Jump to content
Juoksufoorumi.fi

McMillan ja tossu.com?


poppeli
 Share

Recommended Posts

Ajattelin yhdistää McMillanin vauhtilaskurin ja tossu.com:in valmiit harjoitteluohjelmat ensi kesän maratonin harjoitteluni pohjaksi.

Jos syötän laskuriin 1/2 maratonin tulokseni 1.55.51 ja otan käyttöön tossu.com:in 4 tunnin ohjelman, kuvittelen saavani järkevän paketin.

Vai olenko jälleen täysin väärässä?

PS. Millä vauhdilla tossu.com ohjelmissa sunnuntain pitkä lenkki on tarkoitus ravata? Määresarake on jäänyt laittamatta näkyville.

Link to comment
Share on other sites

Itse harjoittelin tolla tossu.com 4tunnin ohjelmalla viime talven ekaa maraa varten. Siellä tossu.com sivuilla on painike vinkit jossa on selostettu kaikkien harjoitusten ohjeet/selitteet. Pitkät lenkit tulisi tehdä 60%-70% max sykkeestä. Vauhti on yllättävän hidasta. Ohjelma muuten oli ihan ok mutta tehoa siinä on liian vähän. Itse korvasin yhden päivän viikossa jollain rankemmalla harjoituksella, esim intervallit/mäki.:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Minä olen käyttänyt noita myös. Käytin aluksi 3:30:n ohjelmaa, jossa on tuota tehoharjoittelua aika reippaasti. Vähemmälläkin pärjäisi. Toisaalta siitä neljän tunnin ohjelmasta puuttuu tempojuoksut, intervallit, ja mäkivedot kokonaan, vaikka kisavauhtisia siellä onkin.

Eli vaikka kerran kahdessa viikossa sinne voisi lisätä tempojuoksun jonkun peruskuntolenkin paikalle, ainakin lähempänä maratonia. Lisäksi tuo tossun strategia sijoittaa kisavauhtinen ja pitkä lenkki peräkkäisille päiville voi olla joillekin liian raskasta ja sen voinee vaihtaa myös keskelle viikkoa.

Link to comment
Share on other sites

kyllä siinä on ainaskin mun koneella. siinä on sen finnish maraton runners otsikon alapuolella rivissä. Etusivu Harjoitusohjelmat Vinkit Keskustelu Jäsenet Tapahtumat Kimmappatilau. Paina siitä kohalta jossa lukee vinkit niin pääset sivulle josta jo aiemmin mainitsin sivun vasemmassa reunassa on otsikko HARJOITTELU sen alapuolelta löydät selitteet kaikille tossu.com sivuilla käytetyistä harjoitteista. Siinä samalla sivulla vähän alempana on maratonin loppuajan ennustaminen josta voit ottaa hiukan suuntaa.

Link to comment
Share on other sites

Jos ottaisi 4 tunnin ohjelman rungon, mutta kopioisi 3,5 tunnin ohjelmasta tiistaille mäet, temmot tai intervallit sellaisenaan?

Luulisin, että tuo voisi toimia. Tosin peruskuntopohja pitäisi olla hyvässä kunnossa ennen kuin lähtee tekemään noita kovempia harjoituksia, koska muuten niistä ei ole hyötyä. Siksi aluksi kannattanee pysytellä siinä 4:00:n ohjelmassa. Sitä paitsi, talven liukkailla keleillä ei ole edes kovin järkevää juosta kovaa, koska loukkaantumisen riski on liian suuri.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy