Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mitä kännykkäsi sinusta kertoo?

Satkus
 Share

Recommended Posts

Nykyään jokaisella on kännykkä. Mitä se sinusta kertoo ja mitä se sinulle merkitsee? Puhutko puheluita bussissa/junassa yms yleisillä paikoilla? Vastaatko puhelimeesi minä vuorokauden aikana tahansa?

- Duunin vuoksi kannan mukanani puhelinta jossa on kaikki mahdolliset herkut. Kalenteri ja s.postinluku norm. puheluiden lisäksi on ne toiminnot joita edes tarvitsen. Asemasta riippumatta meillä toimitusjohtajaa lukuunottamatta on kaikilla samanlaiset kännykät.

Minulle riittäisi vain tavallinen puhelin. "toimistopalvelun" suljen viikonlopuksi ja yöksi muuten norm. puhelut otetaan vastaan mihin vuorokauden aikaan tahansa. Onneksi tällä iällä puhelin ei soi yöaikaan muuta kuin tarpeesta. Niin ja niitä ihmisiä jotka kailottavat puheluitaan bussissa/junissa niin, että kaikki varmasti kuulevat, en voi sietää. Joskus tekisi mieli laittaa kädet korville, kun ei kestä kuunnella.

- Ai niin miten tämä liittyy juoksemiseen. No se oli pointti, että harvinaisen huono radio on tuossa puhelimessa. Kun juostessa sen tunkee housun taskuun niin ilmeisesi nailon kangas (?) saa aikaan sähköä ja särinä korvissa on karmea. Aina ei jaksa lenkillä kuunnella mp3 soittimen biisejä joten siksi radio mukaan kun puhelin kuitenkin on lenkillä aina mukana. Ei siksi että odotan sen soivan, vaan siksi että jos jotain sattuu.... mp3 soittimessa on myös huono radion kuuluvuus.

Muokattu
Unohtu tärkein pointti eli radio!

• Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mulla on luurina Nokian 5500. Tärkeää mulle puhelinta hankittaessa oli että se kestäisi, ja testin mukaan 5500 näyttikin aika lupaavalta. Aiemmin olin hajottanut jo kaksi yli 500 euron puhelinta(toinen oli futiksessa taskussa ja toinen kastui melontareissulla), joten nyt piti hankkia luuri joka kestää mäiskettä ja roisketta. Ja hyvinhän toi on melkein pari vuotta kestänyt, pieniä lommoja olen saanut aikaan kun olen ihan muuten vaan sitä heitellyt kun pitää aina kavereillekin näyttää että kyllä se kestää! Niin ja uima-altaassakin on tullut piipahdettua kännykän kanssa, sen jälkeen oli mikrofoni hetken epävireessä mutta sekin alkoi päivän-parin päästä toimimaan entiseen malliin!

Puhelin on aina mukana mihin sitten menenkin. Yleensä liikun pyörällä, jolloin kuuntelen radiota tai mp3-musiikkia/podcasteja. Lenkeillä sama homma. Matkan mittaus/kulutetut kalorit/askeleet yms. antavat kivasti tietoa juoksuista. GPS-mokkulakin mulla tuohon on, mutta ei sitä enää juostessa tule käytettyä kun jo muutenkin tietää noitten peruslenkuroitten pituudet.

Äänenlaatu on todellakin riittävä ulkoilukäyttöön, koska näissä saa käyttää ihan ikiomia kuulokkeita. Tosin väliin tarvitaan Nokian adapteripiuha, jollaisen tuhoan noin 3-5 kuukaudessa. Itse asiassa tilailinkin juuri uuden, näitä onneksi saa ihan muutamalla eurolla kunhan tarkkailee huuto.nettiä. Vanhassa puhelimessa oli myös radio, siihen tuli aikoinaan ostettua kolme kertaa uudet kuulokkeet á 30 euroa. :lipsrsealed:

Mun kännykkä on kuin mä itte, hidas ja kömpelö mutta menee pitkään latausten välillä. Kone on Vodafone 226 josta piti pulittaa noin €22 uutena. Lankapuhelut ja netti myös Vodafonelta, joka on fantastinen. Kännykkä pääasiassa herätyskellona, viimeinen puhelu siitä 23. elokuuta.

Sama juttu Massikalla. Vodafone 226 on itse asiassa Sagem. Siitä voi soittaa, textata ja toimii herätyskellona. Ihanteellinen alle €25 puhelin nuukalle persaukiselle FatAss juoksijalle.

Mä olen myös radion/mp3:n kuluttaja lenkeilläni, joten ne löytyy luurista, vaikkei ihan sporttimalli tuo nykyinen muuten olekaan. Ennen kuin radioita puhelimiin tuli, mulla oli Sonyn pieni radio mukanani lenkeillä. Kuulokkeita menee tasaiseen tahtiin ja tuo Sonykin joutui aikanaan ukkosmyrskyn uhriksi, kun en älynnyt varata muovipussia mukaan auringon porottaessa kirkkaalta taivaalta lähtiessäni.

Sinällään puhelin ei kerro minusta muuta, uusi hankitaan kun vanha hiipuu, työnantajalta on nykyään toinen puhelin. Operaattori on varmaan kalleimmasta päästä (siis tossa henk.koht. puhelimessa), ollut sama since day #1 eli noin 13 vuotta, se varmaan kertoo musta sen, etten ole kovinkaan hanakka vaihtamaan toimivaksi toteamaani.

Noin 5 vuotta vanha sonnieeriksonnin w600 tai w800.

Vähän niinkun Sulo Vileeni: ostin kun sain halvalla, kaveri myi vuoden vanhan luurinsa kun se oli jo NIIIN vanha.

Mitähän se kertoo musta, valmistusmaa ei ainakaan kerro mitään !

Kyllä mä tykkään räplätä luuria ja on kiva kun siinä on paljon hyödyttömiä ominaisuuksia.

Nyt se tosin sammuilee välillä itsekseen (niinkuin käyttäjänsä ?)

Seuraava luuri sitten joskus on kyllä taas oNkia, loogisempi käyttää.

Seuraava luuri sitten joskus on kyllä taas oNkia, loogisempi käyttää.

Mä ostin ihan kannatuksen vuoks SonyEricssonin W800i-mallin vajaat kolme vuotta sitten. Olipa se aikamoinen pettymys Nokia 6310:n jälkeen. Näppäintuntuma todella surkea ja se saatanan joystick aivan karmea. Ja näytöstä ei nähnyt mitään jos oli valoisaa. No, onneksi se näyttö sitten myös naarmuuntui sen verran nopeasti semmoiseen kuntoon ettei siitä meinannu nähä enää pimeässäkään mitään ja sain antaa itselleni luvan ostaa uuden. Nyt on Nokia 6500 Slide ja mitään valittamista ei ole. Tuskinpa se minusta mitään kertoo.

Nokia E90

Sama.

Nykyään jokaisella on kännykkä. Mitä se sinusta kertoo ja mitä se sinulle merkitsee? Puhutko puheluita bussissa/junassa yms yleisillä paikoilla? Vastaatko puhelimeesi minä vuorokauden aikana tahansa?

Puhelimeni ei kerro minusta mitään eikä se minulle mitään merkitse. Välttelen puhelemasta kännyyn julkisissa kulkuneuvoissa. Mielestäni on melko urpo meinikiä pälättää puhelimeen omia juttujaan julkisissa kulkupeleissä. Öisin en yleensä jaksa luuriin vastata - tai no riippuu tilanteesta.