Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kurkku kipeänä ja kuusi päivää aikaa maratonille

Peppendaal
 Share

Recommended Posts

Olen juoksemassa ensimmäistä maratoniani Espoossa 21.9. Nyt kuitenkin näyttää uhkaavasti siltä, että tuo tavoite siirtyy kurkkukivun takia:tiili: Kuntopohja on ollut jo valmiiksi aika hyvä ja olen harjoitellut ahkerasti koko kesän. Harmittaa ihan pirusti, jos maraton jää taas väliin. (Viime vuonna tavoitteen toteutumisen katkaisi akillesjännevamma sekä hää- ja remonttistressi.) Viimeinen pitkä lenkki on ollut elokuun lopussa noin 30km aikaan 2.50. Pisin pitkä on kesällä ollut n. 34 km aikaan 3.10. Puolimaraton meni Porvoossa aikaan 1.55.

Viimeiset kaksi viikkoa olen kuitenkin ollut väsynyt ja kiireinen, ja ehtinyt tehdä vain 2-3 harjoitusta/vko. Pisimmät lenkit on olleet n. 14km. Pari päivää sitten iski nuha ja nyt kurkkukipu. Kysymys kuuluu: Jätänkö suosiolla Espoon väliin ja yritän uudelleen Lohjalla tai Vantaalla? Vai voinko juosta sunnuntaina, jos kurkkukipu häipyy muutaman päivän sisällä? (Aluksi ajattelin yrittää alle 4h tavoittetta, mutta enää en haaveile moisesta) Onko muilla tällaisesta kokemuksia? Säilyyhän kunto, jos juoksen vaikka Lohjalla 4.10. enkä tee enää pitkiä lenkkejä? Tuolloin pitkän lenkin ja maratonin väliin jäisi melkein kuusi viikkoa. Olen erittäin kiitollinen vastauksista.

Viimeiset kaksi viikkoa olen kuitenkin ollut väsynyt ja kiireinen, ja ehtinyt tehdä vain 2-3 harjoitusta/vko. Pisimmät lenkit on olleet n. 14km. Pari päivää sitten iski nuha ja nyt kurkkukipu. Kysymys kuuluu: Jätänkö suosiolla Espoon väliin ja yritän uudelleen Lohjalla tai Vantaalla? Vai voinko juosta sunnuntaina, jos kurkkukipu häipyy muutaman päivän sisällä? (Aluksi ajattelin yrittää alle 4h tavoittetta, mutta enää en haaveile moisesta) Onko muilla tällaisesta kokemuksia? Säilyyhän kunto, jos juoksen vaikka Lohjalla 4.10. enkä tee enää pitkiä lenkkejä? Tuolloin pitkän lenkin ja maratonin väliin jäisi melkein kuusi viikkoa. Olen erittäin kiitollinen vastauksista.

Ei vielä mitään hätää. Jos sinulla ei ole korketa kuumetta nyt viikolla, niin vaikka kurkkukipu olisi edellisenä iltana lievänä jäljellä, homma on vielä ihan hyvä. Et parissa viimeisessä viikossa hirveästi/voita tai häviä, joten ollos huoleton ja ethän sanojesi mukaan ole ollut totaalilevossakaan...

Espooseen vain mars, mars.