Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lassen hölkkä!

Recommended Posts

Oon ajatellut mennä sunnuntaina ekaa kertaa Lassen hölkkään, mitä mieltä kokeneemmat on ko. tapahtumasta? Reitti on nettisivujen mukaan suhteellisen vaativa ja mäkinen, riippuu varmaan mihin vertaa. Tarkoitus olisi lähteä noin 4 minsan km-vauhtia, saapi nähdä kun ei tuosta reitin vaativuudesta ole mitään havaintoa..Liekö muita palstalaisia menossa?

Oon ajatellut mennä sunnuntaina ekaa kertaa Lassen hölkkään, mitä mieltä kokeneemmat on ko. tapahtumasta? Reitti on nettisivujen mukaan suhteellisen vaativa ja mäkinen, riippuu varmaan mihin vertaa. Tarkoitus olisi lähteä noin 4 minsan km-vauhtia, saapi nähdä kun ei tuosta reitin vaativuudesta ole mitään havaintoa..Liekö muita palstalaisia menossa?

Olen menossa sisareni kanssa ensimmäistä kertaa parijuoksuun mukaan (6km). Tämä saa toimia viimeisenä vauhdikkaana juoksuna ennen Berliinin maratonia viikko myöhemmin.

Olen aiemmin ollut muutaman kerran juoksemassa pääämatkan, eli 20km. Reitti on tosiaan varsin mäkinen ja lonkalta heittäisin arvion, että km-vauhti putoaa ainakin 10s/km "normaaliin" reittiin verrattuna. Päämatkan todellinen pituus lienee noin 19,5 km (reitti on osittain maastojuoksun omainen ja sillä ei ole mitään tarkkaa mittaa).

Reitti ja tapahtuma ovat hienoja ja suosittelen lämpimästi kaikille!

Allekirjoittanut ilmoittautu 10km lenkille. Myrskylän Myrskyn nettisivuilla lukee: Kilpailupaikassa on "pikapesula" sekä naisille että miehille , millainen on pikapesula"?

En ole missään tekemisissä järjestelyjen kanssa, mutta arvelisin tuon viittaavan alkeellisiin suihkutiloihin. Ainakin aiemmin kisapaikalle oli rakennettu jonkinlaisia tilapäisiä suihkutiloja, jotka toimivat ihan hyvin.

En tiedä miksi niitä kutsutaan pikapesuloiksi, mutta nimi tuntuu osuvalta seuraavasta syystä: Ainakin tässä yhtenä vuonna palkintojen jako tapahtui miesten pukutiloissa ja hitaimmat alastomat miehet seikkailivat siellä muun yleisön joukossa. Ehkä pikapesula tarkoittaa sitä, että pitää olla nopea, jos haluaa ehtiä pestä ennen palkintojen jakoa...;-)

Lassen Hölkkä on hieno tapahtuma, jollaisia nykyään on harvassa. Suihkut ovat todellakin alkeelliset, mutta se sopii tunnelmaan. Mikäli päämatkaa ei 10-vuoden takaisesta ole muutettu, on se Lassen omien sanojen mukaan pituudeltaan noin 19,6 km. Aina tuonne 9 km asti mennään aika helpoissa maastoissa, sitten tullaan pitkään nousuun, jossa mestari on itsekin tehnyt mäkiharjoituksia. Mäkiä seuraa tämänkin jälkeen mm. jossain 15-16 kohdalla on aika kipakka nousu.

Väkeä mukavasti, kympin lenkkiä oon juossu ja siinäkin on kyllä aika lailla mäkeä... oliskohan noin 6-8 km välillä? Eli liian yltiöpäisesti ei kannata aloittaa...

Hauskaa oli seurata lasten sarjoja. .

Juuri näin! Sää oli upea ja ilmassa oli suuren urheilujuhlan tuntua. Itsekin nautin eniten juuri lasten/nuorten sarjoista, joissa vauhti oli hurjaa ja liikunnan ilo parhaimmillaan. Sisareni tytär menestyi hienosti 12v tyttöjen juoksussa ja lisäksi Lassen ja Francis Kirwan nimikirjoitukset lisäsivät sopivasti hänen juoksuinnostustaan talven pimeille kuukausille.

Nuorempien innoittamana sisareni ja minun parijuoksukin meni ihan putkeen. Voittajat olivat (kuten viimeksikin) täysin ylivoimaisia, mutta saimme parijuoksussa kunniakkaan toisen sijan ja itse sain tehtyä hyvän viimeistelyn Berliiniin. Syke kävi korkeammalla kuin miesmuistiin, kun raastoin pururadan viimeistä nousua ja mielessäni kuvittelin vain muutaman sekunnin päässä tulevat kolmannen juoksijan askeleet perässäni;-)

Tänne tullaan joka vuosi uudelleen, vaikka varmaan jatkossa taas pitemmille matkoille.

Hieno oli sää ja reitti tosi mukavan oloinen, välillä maatilojen pihojen läpi, peltojen keskellä yms. Tuli vaan lähdettyä ehkä hiukka liika kovaa liikkeelle hyvin edellisviikonloppuna menneen Herrala-hölkän innoittamana. Noin 15 kilsaan asti jaksoi mennä noin 4.05-4.10 kilsoja sitten alkoi askel painaa, viimeiset mäet ennen maalia olikin sitten aika rankkoja. Aikaa tuhlaantui lopulta 1.23.07. Mutta nytpähän tietää millainen reitti on, suosittelen kaikille ja aion olla tulevaisuudessa itsekin mukana, jos vaan saapi terveenä juoksennella tulevinakin vuosina..