Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Asiakaspalvelun ruusuja ja risuja

Sleepless
 Share

Recommended Posts

Meno oli kuin Ferrarin huolto-varikolla. Erona oli, että en ajanut mekaanikkoa nurin.

Ajanut vararenkaalla etsien uutta rengasta edulliseen hintaan. Löytyi edullisilla hinnoilla (eikä tarvinnut ostaa kaikkia neljää kiekkoa).

Korjaamo meni kiinni 17.00. Olin siellä noin 13 vaille. Oletin että minulle laitettaisiin vain rengas vanteellee... mutta mutta

miehet viittoilivat ajamaan auton sisään. Yksi työnsi tunkin alle, toinen tuoli mutterivääntimellä iroittamaan vararengasta, kolmas meni vannekoneelle vaihtamaan uutta rengasta.

Kaksi kaveria lähti kotiin, ja vannekoneella toiminut kaveri toi renkaan ja kiinnitti uuden renkaan. Otti laskutustiedot ylös ja käsi oli odottavasti koholla laskeakseen oven. Ei auttanut muuta kun peruuttaa auto pois korjaamolta ja ajaa pois. Aikaa tähän kaikkeen kului noin 8 minuuttia.

Enpä taida enää itse vaihtaa renkaita. Keväällä tuhrasin ko. hommaan yli tunnin ja rikoin tunkin. Luulen että hinta alkaen 50 eur Biliasta. Autossahan pitää olla toimiva tunkki ja vararengas.

Kiitos PH Rengas Viikki. Vakuutitte minut.

Miten saat renkaanvaihtoon kulutettua tunnin?

Kui.....

minä olen minä ja se tunkki on tunkki.

Ja jo alkujärjestelyt kun renkaat kannetaan varastosta, valikoidaan oikea paikalle, tarkistetaan rotaatio rotaatio, avataan mutterit käsikäyttöisellä (nopeammin jos olisi se sähkökäyttöinen), laitetaan lankkua jalkojen suojaksi, laitetaan kiilaa ettei mäessä lähde luisuun. Ai niin ja mun erikoisuus on se, että yleensä renkaiden vaihtoon ei ole aikaa kun iltakymmeneltä, silloin usein jo pimeetä. Se vähän hidastaa, kun ei ole valoa. Vanhojen renkaiden peseminen ja varastoinnin aloittaminen....

Kui. Onko 1-1,5 h tuohon paljon aikaa?

Kui.....

minä olen minä ja se tunkki on tunkki.

Ja jo alkujärjestelyt kun renkaat kannetaan varastosta, valikoidaan oikea paikalle, tarkistetaan rotaatio rotaatio, avataan mutterit käsikäyttöisellä (nopeammin jos olisi se sähkökäyttöinen), laitetaan lankkua jalkojen suojaksi, laitetaan kiilaa ettei mäessä lähde luisuun. Ai niin ja mun erikoisuus on se, että yleensä renkaiden vaihtoon ei ole aikaa kun iltakymmeneltä, silloin usein jo pimeetä. Se vähän hidastaa, kun ei ole valoa. Vanhojen renkaiden peseminen ja varastoinnin aloittaminen....

Kui. Onko 1-1,5 h tuohon paljon aikaa?

Älä nyt hae ainakaan Ferrarille rengashommiin :)

Älä nyt hae ainakaan Ferrarille rengashommiin :)

En todellakaan hae. Tiedän rajoitteeni. :-)

Hymyilyttikö sua vähän? Käyntinkö mie vääriä termejä?

Tehtaalla on ilmeisiä ongelmia ymmärtää minua kun yritän tehdä asiakastilauksia. Naisten teknillinen ymmärtämys. Yhteen vanhaan allakaappiin olin tilaamassa "puukepakoita" ??? No tilanne oli kuitenkin se että asiakas säilytti vanhan altaan ja allaskaappiin jouduttiin järsimään loveus, jonka reunoille tuli pikkutasot... eli ne mun "pikkukepakot"

(tehdas tosin kertoi minulle että tämä on huono vaihtoehto... märkätilassa lovettu kaappi / vanha allas yhdistelmä joutuu liiaksi alttiille kosteudelle, joten asiakkaalla on allaskaapin uusinta varmaan edessä 2-3 vuoden kuluttua).

Enpä taida enää itse vaihtaa renkaita. Keväällä tuhrasin ko. hommaan yli tunnin ja rikoin tunkin.

