Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ã…land marathon

Recommended Posts

Olen osallistumassa ensikertaa kyseiselle matkalle. Onko jollakin antaa tietoa esim. järjestelyistä, reitistä ja kun minä tuota matkaa taivallan en mitenkään nopsasti niin onkohan reitinvarrella kannustajia? Ja jos piiputan onko järjestäjien puolesta "autokyyti" takaisin?:dankk2:

• 2 weeks later...

Kyseinen tapahtuma oli oma ensimmäinen puolikkaani. Reissusta jäi ihan hyvä, ja ehkä koominen fiilis, koska kelihän saattaa olla tuohon aikaan mitä vain, eikä ilmassa ollut "niin suuren urheilujuhlan tuntua" kuin isommissa tapahtumissa. Mutta voi lämpimästi suositella, koska varmaankin tulee lähdettyä vielä myöhemmin uudelleenkin. Matkan varrella oli upeita mm. käsittämättömän upeita tyrni-pensaita. :)

• 2 weeks later...

Myydän:

Maratonmatka Ahvenanmaalle

Sattuneista syistä - viime viikkojen flunssat ja jalkavaivat, edessä oleva muutto - olen päättänyt jättää vuoden Ahvenmaraton juoksematta.

Olen kuitenkin jo ostanut matkan Suomen matkatoimiston kautta.

Siihen sisältyy:

- Matkat Viking Linella

25.10. klo 8.45 Turku-Maarianhamina

27.10. klo 14.25 Maarianhamina-Turku

- Kaksi yötä Hotelli Savoyissa; yhden hengen huone (2 mahtuu)

- Osallistujamaksu maratoniin

- Pastaillallinen 25.10.

Tämä maksoi minulle 263 euroa.

Jos joku on kiinnostunut, niin myyn 200 eurolla. Asiasta olen jo keskustellut matkatoimiston kanssa, ja niiden puolesta on OK. Eli ilmoitan niille uuden nimen (eli pääset juoksemaan omalla nimelläsi), ja sillä selvä.

Jos teitä on kaksi, toinen täytyy tietty hankkia matkan ja osallistumisoikeuden erikseen, koska ainoastaan huone on kahdelle. Huoneen hintaan saattaa myös tulla joku euro lisää, mutta halvemmalla pääsette silti kuin "virallisen" tien kautta.

Ottakaa yhteyttä jos kiinnostaa!

• 3 weeks later...

Vaikka olen osallistunut jo 3 kertaa niin en muista oliko juottopaikoilla juoksijoiden omia juomia...

Lainaus tuolta:http://www.marathon.aland.fi/showpage.asp?lng=2&pageid=11

"Kysymykset

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos sinulla on jotain kysyttävää kilpailusta, matkoista, kalastuspakettien varaamisesta tai haluat ravintolavinkkejä. Tai ehkäpä tarvitset vain taksin maratonin jälkeen? Ota yhteyttä, niin me autamme sinua!"

Maratonin internetsivulta löytyy yhteystiedot.

Olin Affenanmaalla viime vuonna "huoltajana". Edestakainen reitti on päätietä Maarianhaminasta kohti Hammarlandia, ja viime vuonna paluumatkalla taisi puhaltaa jonkinmoinen vastatuuli. Vaikka sinne tuleekin satoja juoksijoita Manner-Suomesta, vaikutti siltä, että Maarianhaminan palvelut olivat jo talviunessa. Onnistuimme löytämään ainakin yhden sunnuntai-iltana ruoka-annoksia tarjoilevan ravintolan, en tiedä, oliko se ainut.

t. Heikki

Vaikka olen osallistunut jo 3 kertaa niin en muista oliko juottopaikoilla juoksijoiden omia juomia...

Lainaus tuolta:http://www.marathon.aland.fi/showpage.asp?lng=2&pageid=11

"Kysymykset

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos sinulla on jotain kysyttävää kilpailusta, matkoista, kalastuspakettien varaamisesta tai haluat ravintolavinkkejä. Tai ehkäpä tarvitset vain taksin maratonin jälkeen? Ota yhteyttä, niin me autamme sinua!"

Maratonin internetsivulta löytyy yhteystiedot.

Kiitoksia tiedosta, sainkin tuolta jo vastauksen eli omia juomia voi ottaa ja ne kuskataan juomapisteille. Hyvä homma!

Kovaa myrskyä ja sadetta on luvassa. Forecan mukaan lähes 20m/s ja +8c. Taidanpa lähteä matkaan ilman ennätystavoitteina. Unelmana oli alittaa 4h, mutta ellei keli muutu, niin taidan muuttaa suunnitelmia.

Meilläkin oli viime vuonna ongelmia löytää sunnuntaina illalla ruokapaikkaa. Hotellin lähellä oli kotipitsa, joka oli ihan täynnä porukkaa ja lisäksi joku toinen ravintola, jossa oli vähän turhan erikoisia ruokia lapsiperheelle. Lopuksi löysimme toisen pitsapaikan kaupungin laidalta. Sitä paikkaa en kyllä suosittele kellekkään :-). Mutta eiköhän sieltä joku paikka tälläkin kertaa löydy. Nyt ei ole edes lapsia mukana!

Kovaa myrskyä ja sadetta on luvassa. Forecan mukaan lähes 20m/s ja +8c. Taidanpa lähteä matkaan ilman ennätystavoitteina. Unelmana oli alittaa 4h, mutta ellei keli muutu, niin taidan muuttaa suunnitelmia.

Meilläkin oli viime vuonna ongelmia löytää sunnuntaina illalla ruokapaikkaa. Hotellin lähellä oli kotipitsa, joka oli ihan täynnä porukkaa ja lisäksi joku toinen ravintola, jossa oli vähän turhan erikoisia ruokia lapsiperheelle. Lopuksi löysimme toisen pitsapaikan kaupungin laidalta. Sitä paikkaa en kyllä suosittele kellekkään :-). Mutta eiköhän sieltä joku paikka tälläkin kertaa löydy. Nyt ei ole edes lapsia mukana!

Tsemppiä! Mä en tänä vuonna lähde Ahvenanmaalle. Sain tarpeekseni viime vuonna tuulesta:). Me ruokailtiin viime vuonna aika lähellä hotelli Arkipelagoa. Se tais olla teidän mielestä se erikoisempi paikka ( näin teidät katsomassa ruokalistaa ulkopuolella ). Sai sieltä lapsillekin lihapullat ja tilaamamme ruoka oli todella hyvää. Suosittelen.

Vaikuttaa tuo ruokailupuoli aika nihkeeltä. Luulis että siellä olisi jotain menoa, koska käsittääkseni aika paljon on porukkaa kuitenkin tulossa.

Uskaltaako tässä edes kysyä että onkohan sunnuntaina mitään baaria/yökerhoa auki jos rilluttelemaan mielii juoksun päälle...