Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Humpuukia vaiko ei, eli oletko kokeillut jotain humpuukihoitoa tai lääkkeitä tms.


Skylihme

Recommended Posts

Tavanomaiset tulehdukset paranee itsestään. Ei siis ihme, että ne paranee myös homeopaattisia tuotteita käyttäen.

Näin on. Ihmiset hakee antibioottikuurin vaivaan kuin vaivaan aika helposti, ja ne taas laskee vastustuskykyä niin että saa taas entistä helpommin tulehduksia. Mulle vaan ei koskaan kukaan oo selittänyt, miten rintatulehdus voi hoitamattomana parantua itsekseen. Jos ihmisellä on kaksi päivää 40 asteen kuume, eikä kykene nousemaan sängystä ylös, saati lypsää tai tehdä kaikenmaailman temppuja että saisi sen menemään ohi, silti tauti paranee. ja siitä on kokemusta noin kaksikymmentä kertaa valehtelematta. Naurakaa vaan, voi se aivan hyvin olla lumevaikutustakin, niinhän sanoin, mutta se on mulle aivan sama. Noi pillerit ei oo maksanut mulle yhtään enempää kuin lääkekuuritkaan, jos joku epäilee mun heittävän hirveät määrät rahaa kankkulan kaivoon.

Ja lapset on meillä tosi terveitä. Korvatulehdus aniharvoin, ne menee särkylääkkeillä, ehkä kerran oon noilla pillereillä saanut sen pois, kun ei muutamassa päivässä oo mennyt itsekseen. Että en mä niinkun joka vaivaan oo niitä tuppaamassa, en oo mikään homeopatiauskovainen. Mutta joihinkin juttuihin vaan oon huomannut niiden tepsivän.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Plaseboefekti toimii varsin luotettavasti monenlaisissa tilanteissa. Harmi, että siihen tarvitaan usein huuhaamaakari, joka vielä laskuttaa välistä. Ja huumori näistä katoaa silloin, kun ihmiset jäävät ilman oikeaa hoitoa silloin, kun sitä tarvitsevat. Flunssat ja muut pikkukrempat paranee aina, mutta kun aletaan hoitaa HIV/AIDSia homeopaattisesti...

Anyway, toisaalta usein parempi on popsia niitä homeopaattien sokerirakeita kuin tarpeettomia antibiootteja.

Link to comment
Share on other sites

Tähän pari kommenttia: 1) kuka soittaa niille ennustus- yms. linjoille? On kokenutta Tamaraa ja Selvännäkijä-Lissua. 5 euroa per minuutti. Juuri tuossa iltapäivälehdessä taas puoli sivua ilmoituksia. Hyvä, että ilmoitusmyyntiä syntyy, mutta että joku tuosta maksaa... 2) fysioterapia-alalla on myös korvakynttilähoitoa yms. Sitä minulle tyrkytettiin ihan eri tilanteessa (olin eri alan kouluttajana), en kokenut tarvitsevani. Itse fysioterapia-alan perustarjontaa en millään muotoa ole sotkemassa tämän ketjun teemaan. En. EN.

PS. Akupunktiota kokeilin yo. kohdan 2 tilanteessa ja meinasi mennä taju, kun katselin neulojen painamista käteen. Ei toiminut, en tedä mihin vaivaan ko. neulat oli tarkoitettu. Ehkä tyhmyyteen, enkä vain huomannut vähäistä ihmeparantumista.

Link to comment
Share on other sites

Hah, ennustajista tulikin mieleen, että onpa niitä kokeiltu.

Nuorena tyttönä liikkui huhu, että Rovaniemellä on hyvä ennustaja, joka tietää tarkkaan menneisyyden ja tulevaisuuden.

Sinnehän piti päästä tietenkin. Luvattiin pukutakkimiestä ja rahaa ja ihanaa elämää. Lilluin onnessani niin kauan, kunnes alettiin puhua kavereiden kans, että oli luvannut meille kaikille sen saman pukutakkimiehen.

Link to comment
Share on other sites

Homeopaattista huuhaahoitoa olen käyttänyt. Ja valitettavasti se on toiminut ainakin rintatulehdukseen todella monta kertaa, angiinaan, lasten korvatulehdukseen, sammakseen, silmätulehdukseen. Ja varmasti vähemmillä sivuoireilla kuin antibiootit.