Fix Or Repair Daily?

Meillä kotona vaihdan 4:ään (2 omaa ja 2 anopppiloiden) autoon renkaat ja hallitunkki on tarkoitukseen kyllä ihan ehdoton. Kompura ja pulttipyssy helpottaa kanssa kivasti. Vaimon mielestä kompura on turhake. Vaimo ei vaihdakaan auton renkaita.

Väitän että net jotka kotonaan tekee renkaanvaihdon oheistöineen alle tunnissa hutiloivat. Eikä siinä mitään asennuskaljojakaan tarvita ajantappamiseen. No mulla on kahdeksat renkaat mutta ei se sitä aikaa paljonkaan kasvata.

- haetaan ne renkaat varastosta 10 min

- työkalujen etsintä ja haku 5 min

- tunkataan kulma ylös ja poistetaan vanha rengas 8*2 min

- tutkitaan jarrupaloja, levyjä, letkuja, niveliä, suihkaistaan rasvaa pultteihin 8*0,5 min

- uusi rengas paikalleen ja kulma alas 8*2 min

- kiristys momenttiavaimella 8*1 min

- rengaspaineiden tarkistus ja lisäys 8*1 min (sisältää kompuran raahauksen)

- painepesurin virittely 5 min

- vanhojen renkaiden pesu 5 min

- renkaiden kuivaus N.N.

- renkaiden vienti varastoon 10 min

Eli minulla kuluu 87 min kun vaihdan kahteen autoon renkaat huolella ja ammattitaidolla !!!!

Repikää siitä.

Väitän että net jotka kotonaan tekee renkaanvaihdon oheistöineen alle tunnissa hutiloivat..

Olen varmaan tehnyt sitten todella huolellista työtä, kun kerran renkaan vaihto kesti 3 päivää! Oli takavanteet ruostuneet keskiöstään kiinni jarrurumpuun. Siinä sitten haettiin aina vain isompaa lekaa, ja tehokaaampaa tohotinta. Ei edes vanha kikka " pyörän pultit löysälle ja pari käsijarru käännöstä" auttanut.

tälläinen persoonallisuus (tehty keväällää 2008 aloittaessani Johtamiskoulutuksen erikoisnäyttö ... eh... jotain)

Menen perkeleen kautta perille jos tarve vaatii

"Hänellä on tavallisesti omaperäisiä mielipiteitä ja voimaksa halu omien ideoiden ja aikomusten toteuttamiseen. Hänellä on erinomainen kyky organisoida häntä kiinnostava työ ja saattaa se päätökseen toiseten avulla TAI avutta (oma kommentti: yleensä avutta9. Epläilevä, kriittinen, riippumaton, luja, joskus itsepäinen. Hänen täytyy oppia luopumaan vähemmän tärkeistä asioista saavuttaakseen tärkeimmän."

Ekstroverttius 6

Introverttiys 20 taidan olla siis ujo tai sisäänpäinsulkeitunut

S tekijä saa arvo 8

N tekijä saa arvon 18 en tiedä mitä merkitsee

T tekijä saa arvon 15

F tekijä saa arvon 8 en tiedä mitä merkitsee

J tekijä saa arvon 21

P tekija saa arvon 9 en tiedä mitä merkitsee

Kokemuksesta voin vaan sanoa, että meiksin matkassa ei kyyti tuu pitkäksi. Vastakappale sanoo aina välillä, että "vähemmän draamaa muija hyvä". Mutta sekin alkaa pikku hiljaa tottua minuun... on samanlainen itsekin. Kun katsomme toisiimme, on kuin katsoisi peiliin.

Eilen tuli taas huomattua, että kodinkoneliikkeissä on yllättävän vähän myyjiä paikalla ja siihen myyjien odottamiseen turhaantui hitosti aikaa eikä hyllyissä/paketeissa lue edes sitä perustietoa eli hintaa. Kun myyjät tulivat paikalle, olivat kyllä asiantuntevia.

Hauskaa on myös se, kun meidän byroossa muistutetaan sisäisistä palveluista. Eräiltä tahoilta se sisäinen palvelu on kyllä unohtunut viimeaikoina pahasti. Meidän pitäisi ymmärtää heidän näkemyksensä, mutta he eivät edes yritä ymmärtää meidän tilannetta. Lisäksi eivät edes tiedota tilanteista (kuulemma eivät muka ehdi) etukäteen :tana: