Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Recommended Posts

3 tuntia sitten, jarbo87 kirjoitti:

3:50 radalla itekseen. 7km kohdalla riitti.

En mä ainakaan pystyis juoksee itsekseni 3:50 kymppiä. Paras aika tänä vuonna kympin kisasta 38.34 (3:51), tosin se oli aika raskaalla reitillä. Kovat kympit taas itsekseen juostuna menee vain just alle nelosen vauhtia. Noi riittää kuitenkin mulle 3 h alitukseen.

Tänään Vantaalla 10,5km Fun Run 40:34. Kympin väliaika oli noin 38:30 luokkaa ja ihan tyytyväinen olen omaan juoksuun. Maratonille startti kolmen viikon päästä Frankfurtissa. Seuraava välitavoite pysyä terveenä ja ehjänä, niin pääsee hyvällä fiiliksellä viivalle.

• Like 8

20 tuntia sitten, Spud kirjoitti:

Tänään Vantaalla 10,5km Fun Run 40:34. Kympin väliaika oli noin 38:30 luokkaa ja ihan tyytyväinen olen omaan juoksuun. Maratonille startti kolmen viikon päästä Frankfurtissa. Seuraava välitavoite pysyä terveenä ja ehjänä, niin pääsee hyvällä fiiliksellä viivalle.

Hyvältä näyttää. Nyt vain terveenä loppuaika ja freesinä viivalle tekemään onnistunutta juoksua!

• Like 1

On 10/8/2016 at 18.37, Spud kirjoitti:

Itsekin olen lähdössä Frankfurtiin. Tavoitteena on tsempata kaveri alle kolmen tunnin. Mielenkiintoista lähteä ekaa kertaa maratonille ilman mitään omia aikatavoitteita. 

• Like 1

On 29.9.2016 at 11.43, jarbo87 kirjoitti:

Vantaan harjoitus ja alle 3h jää tänä vuonna välistä. Testikympppi kertoi karua kieltä siitä, että nopeus ei riitä. Tälle vuodelle kilometrejä on aika reilusti eli noin 2,700km 9kk aikana = 300 km per kk keskimäärin. Tunteja muutenkin ihan hyvin. Mutta jotain tehdään väärin ja se on edelleen se, että kovat eivät ole tarpeeksi kovia/nopeita ja hitaat tarpeeksi hitaita.

Ensi kauteen veivataan kevyttä pk:ta pyörällä, uiden, hiihtäen jne ja kaikki juoksu tapahtuu kehittävästi.

2 vkon päästä sitten Wihan 100km. Jospa sinne olisi treenattu oikein kun ei pikamatkoille vauhti riitä :)

Minusta kolmen tunnin alitus ei mitään erityistä nopeutta vaadi. Itse juoksin viime syksynä 2.55 niin, että kerran viikossa hinkkasin sitä maratonvauhtista eli 4.05-4.10 kerran viikossa 10-16 km kerrallaan ja sen lisäksi kerran viikossa lyhyemmän pätkän vähän kovempaa. Tyypillisesti lyhyt kova treeni oli jotain 8 km 3.50 -vauhtia. Kai se oleellisin treeni kuitenkin on maratonvauhtinen reipas ja sen lisäksi pitkis.

Kolmen tunnin maratonaikaan oikeuttava vauhti tarkoittaa 25,5 sekuntia per sata metriä, mikä ei kai kuitenkaan mitään älyttömän nopeaa juoksua ole?

7 minuuttia sitten, Snakster kirjoitti:

Minusta kolmen tunnin alitus ei mitään erityistä nopeutta vaadi. Itse juoksin viime syksynä 2.55 niin, että kerran viikossa hinkkasin sitä maratonvauhtista eli 4.05-4.10 kerran viikossa 10-16 km kerrallaan ja sen lisäksi kerran viikossa lyhyemmän pätkän vähän kovempaa. Tyypillisesti lyhyt kova treeni oli jotain 8 km 3.50 -vauhtia. Kai se oleellisin treeni kuitenkin on maratonvauhtinen reipas ja sen lisäksi pitkis.

Kolmen tunnin maratonaikaan oikeuttava vauhti tarkoittaa 25,5 sekuntia per sata metriä, mikä ei kai kuitenkaan mitään älyttömän nopeaa juoksua ole?

Noo, kyllähän Jarbon aiemmasta kommentoinnista näkee, että vauhtikestävyydestä puhuu kuitenkin. Satanen menee melko kivasti kun on riittävä peruskunto, mutta maraton vaatii jo kolmosen alle jonkinlaista vauhtikestävyyttä. Jos kymppi ei liikahda alle esim. 39min, kyllä tekee aika vaikeaa maratonilla alle kolmoseen ehtiä. Toki voi ehtiä.

• Like 2

Tätä lähdetään ensi vuonna tavoittelemaan. Tänä vuonna pääsin sopivan lähelle, ettei tunnu enää mahdottomalta. Viisi sekuntia pitäisi kiristää joka kilometrillä. Samana vuonna siirryn nelikymppisten sarjaan. Suunnitelmana olisi tehdä hyvä pk -kausi poluilla ja keväällä yrittää uusia alimatkojen enkkoja. Sitten valmistautumista maratoniin vk -lenkeillä ja pitkiksillä. Maratonia olisi tarkoitus yrittää syksyllä viileällä kelillä. Saas nährä, kuinka äijän käy. Toivotan kaikille muille samaan tavoitteeseen pyrkiville sinnikkyyttä ja terveyttä. Muistakaa iloita onnistumisista. Nähdään viivalla!

• Like 4