Mulle vaan ei koskaan kukaan oo selittänyt, miten rintatulehdus voi hoitamattomana parantua itsekseen.

...

Ja lapset on meillä tosi terveitä. Korvatulehdus aniharvoin, ne menee särkylääkkeillä,

Kuten M.BoneS jo kirjoittikin, monet tulehdukset paranevat kyllä ilman antibioottejakin. Ja kyllä ne monet paranevat vaikka jättäisi kokonaan hoitamattakin, riskit pitkittymiseen ja jälkitauteihin vain kasvavat. Mutta tästä nyt jää sellainen kuva, että lumelääkkeen (=homeopatia) lisäksi on tulehduksiin on kuitenkin annettu kipulääkettä. Mitähän se sitten on ollut? Esimerkiksi Ibuprofeiini (Burana, Ibusal, Ibumax...) on tulehduskipulääke, joka sekin jo itsessään vähentää tulehdusta.

Lainaus lääkärin sanelumuistiosta: "Potilas parantunut hoidosta huolimatta..."

Muuten, muistaakseni yksi tuoreimpien huuhaa-nobeleiden saajista oli tutkimus, jonka lopputuloksena oli, että mitä kalliimpi lumelääke, sitä paremmin se vaikutti. Tutkimus itsessään taisi kyllä olla ihan oikeaa ja järkevää tiedettä eikä mitään huuhaata.

Niin ja sorry, ei mitään henkilökohtaista. Kaikenlaisten huuhaa- yms. rahat pois tyhmiltä -hoitojen puolustamiset vain välillä saavat vähän sormet syyhyämään näppäimistöllä... Huuhaan tarjoajat ovat omassa arvostusasteikossani melko matalalla, vain pienen aavistuksen verran verkostomarkkinoijien yläpuolella. Mutta kuitenkin selvästi sellaisten rehellisten ammatinharjoittajien kuin vaikka ovelta ovelle -kauppiaat alapuolella. :102: Ja lisätään vielä, että tällähän ei välttämättä ollut mitään tekemistä taas sen pihkasalvan kanssa, sen uskon toki olevan ihan kuranttia tavaraa.

Link to comment
Share on other sites

Humpuukilaihdutuskeinoja on tullut kokeiltua monenlaisia, mutta kaiken huippu on hypnotisoija, joka kierteli parantamassa ihmisiä joskus 80-luvun puolivälin paikkeilla. Hän jakoi pieniä hakaneuloja, joiden kautta hänen antama hypnoosihoito välittyi. Lievästi ylipainoisena nuorena aikuisena minäkin menin hänen luennolleen jonottamaan. Ovella hän antoi tuon maagisen pienen hakaneulan, joka tuli kiinnitää vaatteisiin siten, että se koskettaa koko ajan ihon pintaan. Siinä oli kyllä ehtona, että hoitoon olisi pitänyt uskoa. Siksi se ei varmaan minuun vaikuttanu :ashamed0001:

Link to comment
Share on other sites

:102: Ja lisätään vielä, että tällähän ei välttämättä ollut mitään tekemistä taas sen pihkasalvan kanssa, sen uskon toki olevan ihan kuranttia tavaraa.

http://www.repolar.com/pages/finnish/abilarr-haavanhoito.php

En muista olisinko hurahtanut mihinkään oikeisiin huuhaamömmöihin (siis tuon magneettirannekkeen lisäksi :viheltely:) - laihdutusmenetelmiin en ainakaan, ennustajiin tai horoskooppeihin en ole koskaan uskonut. Olen aivan liian realisti sellaisiin.

Jaa...no nyt muistin. Tosin tämä on kuulunut mun lapsuuteeni ja nuoruuteeni aina, kun Kaustisen naapurissa asuin ja paikkakunnalla vaikutti silloin montakin kansanparantajaa. Itse hain kerran apua sitkeään polvivaivaan - en saanut. Mutta silloinen mieheni oli kärsinyt jo monta kuukautta polvivaivastaan hänkin ja käynyt parilla lääkärilläkin, joista kirurgi oli viimeisellä kerralla sanonut, että seuraavaksi pitäisi varmaan tähystää. Varattiin aika Kaustiselta erityisesti tietyltä henkilöltä ja mm. autolla ajo sinne n. 100 km matkan oli hänelle tosi vaikeeta kun ei voinut painaa kaasua jalallaan - niin kipeä oli se.

