Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mitä jos ei olisi televisiota?


Olga

Recommended Posts

Poppeli kirjoitti:

"- Mitäpäs tapahtuisi, jos myisitte töllöttimenne pois?

- Mitä tekisitte lisääntyneellä käytettävissä olevalla ajalla, mistä jäisitte paitsi (?), mitä ihmissuhteissanne tapahtuisi?

Itse ulkoistin, osin olosuhteiden pakosta,TV:n ehkäpä 7 vuotta sitten. Enkä ole katunut yhtään! Elämän laatu on ainoastaan parantunut. Enemmän aikaa :sleep:, :icon_syda:, :happy0167: ja :bike:."

http://www.seponkotisivut.com/vb/showpost.php?p=224483&postcount=81

Hyvä kysymys.

Olen joskus pohtinut samaa asiaa.

En katso telkkarista montaakaan ohjelmaa aikapulan vuoksi. Tv:n menettäminen ei tuntuisi niin kauhealta, mutta elokuvien katsomista en haluaisi menettää. Silloin tulisi vieroitusoireita.

Jos tv jäisi kokonaan elämästäni pois, olisin todennäköisesti enemmän sosiaalinen ulkomaailmassa. (Istuisin jonkun luona katsomassa telkkaria.) :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ei tuo sen kummempi asia ole. Viimeksi kun omistin telkkarin, se oli ensin lähes käyttämättönä vuoden verran (sain sen lahjoituksena), sitten rupesin töllöttämään sitä enenevässä määrin. Addiktoidun aika helposti tämmöisiin, mutta kun ohjelmat ovat niin huonoja, olin todella tyytyväinen kun sain muuton yhteydessä lahjoitettua telkkarin pois. Nyt uuteen paikkaan muuttaessa joku taas tarjosi telkkaria ilmaiseksi, mutten ottanut. Olympialaisten aikaan vähän harmitti, kun ei ollut telkkaria, mutta muuten olen ollut tyytyväinen. Filmejä on joskus tullut katsottua tietokoneella, muttei niitäkään viitsi yleensä.

Link to comment
Share on other sites

Tv:n menettäminen ei tuntuisi niin kauhealta, mutta elokuvien katsomista en haluaisi menettää. Silloin tulisi vieroitusoireita.

Parhaan elokuvanautinnon saa kuitenkin, kun käy katsomassa elämykset laajalta kankaalta eli teatterissa! Ainakin helsinkiläisillä on tarjolla hyvä valikoima elokuvia unohtamatta Elokuvasäätiön näytöksiä Orionissa. Omaan rytmiini kuuluu ainakin elokuva per kuukausi, useimmiten taajemminkin.

Link to comment
Share on other sites

Olen joskus toivonut salaa tv-lakkoa kun aikanaan muu perhe istui tuntitolkulla tv:n ääressä ja äitee laittoi ruuan ja tiskasi.

- Juu kannatetaan. Jos eilen oli autotonpäivä niin eikös merkata kalentereihin tietotekniikaton päivä. Ei siis telkkaa, eikä myöskään tietsikkaa. Syntyisiköhän mielenkiintoisia keskusteluja ja uusien kirjojen valloittamisia yms. vai kävisikö kuten eiliselle autottomalle päivälle. Ei mitään vaikutusta :) tai en ainakaan kaupungissa moista huomannut!

Link to comment
Share on other sites

No mulla on elämä jatkunut ihan samanlaisena kuin silloin kun oli vielä telkkari - en minä silloinkaan sitä koskaan katsonut. Aina on jotain tärkeämpää tekemistä. Enkä edes pidä telkkareista, passiivista katselua (taustalla olevia telkkareita) en voi sietää ja aktiivinen katselu on ärsyttävää, kun joutuu varamaan monta aistia katsomiselle, mutta silti aivoilla ei ole oikein mitään prosessoitavaa. Olen aika aktiivinen tapaus, sellainen joka yhtäaikaa puhuu puhelimessa, tasapainolautailee ja täyttää tiskikonetta, ja tylsistyy kuoliaaksi jos aivoissa on vain yhdellä kaistalla liikennettä. Radiot on kivoja, kun samalla voi tehdä kaikkea muutakin.

Joskus saatan ajatella että oispa kiva katsoa tuo ja tuo, mutta tiedän etten katsoisi sitä kuitenkaan, sitten katseluaikaan olis taas sitä jotain muuta puuhastelun alla.

Link to comment
Share on other sites

No mulla on elämä jatkunut ihan samanlaisena kuin silloin kun oli vielä telkkari - en minä silloinkaan sitä koskaan katsonut. Aina on jotain tärkeämpää tekemistä. Enkä edes pidä telkkareista, passiivista katselua (taustalla olevia telkkareita) en voi sietää ja aktiivinen katselu on ärsyttävää, kun joutuu varamaan monta aistia katsomiselle, mutta silti aivoilla ei ole oikein mitään prosessoitavaa.

Olen ihan samanlainen! Tajusin että maksan turhaan tv-lupaa kun jäin asumaan yksin talouteen jossa oli televisio. Kului kuukausia ilman että laitoin mokomaa toosaa kertaakaan päälle. Annoin TVni pois.

Tuosta on nyt jo monta monituista vuotta, ja televisiota en aio enää hankkia.

Link to comment
Share on other sites

Muutama vuosi tässä on tullut oltua ilman televisiota ja pitää kyllä myöntää, etten ole valintaani katunut. Tosin tärkeät uutiset menevät joskus ihan ohi suun, kun iltaisin on paljon muuta puuhaa ja kahvipöytäkeskustelut ovat pääasiassa ihan hepreaa, sillä ylllättävän paljon ihmiset keskustelevat televisio-ohjelmista.

Ihmisten oma elämä menee toisten ihmisten elämistä katsoessa. Eli aivan perseestä?

Link to comment
Share on other sites

Ihmisten oma elämä menee toisten ihmisten elämistä katsoessa. Eli aivan perseestä?

Eikä siinä muuten vielä kaikki, niistä muiden ihmisten keksityistä elämistä ilmestyy juorulehden näköinen läpyskäkin. Siis keksittyjen ihmisten keksityistä tekemisistä! Tai siis näin olen kannesta kaupan kassalla päätellyt, en totta puhuen ole tarkistanut sisältöä. Seiskoissa ym. sentään henkilöt on oikeita, vaikka jutut aika keksityiltä vaikuttaakin.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä pärjäisin ilman televisiota ja olenkin pärjännyt kun on ollut pakko esim. asuessani Tshekissä en katsonut televisiota juuri lainkaan.

Pitkän tauon jälkeen kaipaisin television keskusteluohjelmia, kotimaista draamaa ja ei-amerikkalaisia elokuvia. Radio on hyvä korvike mutta tarjonta ainakin draaman puolella hyvin vähäistä, muutama radiokuunnelma viikossa...

Elokuvateattereiden elokuvatarjonta on hyvin amerikkalaispainotteista joten pelkästään sen varassa jää elokuvakokemukset hyvin kapea-alaisiksi.

Link to comment
Share on other sites

Ei

-Olympialaisia

-Jalkapallon mm-kisoja

[...]

Melkoisen tylsää olisi elämä ilman telkkaria.

Noitahan voi mennä pubiin katsomaan. Tosin saattaisi elämä muuttua sitten liiankin iloiseksi.

telkkarista erityisesti en kaipaa: draamaa, visailuja, useimpia urheiluohjelmia, elokuvia (joita näkee muutenkin), myöhäisillan seksimagasiineja, mitä vielä? Ai niin, tosi-tv:tä..

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy