Ens vuonna toive ostaa uus!

Joo, se taitaa olla se hopeiseksi pinnoitettu neopreeni joka ei oikein kestä hartioissa.

Mää ostin viime syksynä Ebaysta halvalla taalalla uuden Orcan Apex2 samoilla mitoilla kuin entisen Orcan Sonarin, joka tuntui istuvan hyvin tämmöiseen luisevampaan vartaloon.

Orcan sivuilla on näköjään kokotaulukoissa rinnanympärys, vyötärönympärys ja lanteenympärysmitat, joiden perusteella oikean koon löytyminen pitäisi onnistua ilman sovitustakin (ei tosin omakohtaisia kokemuksia). Ja ellei sitten osu juuri kahden koon taipeeseen... Rinnanympärys on mielestäni tärkein, jos se istuu niin kaikki muukin on yleensä kunnossa.

Blueseventyllä löysin vaan pituus/paino tiedot, mikä onpi mielestäni huono homma. Ko. tiedoilla en ostaisi sovittamatta.

Keskimäärin Orcan puvut näyttäisivät olevan pitkäraajaisemmille ja hoikille sopivia. BlueSeventyissä sitten taas on selkä pidemmäksi mitoitettu ja ainakin mulla Reactionissa ja Helixissä säkitti pahasti. Puvut on ehkä muutenkin pykälää rotevammille kavereille leikattuja.

Alkaa mennä jo pahasti offtopikiksi...

Pistetään siis vielä yksi hyvä kauppa:

http://www.tfn.uk.com/

Olen itse tommottis 186cm ja ~90kg(riippuen siitä kuinka punttien nostelu ja ruoka on kiinnostanut), ja katselin kokoja, että mahtuisin medium-large kokoon ( weight 84-92kg ja height 182-190cm).

Vaiko kannattaako ottaa varman päälle ja large ( w 88-98kg ja h 184-194cm)? Kun ei ole mahdollisuutta päästä sovittamaan, mutta näyttäisi sopuhintaan tuolta saavan tilattua..

Olen ymmärtänyt, että puvun olisi hyvä olla kuin "toinen iho", jota sisään ei kerry vettä painamaan miestä pohjaan. Tämä puoltaisi medium-largen valintaa, ja itse olisin sillä kannalla. Nyt vain kyselisin kuinka ne, joilla on kokemusta puvuista on, ovat sopineet taulukoihin? Paino ei siis kuitenkaan ole etureppuna, vaan vartalotyyppini on niin sanotusti "atleettinen":weightlifter: Paino mulla muutenkin kulkee 85-90kg haitaria riippuen, eli kun pudottelee kesäksi kevyemmäksi käykö large sitten jo tosiaankin lörtsöksi?

Minäkin olen 186 senttinen ja kesäisin painoa on pruukannut olla 80-83kg (Nyt varmaan 100kg:party0021:),ja pukuna on medium large ja joku vanha Ironman se on.Vähän löysänlainen se on mulle yläkropan kohdalta,mutta ihan ok,luulisin että pienempi ahistais.

Kai ulkomailta tilattaessa vääränkokoisen voi vaihtaa?

En kyllä kehtais ääneen huudella että: "kokeilin pukua kotimaisessa kaupassa ja kun myyjäkin sanoi että tuo on sun kokos ja mallis,niin sanoin että tilaan saksasta kun saan halvemmalla"