Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Haasteviesti kunnallisvaaleihin 2008

Sleepless
 Share

Recommended Posts

Ei liity urheilluun muuta kuin sitä kautta, että kunnant ja kaupungit järjestävät (tai pyrkivät järjestämään) urheilupalveluja.

Viime kunnallisvaaleissa äänestysprosentti taisi muistaakseni kohota 55%. Tätä haaste on Teille hyvät foorumilaiset nostaa tuota prosenttia. Ja huom! en edes kehota ketään paljastamaan puoluekantaansa. Haastan vain ihmiset äänestäämään - mikäli mahdollista, uusia ehdokkaita. Puolueilla oli vaikeus täyttää ehdokaslistat. Mistähän se kertoo?

Juttelin tutun opiskelukaverin kanssa Kauppisajoilta. Lapset 14 ja 10.

Vanhempienyhditys järjestää talkoita yms. hankkiakseen lisärahoitusta budjetiiin, jolla hankitaan kouluille tietokoneita ja sen sellaista. Ruoka-annos sai maksaa noin 0,70 centtiä per oppilas per päivä. Aikamoisia taitureita nuo keittäjät. Kirjojen kierrätys on tuttua minulle, opiskeluajalta ja opettaja-ajalta. (Vanhempainyhdistykset ovat muuten aika hyvä idea... muuhunkin kuin rahankeräykseen koululle.)

Tulee vaan mieleen urheiluseuratoiminta ja kerhotilojen hankkiminen nuorille .

Kirjastotoiminta, kansalaisopistot jne.... koulujen opinto-ohjaus (ettei koulu- ja uraputket tuota suoraan työttömyyskassaan).

Vanhustenhuoltoa en kommentoi. Olen hoitanut omat vanhempani hautaan. Siskoni ja minä olemme luvannet hoitaa toisillemme salamurhaajat, ettemme jää sänkyihin vaippavangeiksi. (Tämän on suuret ikäluokat myös ymmärtäneet, sillä vanhustenhuolto on teemana JOKAISELLA puolueella. Ei kai suuret ikäluokat ole siirtymässä eläkkeelle)

Toivon että otatte haasteen vastaan! :thumbsup:

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yksiäkään vaaleja en ole sen jälkeen väliin jättänyt sen jälkeen kun äänioikeuden sain. Ensimmäiset vaalit olivat presidentinvaalit Kekkosen aikaan, joissa muistan äänestäneeni.

Tällä kertaa sattuu vaalipäivää edeltävänä päivänä olemaan pieni liikuntasuoritus, joten pitänee äänestää ennakkoon.

niin... mitäköhän... mitäköhän ultraajalle pitäisi toivottaa?

Tuu terveenä maaliin??

Samoin hatapa, mut myöhä ollaanki samaa vuoskertaa.

Kekkonen valittiin vuonna 1956. Äänioikeus ollut tuolloin ilmeisesti myös 18 v. Tosi rautaisessa kunnossa oleva lyyli.

(Tosin uskon ennemminkin, että oot 48-vuotias Raumalla asuva ja terveydenhuollon alalla vaikuttava eräänlainen kuntavaikuttaja. Ainakin

olet ollut siinä suosituksia antavassa komiteassa... vai mikä se nyt oli...)

Onpas vaikeaa nostaa prosenttimäärää. 100:sta nostaminen....

Kekkonen valittiin vuonna 1956. Äänioikeus ollut tuolloin ilmeisesti myös 18 v. Tosi rautaisessa kunnossa oleva lyyli.

(Tosin uskon ennemminkin, että oot 48-vuotias Raumalla asuva ja terveydenhuollon alalla vaikuttava eräänlainen kuntavaikuttaja. Ainakin

Mettään meni. En oo kipusisko enkä oo ollu missään komiteassakaan vaikuttamassa.

Kekkonen valittiin vaaleilla viimeistä kertaa -78.

Joo, äänestäkööt ne jotka kokevat siihen tarvetta ja jääkööt kotiin ne jotka eivät asiasta innostu. Kysehän on oikeudesta, siis mahdollisuudesta äänestää, ei velvollisuudesta eikä pakosta.

Ja onhan sitten vielä kolmaskin tie; voi jättää tyhjän lipun merkkinä siitä että kannattaa demokratiaa mutta ei erityisesti välitä ketään henkilöä suosia.

-gs, saattaa äänestää tai saattaa jäädä kotiin tai saattaa jättää tyhjän lipun

Muokattu
kirjoitusvirhe

Kerran olen jättänyt äänestämättä ja siitä seurasi niin hirveät ajat että en ikinä enää jätä ääntäni käyttämättä. Nimittäin Esko Aho nousi pääministeriksi. Ei muuten tule Nokian kännykkää ostettua enää.

Kerran melkein jätin äänestämättä, joskus kymmenisen vuotta sitten. Vaimo lähti kauppaan, ja pyysin tuomaan pari saunaolutta. No hän toikin sitten neljä siideriä. Kaiksi itselleen ja kaksi minulle. No ei siinä sitten ollut muuta mahdollisuutta kuin lähteä itse kauppaan, ja käydä samalla äänestämässä, kun koulu (äänestyspaikka) oli sopivasti siinä kaupan läheisyydessä.

En muista menikö ehdokkaani läpi, enkä edes muista ketä äänestin. En myöskään voi tietää, olisiko elämäni siitä muuttunut, jos en olisi äänestänyt.

Kerran melkein jätin äänestämättä, joskus kymmenisen vuotta sitten. Vaimo lähti kauppaan, ja pyysin tuomaan pari saunaolutta. No hän toikin sitten neljä siideriä. Kaiksi itselleen ja kaksi minulle. No ei siinä sitten ollut muuta mahdollisuutta kuin lähteä itse kauppaan, ja käydä samalla äänestämässä, kun koulu (äänestyspaikka) oli sopivasti siinä kaupan läheisyydessä.

En muista menikö ehdokkaani läpi, enkä edes muista ketä äänestin. En myöskään voi tietää, olisiko elämäni siitä muuttunut, jos en olisi äänestänyt.

Marko, kolleegani vuosien takaa lähti lauantai-iltana kuuden aikaan täyttämään lottokuponkia. Palasi kotiin maanantaiaamuna....

Ja loput te tiedöttekin. Ulkoruokinnassa koiran kanssa. Raf.