Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksu ja mies- tai naiskunto

Jurpo
 Share

Recommended Posts

Hoblaa! Onko joskus käynyt, että juokseminen on haitannut parisuhteen velvollisuuksia?

Hartolassa olen kerran laahustanut satasen läpi. Kun sitten saavuin joskus kotia niin rakas vaimoni härnäsi minua: – Kerrankin ukko saapuu kotia niin, ettei ole "se" mielessä? Voiko pahemmin bensaa tuleen heittää? Tietenkin osoitin kyvykkyyteni makkarissa. Emäntä kysyi tämän urheilusuorituksen jälkeen… – Hyvältäpä näytti tuntuvan? Minä: Saanko nyt nukkua? Vaimo… – Ole hyvä.

Joka helvetin paikkaa kramppasi tuon rupeaman aikana, ja kaiketi se näytti siipasta siltä, että mies on kovassa vedossa.

Sen voin kyllä sanoa, että kun jossain 80–90 kilometrin kohdalla satasella ohitin kierroksella yhden leidin ja hänen ihanan pyllynsä, niin kieltämättä kävi mehukkaita ajatuksia pääkopassa. Päättelin siitä, ettei mies voi itteään juoksemalla semmoiseen kuntoon saattaakaan, etteikö "se" olisi mielessä.

Pointtina siis kysymys: Onko juoksu joskus haitannut suhtautumista "siihen"? Onko mies- tai naiskunto kärsinyt tästä jalosta harrasteesta?

Eipä tuo juoksu ole tuonne seksiosastolle mitenkään vaikuttanut...

Olin varma, että tästä on jo täällä oma ketju, vaan taisi olla tuolla vanhalla osastolla...

En kyllä aio satasen jälkeen aktiivisena olla tuolla pedissä, mutta ei ole kyllä tullut montaa kertaa kieltäydyttyäkään, eli vaikea vielä sanoa tuohon mitään aivan varmaa... :hmm

Oli ihan pakko kommentoida tohon Mensongen "mehukkaaseen takamukseen".

Onko mahdollista, että mainitsemasi takamus voi löytyä joltain satasen juoksijanaiselta? Luulisi, että sellaisilla harjoittelumäärillä takamuksesta on enää rippeet jäljellä.

No, leikkiä kaikki em. juttu. Ja mitä tulee viriliteettiin makuukamarissa, niin mulla kyllä liian rankka lenkki saa aikaan sen, että uni kutsuu illalla mieluummin kuin mikään muu aktiviteetti. (vai olisko se uudenaikainen selitys päänsärkyyn vetoamisen tilalle?) Vai kenties syvä parisuhteen kriisi tai jumi avioliiton henkisellä puolella. Musta koko seksi on ihan ylimainostettua, enkä aio ajoittaisesta kiinnostuksenpuutteesta syyllistyä. Tai ehkäpä olen jo syyllistynyt.

Kyllä mulla ainakin kova treenaaminen, ja etenkin kun treenaan illemmalla, vaikuttaa makuukammarin puolella. Mieluummin kääntää kylkeä kun ryhtyy iloitsemaan. Ja meillä on valitettavasti unirytmikin ihan erilainen, minä menisin jo kymmenen jälkiin unten maille ja toinen on yökyöpeli, saattaa valvoa kahteenkin asti. :tvhorror Lisää sotkee se, että koulu alkaa olla tässä opinahjossa lopuillaan, ja hommia tulee tehtyä aika paljon kotosalla, niin aikatauluissa tulee luistettua.

Ei siinä, etteikö sekstailu innostaisi kovastikin silloin kun virtaa. :sydän

Ollaan usein otettu vahinko takaisin aamulla kun olen pirteä. :innostunut

Oli ihan pakko kommentoida tohon Mensongen "mehukkaaseen takamukseen".

Onko mahdollista, että mainitsemasi takamus voi löytyä joltain satasen juoksijanaiselta? Luulisi, että sellaisilla harjoittelumäärillä takamuksesta on enää rippeet jäljellä.

Samoin moni helposti ajattelee maratoniakin juoksevista naisista ja ei se ihan noin yksoikoisesti mene. Esim. Tukholman maratonlaivalla on vallan miellyttävää naisseuraa tarjolla jälkipeleihin. Tai no, ehkä matkan rasituset vähän vaikuttaa kriittisyyden tasoon ;)

Eipä muuta haittaa kuin satunnaiset krampit kovien treenien jälkeen. Tosin sen ensimmäisen maran jälkeen polvi oli niin kipeä ja pohkeet kramppailivat, että silloin ei kyllä olisi pystynyt mihinkään - mutta yleisesti ottaen pitää siis yhty...olla samaa mieltä Prefontanen kanssa.

Varoituksen sana: Nuo lämpöreagoivat patjat (esim. Tempur, Familon Futurex) voivat olla oikein kivoja nukkua, mutta muihin puuhiin voi tulla aika lailla lisärasitetta, kun niihin uppoaa sisään - viitaten noihin kramppialttiisiin hetkiin: pitää hieman varoa liikkeitään. Olisi pitänyt rohkeasti testata tuokin puoli liikkeessä ennen ostopäätöstä... :silmät

Minä luista jostain (oli se kyllä ihan uskottava lehti), että naisilla kova treeni vähentää estrogeenitasoja ja nämä alentuneet tasot saattavat vaikuttaa sitten halukkuuteen alentavasti.

Minä itse olen ollut jotain tällaista korrelaatiota havaitsevinani. Että ei mene ihan kaikki edes treenistä johtuvan fyysisen väsymyksent yms. piikkiin.

Riina