Odoteltiin siellä vastaanotolle vuoroamme kun edellinen "potilas" tuli ulos - ihme hymy huulillaan ja istahti siihen meidän viereen - henkäisi ja sanoi, en olisi ikinä uskonut! Vaiva oli jäänyt sinne. Tuli mieheni vuoro ja hän oli siellä n vajaa 10 minuuttia ja tuli myös hassun näköisenä ulos. Polvi oli kunnossa. Ei tarvi edes riisua siellä vaan polvi laitettiin ikäänkuin paikalleen tms. Toki sanottiin, että se voi mennä helposti kiertoliikkeestä (jota rakennusmies joutuu tekemään koko päivän töissään) uudestaan lukkoon tai virhe asentoon. Kävimme siellä muutaman viikon päästä vielä toistamiseen, mutta sen jälkeen polvessa ei enää ollut pariin vuoteen mitään vikaa.

Onhan noita ollut siellä keskipohjanmaalla ja varmasti muuallakin noita vanhan kansan parantajia, joista kuulee tarinoita että ambulanssillakin on tuotu ihmisiä pitkienkin matkojen takaa ja omin jaloin lähtivät sitten pois.

Keskipohjalaisille nuo asiat kuuluvat ikäänkuin äidinmaidon mukana tuleviin hyvinvointikylkiäisiin. Monelle nuo ovat tietenkin ihan huuhaata eikä niihin toki tarvi uskoa, mutta joskus voi toki kokeilla jos annetaan vaikkapa se puukko ainoaksi vaihtoehdoksi.

Link to comment
Share on other sites

Muuten, muistaakseni yksi tuoreimpien huuhaa-nobeleiden saajista oli tutkimus, jonka lopputuloksena oli, että mitä kalliimpi lumelääke, sitä paremmin se vaikutti. Tutkimus itsessään taisi kyllä olla ihan oikeaa ja järkevää tiedettä eikä mitään huuhaata.

Mä olen myös kuullut (ihan oikeasta ja tieteen normein tehdystä) tutkimuksesta, jossa todettiin että Burana lievittää kipua paremmin kuin vastaavat halvemmat tuotteet - jos siis henkilöt tiesivät saavansa Buranaa. Koska lääkkeissä on sama vaikuttava aine ja sitä on sama määrä, pitäisi oikeasti vaikutuksen olla sama. Toki kai imeytyminen voi olla hieman eri tabletissa olevien kantaja-aineiden vuoksi, mutta sen ei kai pitäisi paljoa vaikuttaa.

Ja toisaalta myös useissa lääketutkimuksissa lumelääkettä saavilla on samanlaisia haittavaikutuksia kuin oikeaa lääkettä saavilla.

Kai nuokin johtuvat pääasiassa ihmisen mielestä. Tai mistä mä tiedän, mutta aika kiehtovaa tuo on.

"Humpuuki"hoidoista oon kokeillut Esberitox- tabletteja aina kun flunssa näyttää ensioireensa. Kyllä ne on monta kertaa näyttänyt toimivan. Tosin en ole ihan varma, onko samassa yhteydessä tehty kurkun kurlaus viinalla :viheltely: ollut se vaikuttava tekijä. Tai sit ehkä niiden yhteinen plaseboefekti. Tai sit mulle ei oo oikeesti ollut mitään flunssaa tulossa.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen myös kuullut (ihan oikeasta ja tieteen normein tehdystä) tutkimuksesta, jossa todettiin että Burana lievittää kipua paremmin kuin vastaavat halvemmat tuotteet - jos siis henkilöt tiesivät saavansa Buranaa. Koska lääkkeissä on sama vaikuttava aine ja sitä on sama määrä, pitäisi oikeasti vaikutuksen olla sama. Toki kai imeytyminen voi olla hieman eri tabletissa olevien kantaja-aineiden vuoksi, mutta sen ei kai pitäisi paljoa vaikuttaa.

Vaikuttava aine on varmasti sama, mutta juuri nämä imeytymisen apuaineet, joista useimmiten muodostuu jonkun lääkkeen tai esim. vitamiinin korkea hinta, on se merkittävin juttu. Ja niissä on myös merkittäviä eroja.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy