Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Länsiväyläjuoksu 22.4.2012

Recommended Posts

• Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Terve,

Länsiväyläjuoksu on yksi pääkaupunkiseudun suosituimmista hölkkätapahtumista. Tulosluettelosta löytyy paljonkin seppolaisia myös vuodelta 2005.

Tapahtuma on suunnattu nimenomaisesti kuntoilijoille ja osanottokynnys on alhainen.

Lähde huoletta mukaan. Sieltä minäkin "kilpaurani" aloitin.

/a

Mutta tietääkö joku, miksi reitti on niin omituisen pituinen (17,4 km)?

Samana viikonloppuna järjestetään myös Tuusulanjärven maraton, ja vaaka taitaa kallistua osaltani sinne puolimaratonille. Olisi jotain vertailupohjaa tulevia kisoja varten.

Onko joku osallistunut molempiin ja voisi näin suositella jompaakumpaa...?

Omituinen pituus johtuu varmaan reitinvedosta. Viime vuonnahan sen piti olla alunperin 16,5 km, mutta lähempänä selvisi että matka onkin 18 km, kuulemma koska reitin varren asukkailta oli tullut napinaa ja reitti oli sitten vedetty osin uudelleen. Länsiväyläjuoksu on ihan hauska tapahtuma, mutta huolto saisi minusta olla parempi. Viime vuonna ensimmäinen juomapiste oli 7 km:n kohdalla, joten ehti hiukan jano tulla siihen mennessä! Reitti oli mukavan vaihteleva. Sanoisin että kiva tapahtuma, kunhan muistaa ottaa omat juomat tai pestaa kaverin reitin varrelle huoltamaan.

Sanoisin että kiva tapahtuma, kunhan muistaa ottaa omat juomat tai pestaa kaverin reitin varrelle huoltamaan.

Tämä(kin) on tietysti persoonakohtaista, mutta ei minulle tulisi mieleenikään ottaa 17,4km matkalle omia juomia kun järjestäjä kerran tarjoaa juomaa matkan varrella. Tietysti tilanne hieman muuttuu jos vauhti on kovin hidas, mutta jos ei matkalla selvästi yli kahta tuntia aio viipyä niin vaikeaa on perustella oman juomahuollon tarvetta muulla kuin "tottumusjuomisella", etenkin kun Länsiväylän aikaan ei tavallisesti tarvitse helteistä kärsiä.

Suorituksenaikainen juominen ja energiansaanti ei tuon mittaisissa suorituksissa ole merkittävässä osassa jos juoksija on ennen lähtöä huolehtinut nestetasapainostaan; mitään erityisiä "tankkauksia" ei myöskään mielestäni näille matkoille vielä tarvita. -Tuntuu nykyään olevan joku trendi tuo että lyhyillekin matkoille pitää lähteä sen dexalin pullovyön tms. kanssa, ikään kuin se kuuluisi kiinteänä osana juoksuasuun... :viheltely

Itse tapahtumaa voin suositella: paljon väkeä, kiva reitti. Loistava paikka "avata kausi" jos ei ole ennen ehtinyt. Omalla autolla ei välttämättä kannata tulla jos ei ole pakko; Otaniemessä esiintyy tuolloin kohtalaisia pysäköintiongelmia... :silmät

Minä lähtisin noista mieluummin Länsiväylälle. Molemmat on tullu kolutuua. Mukavia tapahtumia molemmat, mutta Länsiväylällä enemmän porukkaa ja siten ehkä kivempi juoksennella. Tuusulassa noin keväällä vähän ankeempia maisemia, kun peltojen keskellä joutuu juoksemaan.

Mutta molemmat ihan kivoja. Tosin olen juossut vain sen lyhkäsemmän Länsiväylässä, eli pidemmän reittiä en tunne.

Ikinä en ole Länsiväylää juossut, enkä kyllä mitään muutakaan maantiejuoksua. Mielikuva tapahtumasta on kuitenkin positiivinen niin kavereiden kuin Länsiväylä-lehdenkin kertomana.

Ja kyllä, olen jo ilmoittautunut juoksuun ja maksanut osallistumismaksun!!! Tämä on ensimmäinen, ja pahasti näyttää myös siltä että ainoa, kuntotestini matkalla kohti neitsytmaratoniani HCM:a.

Joo, olette oikeassa että voi olla ihan persoonakohtaista se juomistarve. Omalla kohdalla kaipasin tosiaan juotavaa, tosin mulla on taipumusta kuivua ihan ilman minkäänlaista kuntoiluakin -> pelkään kovasti nestehukkaa. Jotenkin minusta on helpompi jatkaa matkaakin jos tietää että vaikka "kolmen kilsan jälkeen on seuraava, kipaisempa sinne". Mutta kuten sanottua, psykologista tämäkin ja tapahtuma on mukava.

Kiitos vastauksista! Pitänee ilmoittautua sitten. Mutta en enää lähde omalla autolla isoon tapahtumaan. Pääkaupunkijuoksuun mennessäni en saanut autoa lähellekään Pirkkolaa ja jätin sen sitten hätäpäissäni Kannelmäkeen,josta jatkoin bussilla paikalle. Kerkesin juuri ja juuri lähtölaukauksen pamahdukseen kamojen säilytyksestä.

• 2 weeks later...

En Länsiväyläjuoksun parkkipaikkatilannetta ole tarkemmin seurannut, mutta Otaniemen alueelta veikkaisin löytyvän tilaa kohtuullisella etäisyydellä urheilukentältä. On viikonloppuisin sen verran tyhjiä nuo parkkipaikat yleensä. Sähkö- ja Fysiikanosastojen liepeillä on isohkoja parkkialueita (Otakaari 3 tai 5 tai jotain sinne päin). Otaniementien varressakin on hyvä parkkialue päärakennuksen pohjoispuolella, ja Vuorimiehentien ja siitä risteävien sivuteiden varressa on rakennusten pihoissa pienempiä parkkitiloja vaikka kuinka. Mistään näistä ei ole kovin pitkä matka kentälle.

Otaranta, Dipolin parkkipaikka ja "ostoskeskuksen" parkkipaikka ovat varmasti tukossa ja niihin ei kannata tunkea.

M. Luusalolle: Mutta täytyy ottaa huomioon, että tarvitsen NAISTEN parkkipaikan, eli ei mitään TASKUPYSÄKÖINTEJÄ. Siksi varmaan piti matkustaa pääkaupunkijuoksussakin Kannelmäkeen saakka, ennen kuin löytyi mulle riittävän tilava parkkipaikka.

Ja tässä puhun vaan ihan omasta puolestani, monet naiset varmaan on hyviä pysäköijiä, mutta minä en kuulu niihin, enkä sitä häpeä tunnustaa.