Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lanzarote 29.11.2008

Recommended Posts

Suomalaisten suosima Lanzaroten maraton juostaan marraskuun lopussa. Juoksija-lehti ei enää järjestä sinne matkaa. Onko tietoa muista matkanjärjestäjistä kuin Matkatoimisto Matkalle, jolla ei ole vapaita paikkoja? Olisi kiva kokeilla vielä vuoden lopussa lämpimässä juoksua. Peruutuksista voi myös ilmoitella!

• 2 weeks later...

Täällä on kaksi tallustelijaa ottamassa osaa kyseiseen tapahtumaan. Oltiin vaimon kanssa myös viime vuonna paikanpäällä. Ihan kiva reissu muuten, mutta lyhyt aika paikanpäällä ja epävakaat kelit voidaan kai mainita miinuksena, ainakin omalta kohdaltani. Toivotaan tälle vuodelle parempia kelejä:thumbsup:

Viimevuotisesta poiketen ollaan nyt sen parisen viikkoa saarilla. Eka viikko Lanzarotella, Puerto Carmen ja Floresta. Toinen viikko vietetään Gran Canarian Puerto Ricossa.

Itse tykkäsin reitistä joka juostaan 4 kertaa 10km lenkkinä. Taas saa matkan varrella nauttia kylmää coca colaa jota on tarjolla ainakin yhdellä juottopisteellä:icon_jook:

Viimevuonna juottopisteitä oli ainakin riittävästi. Muistini mukaan esim urkkajuomapiste oli sijoitettu siten, että siitä oli juominkit tarjolla ja otettavissa molempiin suuntiin. Itselle ei ainakaan tullut fiilistä, että juomapuoli olisi ollut huonosti hoidettu. Piirun vajaana 100kg ja 5 tunnin hiihtäjänä olisin varmaan huomannut juomapuolen vajavaisuudet. Itse kans tykkään juopotella enemmän urkkajuomaa veden sijaan matkan aikana. Jäävät tosin ehkä hiukan Tukholman tasosta. Jos sussa on hiukankaan juoksijan vikaa niin ei ongelmia :smiley: Muutamat geelit vielä matkaan niin hyvä tulee.

Nimimerkki HAHA, vai mikä se oli? Kyselit paikkoja reissulle. Kattelin just aurinkomatkojen äkkilähdöistä. Lento 26.11.2008 klo 11.20 Helsingistä Lanzarotelle. Majoitus Puerto Carmenissa. 1 vko 630€ ja 2 vko 930€. Ilmoittautumisen itse maratonille voi hoitaa helpohkosti netin, tulostimen ja faksin avulla. Suoraa ilmoittautumista pelkästään netin avulla en onnistunut tekemään. Lisäksi maratonille voi ilmoittautua 28.11 Pasta partyssä, joka on tosin toisella puolella saarta. Auton vuokraaminen on ihan hyvä veto tuolle päivälle. Voi kierrellä nähtävyyksiä päivän ja ajella illasta pastapatojen ääreen.

• 3 weeks later...

Onko profiilista tarkempaa tietoa?

Vantaan jälkeen päätin ryhtyä mukavuusjuoksijaksi (Peksulta lainattu termi :) ) , mutta koska kunto tuntuisi olevan ihan ok, niin taitanee ehkä joutua rääkkäämään taas kroppaa oikein kunnolla, jyrkkä ehkä siis vielä tässä vaiheessa. Mukava päästä jokatapauksessa vielä hölkkäilemään shortsit jalassa.

Olin viime vuonna juoksemassa ja tasaista on maasto.

Ei ollut viime vuonna liian kuuma eikä liian kylmä. Siis jotakuinkin sopiva keli.

Reitti oli ihan kiva, mutta mulla jäi mieleen se lenkin pää satama- alueella oli jotenkin tylsä juosta. Olin varmaan niin väsynyt aina siellä kääntöpaikalla. itse varasin matkan Häjyjen Matkalle-matkatoimiston kautta. Viikko ollaan reissussa. Itse maratonmaksu maksetaan vasta siellä Lanzarotella.

Kiva on lähteä Suomen sateista valoisampaan mestaan.

Siispä näkyillään siellä !!

Lisäksi maratonille voi ilmoittautua 28.11 Pasta partyssä, joka on tosin toisella puolella saarta. QUOTE]

Maralle voi ilmoittautua myös Arrecifessä. Keskustassa on joku urheilupyhättö jossa voi ilmoittautua torstaina ( ellen väärin muista ). Maratonin sivuilta löytyy kyllä aika ja paikka oikein.

Itse matkustan Lanzalle Aurinkomatkojen turistina 26.11 keskiviikkona ( Carmeniin ) ja ajattelin ilmon hoitaa siis torstaina Arrecifessä.

• 2 weeks later...