Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Harjoittelun nousujohtoisuuden toteutus?


jiivee
 Share

Recommended Posts

Kuinkas olette asiaa tulkinneet / toteuttaneet?

1. Jaksoittain

- esim. tasavauhtinen kova 1/vko 35min. Tämä on ohjelmassa kolme viikkoa. Sitten lisätään pituus 40min. Tätä taas muutama viikko jne...

2. Yksittäisiin harjoituksiin

- Esim. sama lenkki: vko 1: 35min, vko 2: 37 min, vko: 3 39min jne..

Saman voi toki tehdä myös tehoa lisäämällä mutta periaatteellinen kysymys on sama:

Jaksoittain vai pikkuhiljaa jatkuvasti...???

Link to comment
Share on other sites

Nostaisin viikottain pikkuhiljaa. Määrän suhteenhan on pakko näin tehdä, mutta jos ne tv kovat todella on kovia, varminta luulisi olevan lisätä määrää vähän kerrassaan. Toisaalta tuommoinen yksi kilometri kertalisäyksenäkään ei hirveältä tuntuisi, menee hyvänä päivänä samalla rasitustasolla, kun huonona kilsan lyhyempi.

Äänestän joka tapauksessa vähittäisen lisän puolesta.

Link to comment
Share on other sites

Täällähän herrä Hänninen tuon ohjelman on rustannu. Siinä pikkuhiljaa jatkuvasti ja lähtötaso on todella helppo. Viikot ei ole täysin samanlaisia. Esim pitkä joka toinen viikko ja kovemmissa on vaihtelevasti TV kovaa, TV reipasta ja vauhtileikittelyä. TV kovat muuttuu hiljallee vedoiksi. Kovia treenejä oli alkuu yksi, nyt paria viikossa. Lisäksi tulee makivedot aina välillä.

Vauhdit kasvaa kaikilla lankeillä hiljalleen, ainakin toivottavasti ;) Eli variaatioita viikkojen rytmityksessä on koko ajan. Ennemminkin koko viikon kokonaisrasitus on se, mitä seurataan, ja mikä nousee hiljalleen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy