Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikon pakollinen juoksutauko 2 viikkoa liian aikaisin

maijuriina
 Share

Recommended Posts

Mulla oli itselläni kaksi viikkoa aika ilkeää flunssaa, ja kun olin "kunnossa" oli maratoniin aikaa enää kaksi viikoa, eli olisi pitänyt alkaa keventelemään. Ja niin teinkin. Juoksin yhden 15km lenkin vauhdikkaammin, en kuitenkaan kovaa ja loput pari lenkkiä taisi olla alle tunnin pituisia, eli alle 10km.

Maratonviikoilla (maraton oli sunnuntaina) kävin kai vain kerran (?) kevyellä hölkällä ja kerran tekemässä lyhyitä vetoja. Maraton meni kuitenkin hyvin, ilman ongelmia (3:46), lepo taitaa olla ihan hyvä juttu jo tossa vaiheessa. Kunto ei varmaan kovinkaan huimasti pääse vielä laskemaan.

Minullakin oli tosin mukana lääkärin lausunto, jossa luki ettei suositella maratonille osallistumista hengitystietulehduksen vuoksi, mutta tässä vaiheessa olin jo niin terve, ettei osallistuminen ollut vaaraksi. Omaa terveydentilaa pitää tietysti kuitenkin kuunnella ja kunnioittaa. Maratoneja järjestetään paljon, vaikkei se sille tunnukaan, jos on johonkin tiettyyn tapahtumaan ja päivään tähdännyt. (Olen muuten itsekkin tänne kirjoitellut joskus kipeänä ja valittanut ja voivotellut, sekin on normaalia)

Täytyykö tavoitteet unohtaa , kun kolme viikkoa ennen maratonia tulee viikon täydellinen lepo flunssan takia?:tiili:

Juuri kun pitäisi olla yksi kovimmista viikoista...Kyllä ottaa päähän!!

siiirrä kovaa viikkoa yhdellä eteenpäin, mutta vähennä määrää ja lisää tehoa ja painota alkuviikkoon. Levänneillä jaloilla 1 tai 2 totuttelevaa alle, sitten lyhyt kovaa ja heti perään pitkä ja kovaa. Sitten ollaan vasta ~10 päivän päässä kisasta, joten aikaa on vielä sovittaa viimeinen viikko muuttuneeseen tilanteeseen.