Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Paloheinä Cross su 21.9.2008

Recommended Posts

Kyllä silti hintaa per km tulee aika paljon jos muihin vertaa...

Verrattaessa kahteen pääkaupunkiseudulla vielä tänä syksynä järjestettävään varttimaraan (10,5 km), joihin on tällä hetkellä maksu 30-40 euroa, niin kyllä tuo 13 km hinta (20 euroa) kilometria kohti on alhaisempi ja 7 km kilometrihinta on samaa luokkaa tai alhaisempi. Riippuu tietysti, mihin vertaa. Vertaisin kumminkin noin samanpituisiin matkoihin.

Rupesin kans miettii et miten (kunto)suunnistus lasketaan, jos mutkittelee oikeen paljon, kun ei löydä rasteja niin tuleeko se sitten halvemmaksi kun menee pitemmän matkan kun maksu on vain 5e kartta (No tätähän voi jatkaa vaikka millä mitalla).

Kisat on kisoja (mielellään hyvin järjestettyjä)

ja maksut maksuja (toivottavasti kohtuullisia sellaisia).

Ja tämähän on muuten tapahtuman ensi esiintyminen, joten se yksinään vaikuttaa jo moneenkin juttuun.

Verrattaessa kahteen pääkaupunkiseudulla vielä tänä syksynä järjestettävään varttimaraan (10,5 km), joihin on tällä hetkellä maksu 30-40 euroa, niin kyllä tuo 13 km hinta (20 euroa) kilometria kohti on alhaisempi ja 7 km kilometrihinta on samaa luokkaa tai alhaisempi. Riippuu tietysti, mihin vertaa. Vertaisin kumminkin noin samanpituisiin matkoihin.

Tähän juuri vertasin kun sanoin, että halpaa - eli verrattuna moneen muuhun täällä pääkaupungissa juostaviin massatapahtumiin (tai niiksi haluaviin) Pieniä kylähölkkiä löytyy kyllä sitten edullisempiakin. Mutta kaikenkaikkiaan 25 e vaikkapa vaan tuosta 7 km matkastakin on edullista (jälki-ilmoittautuminen) kun esim. Hämeenlinnan kaupunkimaratonin 10 km matkalle se maksoi 50 e!

Juostu!

Tarkemmin blogissani, mut sanonpa vaan, että voi pe...kule oli poijaat todellista maastojuoksua. Ei mitään neitien hommaa. 7 km radasta n. 5 km oli täysin maastojuoksua eli polkua metsäss, pitkospuita, juurien ja rapakkojen väistelemistä, kallioita ylös ja kallioita alas ja nurmipolkua. Mentiin Paloheinän mäki liki kaksi kertaa ylös ja omituista risukkopolkua alas.

Mut maaliin tultiin, ajassa 39.38 ja olin 14 joukossa sijalla 8. josta olen erittäin ylpeä.

ps, jopa Harjaanjouksija Larry pääsi kuin pääsikin maaliin...tosin hän lähti alunperin 7 km matkalle mut tulikin 13 kilometriltä maaliin. Tosi Mies!

Juostu!

Tarkemmin blogissani, mut sanonpa vaan, että voi pe...kule oli poijaat todellista maastojuoksua. Ei mitään neitien hommaa. 7 km radasta n. 5 km oli täysin maastojuoksua eli polkua metsäss, pitkospuita, juurien ja rapakkojen väistelemistä, kallioita ylös ja kallioita alas ja nurmipolkua.

Mä tossa pitkäälenkkiä Haltiapolulla juostessani kattelin niitä reittiopasteita jotka ohjas suoraan metsään ja mukavannäköiseen ryteikköön, tulin siihen tulokseen että maastojuoksu ei oo mua varten.:surrender:

Loisto kisa kaikin puolin. Paljon oli haastetta matkassa, reitissä, mäissä, soissa ja kallioissa. Oikeastaan voisi sanoa molempien reittien olevan Paloheinän parasta antia. Itse tuolla maastoissa suunnistaneena en voinut uskoa radan olevan näinkin mahtava. Mitä säähän tuleen niin se vasta olikin loisto syyssää ja ei noilla reiteillä sateisella kelillä olisi ilman nastareita pysynyt pystyssä.

Harmillisesti kyllä karkasi tuo 6. sija kun keuhkoon pisti niin pirusti ja vauhtia jos lisäsi niin muutkin sitä lisäsi saman verran joten tipahdin lopussa 8. vaikka olinkin jo kerran ohittanut vikalla juomarastilla kaksi kaverusta. Kuitenkin matkalla tuli kuitattua monta päätä, yhden 5 hengen letkan ja useita 1-3 hengen ryhmiä. Mittarinkin mukaan juoksu oli nousuvoittoinen ja sykkeet kohdallaan avg. 173 ja max 183. Varmaan olisi voinut piirun verran saada enempi irti jos alussa olisi painellut lujempaa, mutta kunnioitus matkaa kohtaan piti pitää mielessä, varsinkin kun lopussa oleva huipun valloitus oli mielessä moneen otteeseen.

Itse olen tyytväinen omaan vauhtiini, vaikka fore 405 mittasi matkaksi vain 12,5km niin ajalla 57.58 keskivauhdiksi tulee n. 4:38 min/km. Jos otetaan virallinen 13km matka niin alittuu 4:30 selkeästi. Forehan ei mittaa noita mäkisiä matkoja kovin hyvin joten isot nousut ja laskut kun matkaan lisää niin varmaan todellinen matka on vähän vajaa 13km.

Kiitokset kilpakumppaneille, hyvää kiritystä oli!

Kiitokset järjestäjille ja kuuluttajalle, joka toi elävyyttä tapahtumaan! Toivotaan tapahtumalle menestystä jatkossa (Risut ja ruusut laitetaan nettipalvelun kautta heille)!

tulokset täältä

Muokattu